• 1
  • 2
2005-08-08, 09:27
Medlem
Det jag undrar är givetvis, är det mycket svartingar, pundare, annat drägg?

Vilka områden ska "man akta sig för" resp är trygga att bo i?
Citera
2005-08-08, 09:34
Medlem
lol tror alla områden är trygga i eslöv..är inte direkt som alby eller angered.stannade med tåget där en gång och fick lite tid att gå på "stan" och fan va alla glodde (speciellt småbrudarana)precis som dom inte sett en främling det senaste deceniet.
Citera
2005-08-08, 09:37
Medlem
tänker mest på barnen, att de ska växa upp tryggt...

Inga eslövsbor här?
Citera
2005-08-10, 09:23
Medlem
kom igen nu, ingen som vet något?
Citera
2005-08-10, 10:01
Medlem
borrizs avatar
Stadshotellets enré är i en klass för sig själv, naturligtvis är det döpt efter stadens store son Sten Stensson Stéen. I övrigt är Eslöv är en av städerna som lirar i ligan: Sveriges tråkigaste stad, hur man nu vill tolka detta.
Cineasten får inte glömma stadsparken där ett stenröse föreställde spetsbergen vid inspelningen av Jan Troells film: Ingenjör Andrées luftfärd (anti-dogma?)
Citera
2005-08-10, 12:46
Medlem
Don Fadäsos avatar
Intressant att du frågar. Jag har ingen aning om hur det är med pundare och "annat drägg" men eftersom jag pendlar igenom Eslöv med tåg varje dag har jag dock lite annan kunskap om Eslöv. Till exempel vet jag att det är väldigt många svarta som stiger av och på just vid denna tågstationen.

Ha så skoj i Eslöv där grannarna sannolikt har större kuk än du - det är väl det du är rädd för antar jag.
Citera
2005-08-10, 14:18
Medlem
Azzars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av devilleaf
Det jag undrar är givetvis, är det mycket svartingar, pundare, annat drägg?

Vilka områden ska "man akta sig för" resp är trygga att bo i?

Hursomhelst så är Eslöv den absolut tråkigaste och skitigaste staden jag besökt, förlåt mig Eslövbor men det är sanningen
Citera
2005-08-10, 15:02
Bannlyst
Bry dig inte om pundarna, skaffa ett pumphagel så löser det sig!
Citera
2005-08-10, 15:25
Medlem
Milkfed 2s avatar
har varit i Eslöv en gång. Såg inte en enda människa nånstans. Stället gav mig ångest....
Citera
2005-08-10, 15:38
Medlem
jo, men jag ser hellre att kidsen växer upp där än i skit-Malmö!
Citera
2005-08-10, 20:08
Medlem
Truman_Peyotes avatar
Det finns ingen risk för någonting i Eslöv...Förutom möjligen att avlida av tråkighet...Jag har bott där...Jag vet...Jag har ärren kvar på handlederna som bevisar det...

Enda risken du löper är väl att dina barn växer upp till volvoraggare eller bönder...
Citera
2005-08-10, 20:33
Medlem
J.Ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av devilleaf
jo, men jag ser hellre att kidsen växer upp där än i skit-Malmö!

problemet med Eslöv är som alla andra samhällen nära större samhällen med ont om bostäder. Det riktiga buset/drägget flyttar där de kan få någonstans att bo och har råd att leva. Även om inte Eslöv är så illa just nu så kommer det att bli det inom en snar framtid...

Jag skulle rekommendera dig närmare Lund. Typ Torna Hällestad, Södra Sandby eller Dalby. Problemet är att det fortfarande ligger nära Lund/Malmö, men än så länge är där lite dyrare att bo... men när ungarna växer upp så är det fortfarande nära till knark och skit, även om problemmänniskorna själva inte flyttat till orten.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in