2014-03-19, 11:43
Medlem
santos_devilles avatar
Bra skrivet men har en liten fundering jag vill skriva av mig.

Du är alltså en ex-mobbad som själv blev mobbare/hatare? Originellt
Citera
2014-03-19, 11:43
Medlem
Mycket fint skrivet! Det återstår dock att män vågar tycka till och ha kvar sin värdighet i verkligheten med. Dvs våga säga vad man tycker och fortsätta stå för det efter PK-hetsen! Då uppfyller man kravet som en självsäker man!
Citera
2014-03-19, 11:46
Medlem
theRulerOfBethoss avatar
Till dem som säger att TS bara hatar extremfeminister. En mycket stor del av hans hat verkar ju faktiskt handla om hur skolor och dagis sköts. Menar ni att dessa verksamheter helt och hållet bara drivs och formas av en mycket liten skara extremfeminister?
Citera
2014-03-19, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alice1222
Låter lite mer som du hatar radikalfeminister. Jag är feminist och vill att män och kvinnor ska ha samma förutsättningar, alltså rösträtt, kan få alla jobb. Om de får det eller inte får helt enkelt bero på en själv. Tycker att alla ska vara självständiga, får du inte ett jobb ska du inte klaga på att du är förtryckt om du nu inte fått en helt självklar anledning att tro det.

Jag ogillar också sådana feminister som verkligen hatar män, speciellt då vissa saker inte har ett dugg med män och göra och också kan lösas av sig själva, och också de feminister (vissa av dessa har jag varit vän med för länge sedan) som bara ser män som odjur och kvinnor som offer i allt, när båda faktiskt kan vara offer.. Jag älskar män, aldrig sagt att jag inte gjort det, det enda jag är emot är hur samhällena är i andra länder som i Saudiarabien då kvinnor knappt har rättigheten att prata. Så länge vi har samma rättigheter och förutsättningar (alltså att alla får utbilda sig och får chansen till att bli vad de vill med de rätta kunskaperna såklart) så är jag nöjd.

Trots det bör du nog inte klumpa ihop alla feminister till en enda grupp. För det är det inte längre. Vissa har helt enkelt gått till extremen.

Då är du inte feminist enligt min definition. Snarare humanist. Och det är det oerhört få män i Sverige idag som inte är.
Citera
2014-03-19, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av theRulerOfBethos
Till dem som säger att TS bara hatar extremfeminister. En mycket stor del av hans hat verkar ju faktiskt handla om hur skolor och dagis sköts. Menar ni att dessa verksamheter helt och hållet bara drivs och formas av en mycket liten skara extremfeminister?

Hans exempel om tjejen som får IG på nationella och sen MVG i slutbetyg är väl ett ganska bra exempel på en struktur som feminister också vill göra sig av med? Riktiga feminister då, inte extremister.
Citera
2014-03-19, 12:00
Medlem
Svennisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robertberg92
Majoriteten av brottslingar kommer från ensamstående mammor.

Håller med dig om en del och bryr mig inte om resten. Men vart har du fått denna informationen/faktan ifrån? Källa tack!
Citera
2014-03-19, 12:04
Medlem
Regel2.01s avatar
Javisst, jag hatar också radikalfeminister men det är minst lika tragiskt med självömkande män. Sluta tyck så jävla synd om dig och gör något åt ditt sketna liv.

Operera dig till kvinna om det blir hemskt jobbigt.

Citat:
Ursprungligen postat av Svennisen
Håller med dig om en del och bryr mig inte om resten. Men vart har du fått denna informationen/faktan ifrån? Källa tack!

Feministernas(alla ensamstående mödrar är feminister) dolda agenda är att uppfostra kriminella. Alla kriminella bilstereotjuvar har inte haft pappor å just för att deras pappor hade sagt åt dom att inte tjuva, så är det därför Feministen(mamman) inte ger intryck av respekt hos sonen.

Citat:
Ursprungligen postat av Ravenouz

Det man saknar är ju din definition av feminism, eller ska jag bara utgå från min egna?

Bravo, någon besitter intelligens!
Senast redigerad av Regel2.01 2014-03-19 kl. 12:08.
Citera
2014-03-19, 12:05
Medlem
Awards avatar
Nej, feminister är egoister - spelar ingen roll om de är radikala eller inte. Enda skillnaden på "vanliga" feminister och radikala feminister är att den ena smetar mens på väggarna och den andre är tyst och tror de är någon sorts "hjälte" som agerar i det dolda.

