Flashback bygger pepparkakshus!
2019-01-06, 22:53
Medlem
Mr.Livingstones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LemPica
6 st Ksalol 1mg + vin 8,5.
Bra för sömn eller totalt galet?
Alltså, försöker du släcka ett metamfetaminrus eller? Det är väldigt mycket alprazolam.
Citera
2019-01-07, 20:33
Medlem
EsoxLucius81s avatar
Själv har jag käkat benzo dagligen i 2,5 år. Tar 6mg Ikto om dagen just nu.

Dricker på helgen, c:a 8-10 starköl åt gången. Fast nu runt Jul o nyår blev det lite för mycket, på nyår drack jag 11 öl, 3 cider, och en hel flaska bubbel. Får inga minneslucker eller beter mig konstigt, fast det beror antagligen på hög benzo-tolerans?

Inget jag rekommenderar i alla fall, kroppen tar nog en hel del stryk.
Citera
2019-04-07, 17:44
Medlem
Vad hände igår? (4mg ksalol & rom)

Händelseförloppet började med att jag kände grov ångest och oro vid 17-tiden och svalde 2mg ksalol av bara farten för att stilla den. Obehaget försvann till slut och jag kan kunde tillfälligt känna mig som en normal och frisk människa igen och återgick till min huvudsyssla för dagen nämligen städning. Utan något ångestsyndrom som tynger en, som har förstört mitt liv.

Vid 23-00-tiden var effekten bortblåst så jag tog mig denna gång 4mg i hopp om att få en mer narkotisk & mysig effekt (tänk en fet gås) tills jag har hunnit lägga mig ner för att se en serie. 45m senare känner jag att den effekten inte kommer så jag häller upp ett halvt glas rom som jag sveper. Jag återgår till serietittandet och hipp som happ vaknar jag upp cirka 14:30 i min säng med förvirring & minnesluckor hur jag ens tog mig hit? Man har hört sina historier om hur bens & alkohol har slutat illa så jag ser över mitt bankkonto, min kropp, möbler, samtals/sms-lista och mina social medier ifall inte galenskap har uppstått. Vilket det lyckligtvis inte har.

Men vad är det som konkret har hänt? Har jag bensad gått i sömnen? Samt var det den lilla alkoholen i så fall som ställde till det? 4mg är ju inte en speciellt hög dos?

Vänligen Antifragil
Citera
2019-04-07, 18:09
Medlem
WitnessTheFitnesss avatar
Hur ska vi veta om du helt enkelt bara har gått till sängen självmant, utan att du minns det, eller om du gått i sömnen? Vad fan spelar det för roll ens? Alkohol och bensodiazepiner förhöjer varandra ganska rejält, ja.
Citera
2019-04-07, 18:23
Medlem
RZLAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antifragil
Händelseförloppet började med att jag kände grov ångest och oro vid 17-tiden och svalde 2mg ksalol av bara farten för att stilla den. Obehaget försvann till slut och jag kan kunde tillfälligt känna mig som en normal och frisk människa igen och återgick till min huvudsyssla för dagen nämligen städning. Utan något ångestsyndrom som tynger en, som har förstört mitt liv.

Vid 23-00-tiden var effekten bortblåst så jag tog mig denna gång 4mg i hopp om att få en mer narkotisk & mysig effekt (tänk en fet gås) tills jag har hunnit lägga mig ner för att se en serie. 45m senare känner jag att den effekten inte kommer så jag häller upp ett halvt glas rom som jag sveper. Jag återgår till serietittandet och hipp som happ vaknar jag upp cirka 14:30 i min säng med förvirring & minnesluckor hur jag ens tog mig hit? Man har hört sina historier om hur bens & alkohol har slutat illa så jag ser över mitt bankkonto, min kropp, möbler, samtals/sms-lista och mina social medier ifall inte galenskap har uppstått. Vilket det lyckligtvis inte har.

Men vad är det som konkret har hänt? Har jag bensad gått i sömnen? Samt var det den lilla alkoholen i så fall som ställde till det? 4mg är ju inte en speciellt hög dos?

Vänligen Antifragil

Du har fått en blackout av att blanda alkohol och benso. Väldigt vanligt. Om man ska blanda alkohol och benso, ska man vara van vid benso, och alkohol. Samt hålla sig till låga doser. Annars kan i princip vad som helst hända.
Senast redigerad av RZLA 2019-04-07 kl. 18:27.
Citera
2019-04-07, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RZLA
Du har fått en blackout av att blanda alkohol och benso. Väldigt vanligt. Om man ska blanda alkohol och benso, ska man vara van vid benso, och alkohol. Samt hålla sig till låga doser. Annars kan i princip vad som helst hända.
Denna kombo ska undvikas fotsättningsvis. Men... Hur mycket alprazolam eller klonazepam skulle du rekommendera om man skulle vilja blanda det med 2-3 bärs, för en person som tar benso någon/några dagar i veckan?
Senast redigerad av Antifragil 2019-04-07 kl. 19:03.
Citera
2019-04-07, 19:16
Medlem
Räknar pillerkartan och 2st piller har nu försvunnit under mystiska omständigheter.... Inte konstigt att det gick som de gick.

Dessa piller har alltså tagits bortom mitt medvetande.
Senast redigerad av Antifragil 2019-04-07 kl. 19:20. Anledning: Edit
Citera
2019-04-08, 07:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antifragil
Denna kombo ska undvikas fotsättningsvis. Men... Hur mycket alprazolam eller klonazepam skulle du rekommendera om man skulle vilja blanda det med 2-3 bärs, för en person som tar benso någon/några dagar i veckan?

Av egen erfarenhet skulle jag råda till att ta exakt noll (0) benso i samband med öl, eller alkohol alls för den delen. Visst, en viss blandning kan fungera ena gången, men inte den andra.
Citera
2019-04-13, 22:13
Medlem
DissociativePandas avatar
Tog 50mg xanax och drack 350ml eller 750ml 12.5% alkoholhalt. Borde inte jag vara död nu? Hade käkat 1g qeed också
Citera
2019-04-13, 23:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DissociativePanda
Tog 50mg xanax och drack 350ml eller 750ml 12.5% alkoholhalt. Borde inte jag vara död nu? Hade käkat 1g qeed också

Det är väl inte ens en dödlig kombination
Citera
2019-04-13, 23:46
Medlem
DissociativePandas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qirtero
Det är väl inte ens en dödlig kombination

även då jag inte hade nån tolerans?
Citera
2019-04-13, 23:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DissociativePanda
även då jag inte hade nån tolerans?

Tror jag inte, hade nog behövt dricka mycket mer alkohol för att det skulle börja bli farligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in