• 4
  • 5
2014-03-20, 03:48
Medlem
Europes avatar
Små människor bryr sig om småsaker, stora män bryr sig om de stora frågorna.
Citera
2014-03-20, 04:37
Medlem
Wargs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fuskenstein
Detta är såklart av reklamskäl. T.ex coca cola diet var det mest kvinnor som köpte så dom introducerade coca cola zero som var designad för att få män att köpa den fast det egentligen är samma läsk. En design för att tilltala män och en för kvinnor.
Det stämmer att Zero marknadsförs mot män och Light/diet mot kvinnor. Att det är samma läsk stämmer dock inte då det används olika artificiella sötningsmedel i dryckerna, de sötas med aspartam respektive sukralos.

Båda dryckerna har en distinkt egen smak.
Citera
2014-03-20, 13:56
Medlem
Varför får sådana kvinnor uppmärksamhet för någonting så betydelselöst? Pepsodent vill väl att mer män skall köpa deras tandkräm än vanliga neutrala colgate. Det handlar om marknadsföring och att tjäna pengar. Att en kvinna skall gnälla över lite marknadsföring och göra det till en genusfråga? De flesta kvinnor hade nog förstått att den tandkrämen fungerar även till deras munnar. Eller vet hon inte vad hon skall göra med krämen, råkade hon köra upp tandkrämstuben i fittan eller vad?
Citera
2014-03-20, 17:49
Medlem
I en förort nära dig så sitter just nu en 15-årig tjej med en blåklocka och utegångsförbud efter att ha blivit påkommen med en pojkvän..

Till sommaren bär det av till Långtbortistan och tvångsäktenskap med kusinen..

Det är dock ingenting som berör Sara och hennes anhang av snövita kvinnokämpar från priviligerade förhållanden det minsta..

De är fullt upptagna med att rasa på Twitter över patriarkala tandkrämer och tjejpizzor..

Jävla hycklare..
Citera
2014-03-20, 18:05
Medlem
_Dante_s avatar
Jag måste säga att jag håller med i detta fallet! Tandkräm riktad till enbart män är fruktansvärt diskriminerande! Hoppas detta kommer ligga högst upp på jämnställdhetsminister Maria Arnholm bord.

När man hör sådana avslöjande så förstår man bättre hur oerhört viktig feminismen är!
Jag är med er tjejer!

Stunder som dessa skäms man faktiskt för att vara man! Usch!!

Ironi kan vara ett vänligt sätt att kritisera dumheter som går bortom all rim och sans.
Senast redigerad av _Dante_ 2014-03-20 kl. 18:19.
Citera
2014-03-28, 18:03
Medlem
HighwayDelights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _Dante_
Jag måste säga att jag håller med i detta fallet! Tandkräm riktad till enbart män är fruktansvärt diskriminerande! Hoppas detta kommer ligga högst upp på jämnställdhetsminister Maria Arnholm bord.

När man hör sådana avslöjande så förstår man bättre hur oerhört viktig feminismen är!
Jag är med er tjejer!

Stunder som dessa skäms man faktiskt för att vara man! Usch!!

Ironi kan vara ett vänligt sätt att kritisera dumheter som går bortom all rim och sans.

Feministpacket har för taskigt att göra.. Jag är också tjej, och bryr mig fan i om det finns speciella tandkrämer för män, vad fan ska jag känna mig kränkt för det? Det finns ju rollon till män? SOM DET OCKSÅ FINNS FÖR KVINNOR, kontentan av det hela, feminister är värdelösa!
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in