Sara Lund är en knäppgöksfeminist boende i Stockholm. Jag kollade upp vad hon gillar på Facebook och det är mycket "Södertörns Kulturförening", "Positiva Genusnyheter" och annat trams. Kvinnan är en uppmärksamhetstörstande kulturmarxist och såg givetvis sin chans att slå ett slag mot "patriarkatet" nu. Det är inte helt otänkbart att hon känner antingen Aftonbladets artikelförfattare eller dennes flickvän och sen har de här filurerna spånat fram artikeln över en rödvinare hemma i journalistens bostad på Södermalm. "Facebookstormen" utgörs att ett par hundra inlägg från kanske allt som allt 100-150 personer och åsiktsfördelningen är ganska jämn mellan de som blir kränkta ända ner i offerkoftan och de som rycker på axlarna.
Aftonbladets "Facebookstorm" om den manliga tandkrämen är, inte helt oväntat, ännu en fabricerad "nyhet" som mycket få människor bryr sig om men som likväl hamnar i tidningen eftersom den är "agendadrivande".
Mycket bra sammanfattat!
Denna "nyhet" är dock bra för oss som ogillar feminism men står för jämställdhet, d.v.s. i princip alla utanför Södermalm.
Märkligt att det ALDRIG kommer några röstfrågor anknytna till artiklar som dessa.
Tur att hon inte har sett att det även finns barntandkräm. Eller ptja, det har hon säkert gjort men jag antar att det bultar i tinningen enbart när det är handlar om någonting som speciellt riktar sig åt män.
Aldrig haft något emot det, men när jag tänker på det är det väl lite löjligt. Är inte upprörd, men att ha en tandkräm inriktad till män som förmodligen har precis samma egenskaper som den vanliga känns ju lite speciellt. Helt enkelt slöseri på tillverkande, bättre att bara tillverka en och samma så får man mer pengar då båda könen köper. Aja, man får väl göra som man vill.
Aldrig haft något emot det, men när jag tänker på det är det väl lite löjligt. Är inte upprörd, men att ha en tandkräm inriktad till män som förmodligen har precis samma egenskaper som den vanliga känns ju lite speciellt. Helt enkelt slöseri på tillverkande, bättre att bara tillverka en och samma så får man mer pengar då båda könen köper. Aja, man får väl göra som man vill.
MEn herregud. Företag får väl göra hur de vill när de marknadsför en produkt?
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!