2005-08-11, 01:32
Medlem
BoZz3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Truman_Peyote
Det finns ingen risk för någonting i Eslöv...Förutom möjligen att avlida av tråkighet...Jag har bott där...Jag vet...Jag har ärren kvar på handlederna som bevisar det...

Enda risken du löper är väl att dina barn växer upp till volvoraggare eller bönder...

Om du svarar; "Skar mig i handlederna p.g.a. tristess" har en stordel av min respekt för dig försvunnit.

Skära sig i handlederna, det gör outbildade luffare!
Citera
2005-08-11, 01:38
Medlem
M2ks avatar
Eslöv?

Bodde där tillfälligt under en vecka för några år sedan. Det var en djävulsk värme, mitt i juli. Jag har aldrig varit med om liknande insektsattacker någonstans - bortsett från Norrland - som under denna vecka. Fuktig, drypande inlandsvärme, stillastående luft, bromsar, knott, getingar, flugor, kryp av okänt slag... det var en vistelse i helvetet.

Jag har aldrig varit i närheten av denna håla därefter.
Citera
2005-08-11, 01:59
Bannlyst
Eslöv - mount dissapointment!
Citera
2005-08-11, 09:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J.N

Jag skulle rekommendera dig närmare Lund. Typ Torna Hällestad, Södra Sandby eller Dalby. Problemet är att det fortfarande ligger nära Lund/Malmö, men än så länge är där lite dyrare att bo

Mer än lite dyrare, minst dubbelt så dyrt, tyvärr...
Citera
2005-08-11, 18:04
Bannlyst
Du ska hålla dig undan från berga, där är endast pack.. sen om man är ute sent på kvällen så är det lätt att man blir nerslagen.. det vet jag
Citera
2005-08-11, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hwilan
Du ska hålla dig undan från berga, där är endast pack.. sen om man är ute sent på kvällen så är det lätt att man blir nerslagen.. det vet jag

Ok, vet du några bra områden också?
Citera
2005-08-11, 19:17
Medlem
SpiderJerusalems avatar
Jag har ett par vänner som blev jagade av nassar i Eslöv. De här två killarna är väldigt prydliga, kostym och hela köret, så jag kan bara anta att Eslöv är läskigt.
Citera
2005-08-11, 19:39
Bannlyst
Jag brukade köra dit på Eslövs marknad förr om åren, men har slutat med det. Eslöv suger getballe, för att travestera ett modernt uttryck. Det där jävla torget där marknaden hålls är sanslöst tradigt, en korvaluda och ett polishus är allt. Sen ringlar sig marknaden ner längs Kanalgatan också, en gata som är tvåfilig och vars mittrefug täcks av gigantiska buskage. Det tar död på vilket marknadsvimmel som helst...

Nä, fy fan för Eslöv. Hade jag bott där hade jag jädrarimig flyttat...

// Roger P.
Citera
2005-08-11, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SpiderJerusalem
Jag har ett par vänner som blev jagade av nassar i Eslöv. De här två killarna är väldigt prydliga, kostym och hela köret, så jag kan bara anta att Eslöv är läskigt.

Jag hade fått intycket att det skulle vara tvärtom, att man skulle bli jagad av invandrare
Citera
2005-08-12, 16:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av devilleaf
Ok, vet du några bra områden också?

Tja, där är några men kommer inte ihåg vad dom heter, det är en bra stad för barn att växa upp i, nära till allt om man säger så.. Har många kompisar som bor där och dom klagar endast på berga området.. Så överallt utom berga skulle nog vara bra =)
Citera
2005-08-12, 16:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Roger Persson
Jag brukade köra dit på Eslövs marknad förr om åren, men har slutat med det. Eslöv suger getballe, för att travestera ett modernt uttryck. Det där jävla torget där marknaden hålls är sanslöst tradigt, en korvaluda och ett polishus är allt. Sen ringlar sig marknaden ner längs Kanalgatan också, en gata som är tvåfilig och vars mittrefug täcks av gigantiska buskage. Det tar död på vilket marknadsvimmel som helst...

Nä, fy fan för Eslöv. Hade jag bott där hade jag jädrarimig flyttat...

// Roger P.

Kom till Hörby marknad istället nästa år, här är det stöt i grejorna
Citera
2005-08-12, 17:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hwilan
Kom till Hörby marknad istället nästa år, här är det stöt i grejorna
Jo, Hörby är också en bra marknad. Synd att det brukar vara så förbannat kallt, bara...

// Roger P.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in