Feminism behövs lika mycket som skoskav på cykelsemester. Vill du gå i kjol på natten? Gör så, förvänta dig dock att det finns idioter därute som kan vissla åt dig. Visst låter det hemskt men verkligheten ser ut såhär, t o m för mig som man får mottaga nyp på baken på krogen utav tjejer och inte fan behöver jag gråta ut i någon slaskpress eller bedriva frågor inom "maskulism" för det.

Allt som behövs är att växa upp och sluta se sig själv som ett offer.

Världen är tuff, bara ta bort dina skygglappar och inse att det kommer alltid finnas de som pratar strunt, tänker dumt eller objektifierar - tuff tanke att inte kunna skylla dina problem på andra och låta en ideologi sköta allt åt dig men så är det, välkommen till verkligheten.

För övrigt, bra skrivet TS.
Citera
2014-03-19, 12:06
Medlem
Ravenouzs avatar

Det man saknar är ju din definition av feminism, eller ska jag bara utgå från min egna?
Citera
2014-03-19, 12:06
Medlem
s0pkvasts avatar
Citat:
Låter lite mer som du hatar radikalfeminister. Jag är feminist och vill att män och kvinnor ska ha samma förutsättningar, alltså rösträtt, kan få alla jobb. Om de får det eller inte får helt enkelt bero på en själv.
Blabla. Jag är maskulinist och jag vill att kvinnor och män ska ha samma förutsättningar.
Förstår du inte hur dumt det låter?
Citera
2014-03-19, 12:09
Medlem
Citat:
Låter lite mer som du hatar radikalfeminister. Jag är feminist och vill att män och kvinnor ska ha samma förutsättningar, alltså rösträtt, kan få alla jobb. Om de får det eller inte får helt enkelt bero på en själv. Tycker att alla ska vara självständiga, får du inte ett jobb ska du inte klaga på att du är förtryckt om du nu inte fått en helt självklar anledning att tro det.

Jag ogillar också sådana feminister som verkligen hatar män, speciellt då vissa saker inte har ett dugg med män och göra och också kan lösas av sig själva, och också de feminister (vissa av dessa har jag varit vän med för länge sedan) som bara ser män som odjur och kvinnor som offer i allt, när båda faktiskt kan vara offer.. Jag älskar män, aldrig sagt att jag inte gjort det, det enda jag är emot är hur samhällena är i andra länder som i Saudiarabien då kvinnor knappt har rättigheten att prata. Så länge vi har samma rättigheter och förutsättningar (alltså att alla får utbilda sig och får chansen till att bli vad de vill med de rätta kunskaperna såklart) så är jag nöjd.

Trots det bör du nog inte klumpa ihop alla feminister till en enda grupp. För det är det inte längre. Vissa har helt enkelt gått till extremen.

Det är väldigt vanskligt när du säger "kan få alla jobb" och att man säger kvinnor får inte ett jobb pga de är kvinnor. Hur falsifierar man det?
Förutsättningarna är någonting helt annat och individuellt när det gäller meriter och erfarenheter, INTE kollektivistiskt könsbetingat som, feminister hela tiden säger om utfallen.

Huruvida du är en feminist beror på hur du analyserar intersektionalitetsskalan, maktförhållandena, strukturerna och patriarkatet.
Citera
2014-03-19, 12:09
Medlem
s0pkvasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Majestics
Du beskriver en radikalfeminist och sen säger du att du hatar feminister. Lite som att beskriva en högerextremist och sen påstå att du hatar alla som är högerinriktade i sin politik.

De "feminister" som passar in i din beskrivning ingår inte i majoriteten feminister, alla sidor har sina extrema folk.

Vill dela med mig av denna bild, du hatar den övre rutan, inte den undre: http://i.imgur.com/0nWOfxw.jpg
Dummaste jag har sett.

"Feminism is a collection of movements and ideologies aimed at defining, establishing, and defending equal political, economic, and social rights for women.[1][2] This includes seeking to establish equal opportunities for women in education and employment. A feminist advocates or supports the rights and equality of women"

Alltså de har inga intressen i att förbättra mäns situation, t.ex. i de lagar där de faktiskt är diskriminerade. Det är endast kvinno-frågor som man hör feministerna. Aldrig när män råkar illa ut, då är det knäpptyst.,
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in