2014-03-18, 23:12
Medlem
Spurrs avatar
Ämnar läsa tråden ordentligt imorgon men just nu så "säger" jag bara detta: http://www.orebroguiden.com/wp-conte...nergidryck.jpg
Citera
2014-03-18, 23:13
Medlem
Hade tandkrämen riktats till kvinnor hade feministerna varit upprörda över att patriarkatet tvingar kvinnor att borsta tänderna extra mycket med speciella tandkrämer för att duga.
Citera
2014-03-18, 23:14
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Author7
Det finns schampoo för enbart för killar också. Tror det har och göra med doften. Men när det gäller tandkräm så är det väl inte så stor skillnad.

ja, och duschtvål också .. och deo också .. Det finns det faktiskt för tjejer också .. och jag är faktiskt lite skitglad över att sönerna och maken väljer lite andra dofter än mig -- och jävligt mycket ännu gladare över att jag kan välja andra än dem..

Finns för övrigt rosa tandkräm också .. Colgate Sensitive (om jag minns rätt) brukar ha den själv emellanåt... Killarna har inte svimmat en enda gång av det..
Citera
2014-03-18, 23:23
Medlem
TheKeyboardWarriors avatar
Jag har deo och schampoo där det står ''For men'', varje gång jag står i duschen och smörjer in mig med mitt schampoo i håret känner jag hur mitt kvinnohat ökar för varje dag. Jag köper medvetet ''For men'' produkter för att stödja kvinnoförtrycket. Varför? Jag är en man och har en penis mellan benen, och jag tänker stödja denna tandkräm och varje gång jag borstar tänderna kommer jag njuta av mitt kvinnoförtryck.
Citera
2014-03-18, 23:36
Medlem
HiveMind01s avatar
Man ska inte lyssna på idiotiska feminister. Om vi nu ska ta bort produkter riktade till män så ska vi väll ta bort de som är riktade till kvinnor också? Folk är så jävla enögda när det gäller saker som handlar om just de och de vill absolut inte tänka på resten av samhället.

Har tappat tron på att vi svenskar var något smarta under de senaste åren iaf.
Citera
2014-03-18, 23:40
Medlem
thewellovedones avatar
Jag förstår hur denna Sara tänker! Själv gillar jag inte att använda produkter riktade specifikt till min könstillhörighet såvida det inte handlar om sådant som rakprodukter eller annat som rör det som endast män har, men det har ingenting att göra med feminism utan jag vill bara inte vara styrd, jag vill helt enkelt värna om min personlighet.
Jag älskar olivolja till exempel så jag använder olivolja speciellt framtagen för hudvård i min vardag, och när det gäller mina tänder så blir det tandkräm av en gammal hederlig sort, punkt!
Citera
2014-03-18, 23:41
Medlem
Direkt när det är något som är "för" "män" så är det något bakåtsträvande men när det är något som finns som gynnar feministernas ego så är det absolut inget som tas upp. Vart är jämställdhets tänkte? Feminismen har misslyckats totalt.
Citera
2014-03-18, 23:44
Medlem
Kingers avatar
Hade man kommit upp med tex vissa vagnar på ett tåg bara var för män, då borde man kanske reagera. Men när ett privat företag använder sin sorts reklam för att sälja. Herregud. Feministfittor.
Citera
2014-03-18, 23:48
Medlem
thewellovedones avatar
Det är tragiskt att männen på denna tråd föredrar att låta sig styras av reklammakarna i stället för att styra sig själva.
Citera
2014-03-18, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaww
Direkt när det är något som är "för" "män" så är det något bakåtsträvande men när det är något som finns som gynnar feministernas ego så är det absolut inget som tas upp. Vart är jämställdhets tänkte? Feminismen har misslyckats totalt.

Feminismen har kommit på att allt som är exklusivt för män är exkluderande för kvinnor och allt som är exklusivt för kvinnor är krav. På detta sättet kan man vara offret vad det än rör sig om. Allmän värnplikt t.ex. blir på så sätt inget negativt krav som enbart drabbar män utan är någonting som exkluderar kvinnor. Hade det varit tvärtom hade naturligtvis feministerna sätt det som ett krav på kvinnor som visar på hur otroligt orättvist samhället är mot kvinnor.
Citera
2014-03-18, 23:53
Medlem
Josaderos avatar
Typiska svenska feminister. Det går bra att gnälla över tandkräm. men när det väl gäller riktiga feministiska frågor som att en kvinna kan bli brutalt straffad, torterad i Saudiarabien om hon begår äktenskapsbrott. Då håller dom käften. Vet ni vad som är ännu roligare FB? Det finns faktiskt folk som på riktigt håller med dom här idioterna!! hahahahha
Citera
2014-03-18, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fuskenstein
Detta är såklart av reklamskäl. T.ex coca cola diet var det mest kvinnor som köpte så dom introducerade coca cola zero som var designad för att få män att köpa den fast det egentligen är samma läsk. En design för att tilltala män och en för kvinnor.
Samma läsk? Det är rätt stor smakskillnad på dom drickorna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in