Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2014-03-18, 13:47
  #1
Medlem
kravitzzzs avatar
Jag har pratat med en del och diskuterat jobb osv, pluggar just nu för att bli lärare i ämnen engelska och historia. Jag har väldigt ofta att lärare inte är ett "riktigt jobb", till skillnad från tex ett jobb inom juridik.

Detta då främst på reddit.com/r/sweden - är det en åsikt som många delar, och isåfall, varför är det så?
Jag tycker att lärare är ett extremt viktigt jobb, och det är just därför jag pluggar för att bli det.

Tankar?
Citera
2014-03-18, 13:53
  #2
Medlem
Är väl inte yrket som sådant. Är väl specifikt nuvarande yrkeskåren som möjligtvis tar skit.

Inga bra resultat ..
Citera
2014-03-18, 14:00
  #3
Medlem
Maymons avatar
Det var när föräldrarna slutade bry sig om sina barn på riktigt, ungefär för 20 år sedan.
Citera
2014-03-18, 14:33
  #4
Medlem
Uran233s avatar
Sämre reallöner, minskad status i.o.m. kommunaliseringen, folk tror att det är ett lätt jobb som vem som helst klarar av, avundsjuka för sommarledighet, dåliga erfarenheter av sin personliga skolgång, skolan har bytts från kunskap till "flum" och "förvaring". Det är väl vad folk tänker i gemen, antar jag?
Citera
2014-03-18, 14:43
  #5
Medlem
Mr.Majestics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uran233
Sämre reallöner, minskad status i.o.m. kommunaliseringen, folk tror att det är ett lätt jobb som vem som helst klarar av, avundsjuka för sommarledighet, dåliga erfarenheter av sin personliga skolgång, skolan har bytts från kunskap till "flum" och "förvaring". Det är väl vad folk tänker i gemen, antar jag?

Detta ær exakt vad jag tænker.

Att lærarutbildningen har lægst antagningsnivå ær ju inte direkt ett plus heller...
Citera
2014-03-18, 14:51
  #6
Medlem
UsamaBinNorrlands avatar
Idag är det väldigt få elever som känner någon form av respekt till läraren. Läraren är mer en kompis. Antar att blivit så på grund av flumskolan.