Citat:
Ursprungligen postat av kingofphilly
hm. ja har bott i esöv i 11 år flyttade där ifrån för ngt år sen.
eslöv är så här. har din familj inte bott där i generationer så kommer du aldrig bli accepterad av svenska familjerna. om du dricker en dunk hembränt och somnar utanför huset accepterar dom dig lite mer. jag hade aldrig tagit mina barn till eslöv och låtit dom växa upp här för att det börjar bli att alla folk som inte håller sig på den sidan man ska har börjat flytta till eslöv. och om ni inte blir accepterade kommer barnen börja umgås med dom. varannan ungdom röker på i eslöv och dom flesta gör även annat än det. kriminaliteten har ökat något avsevärt.
men helgerna är bra efter kl 11 för då sammlas alla från 18 - 55 ute på stan o dricker o festar.
Bumpar tråden.
Fetstilta: Va, är du seriös? Jag växte upp utanför Eslöv från att jag var ca 10 år gammal och gick i gymnasiet där, kan säga att jag definitivt inte kände av något sådant, jag gick i och för sig NV så vet inte om folk var mer toleranta mot människor vars "släkt inte bott i eslöv i generationer".
Skulle också vilja slå ett slag för Bergaskolan, tog i och för sig studenten 2009 och har hört att skolan har försämrats en hel del sedan dess på grund av pensionsavgångar där gamla kompetenta lärare har försvunnit, men när jag gick där 2006-2009 var det en
mycket bra skola där min klass hade verkligt kompetenta lärare i nästan samtliga ämnen, min matematiklärare jobbade deltid på Lunds Tekniska Högskola för att ta ett exempel. Visserligen var medelåldern på dessa lärare 60+ vilket förklarar att skolan kanske inte är så bra nuförtiden.
Läste i något tidigare inlägg att det "inte utbildas några VDar" eller något liknande på bergaskolan, hur det blir med antalet VDar från min klass vet jag inte, men jag vet att cirka 1/3 av min gymnasieklass läser vidare till Civilingenjörer och ytterligare ett flertal läser naturvetenskapliga ämnen på Universitetet.
Detta verkar vara en väldigt hög andel av människor från en NV-klass som läser saker på universitetet som verkligen är relaterat till NV-programmet om jag jämför med folk från tex Malmö som jag har pratat med där man ofta får höra att det bara var de själva och någon till som valde att läsa vidare tunga ämnen på universitetet.
För att lämna den gamla goda tiden på berga i slutet av 00-talet och återvända till det något mindre goda tiden nu år 2012.
http://www.skanskan.se/article/20121...k-om-jesustext
-någon som vet vem den stackars läraren är ?
Ursula Eldh var inte rektor när jag gick där, men hon verkar vara en typisk mjäkig pk-tant som inte backar upp sin medarbetare i denna situation.