2014-03-19, 11:17
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kinger
Blanda inte ihop kvinnor och feminister. Du förnedrar riktiga kvinnor.
Jag är ledsen över att behöva kläcka sanningen för dig men kvinnliga feminister är riktiga kvinnor .. och hårväxten är ungefär densamma, växer på samma ställen osv..

Dags för en verklighetscheck kanske?
Citera
2014-03-19, 11:21
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alice1222
Aldrig haft något emot det, men när jag tänker på det är det väl lite löjligt. Är inte upprörd, men att ha en tandkräm inriktad till män som förmodligen har precis samma egenskaper som den vanliga känns ju lite speciellt. Helt enkelt slöseri på tillverkande, bättre att bara tillverka en och samma så får man mer pengar då båda könen köper. Aja, man får väl göra som man vill.
Fast å andra sidan får man ju sälja mer om folk köper varsin och den ena är av den ordentliga sorten som klämmer tandkrämstuben rätt och använder allt och den andra av typen "kläm på mitten och släng när det slutar funka" ... då får man sälja en halv tub extra per par..
Citera
2014-03-19, 12:21
Medlem
Knugen-Skuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HighwayDelight
Har inte feministjävlarna annat att oroa sig för? Ironi eller ej så var det ett tattigt jävla skämt.
Oroar man sig över sånt här så lever man ett otroligt gott liv. Feminister är aldrig någonsin nöjda, de kommer fortsätta sin kamp ända tills alla människor på jorden ser precis likadana ut. Vad ska de klaga på då? Djuren? Förmodligen, det är de enda som är ojämställt då. När sedan djuren dött ut, de lär antagligen göra det av könlöshet, så skapar man säkert en tidsmaskin så de kan åka tillbaka till kambrium och förhindra könens utveckling hos organismer

Nej men seriöst, feminister. Ni får sluta reta er på ickefrågor. Ingen, jag repeterar, ingen kan ta er seriöst längre.
Citera
2014-03-19, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kinger
MEn herregud. Företag får väl göra hur de vill när de marknadsför en produkt?

Jag reagerade absolut inget starkt. Jag sade till och med att de får göra som de vill. och kommer inte ihåg om jag sade det här sista men; tycker det är löjligt att andra har så starka reaktioner på det här. Menade bara att jag tycker det är ett dåligt sätt att marknadsföra på, men att de får skylla sig själva för det och att folk inte behöver göra en stor sak över det.
Citera
2014-03-19, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Fast å andra sidan får man ju sälja mer om folk köper varsin och den ena är av den ordentliga sorten som klämmer tandkrämstuben rätt och använder allt och den andra av typen "kläm på mitten och släng när det slutar funka" ... då får man sälja en halv tub extra per par..

Vet inte vad du syftar på, ska man sälja vissa till de som inte tar all tandkräm ur en tub och en för de som gör det? Eller vad?
Citera
2014-03-19, 16:55
Medlem
SmartSvenks avatar
Så.. Tjejprodukter är OK, men inte killprodukter? Jävla nötter.
Citera
2014-03-19, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BaalZeBub
Inga protester mot Urtekram Aloe Vera toothpaste, som definitivt riktar sig till kvinnor?

http://www.naturligtsnygg.se/wp-cont...-1024x768.jpeg

Tramsigt det med!
Citera
2014-03-19, 21:13
Medlem
Sverige - Så PK att vi borde ersätta Ipekakuana.
(Med oss själva alltså.)
Senast redigerad av GalaxyNewsRadio 2014-03-19 kl. 21:14. Anledning: Oklar mening, förtydligar.
Citera
2014-03-19, 22:04
Medlem
Det är sånt här trams som försvårar för de lite mer seriösa feministerna, om de nu finns. Men det var kanske bara smart marknadsföring det handlade om...
Citera
2014-03-19, 22:40
Medlem
Fragzallotzzs avatar
Ja, nu har jag förvisso läst det mesta kring den här tandkrämen och reaktionerna och något som är uppenbart är att en kraftig majoritet (ja, även feministerna) ironiserar kring det. Du kanske ska skilja på ironi och skratt, och faktiskt "rasande"?

Ironi och sarkasm kan för all del vara svårt på internet, men någon gräns måste väl ändå finnas.
Citera
2014-03-19, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ManyMen
Feminismen har kommit på att allt som är exklusivt för män är exkluderande för kvinnor och allt som är exklusivt för kvinnor är krav. På detta sättet kan man vara offret vad det än rör sig om. Allmän värnplikt t.ex. blir på så sätt inget negativt krav som enbart drabbar män utan är någonting som exkluderar kvinnor. Hade det varit tvärtom hade naturligtvis feministerna sätt det som ett krav på kvinnor som visar på hur otroligt orättvist samhället är mot kvinnor.

Jag instämmer helt! Kunde inte sagt det bättre
Citera
2014-03-20, 00:28
Medlem
HighwayDelights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jag är ledsen över att behöva kläcka sanningen för dig men kvinnliga feminister är riktiga kvinnor .. och hårväxten är ungefär densamma, växer på samma ställen osv..

Dags för en verklighetscheck kanske?

Snårig,hårig buske mellan ben o under armarna, fy för den jävla lede.. Brr

Alla karlar förtjänar att få slicka slätrakad mus!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in