2014-03-14, 18:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Wanida
Jag förstår din poäng men jag tror att man måste känna sig som en man som gillar att gå och kvinnokläder (transvestit helt enkelt) för det.

Jag ser ingen funktion alls med att ha kvar min penis om jag känner mig som en tjej och mitt psykiska mående beror inte på att jag är osäker på operationen, operationerna blir väldigt bra till och med här i Sverige så det är inget som jag oroar mig för.

Plus ger hormonerna erektions problem och annat sådant så penisen blir ännu mindre funktionsbar, jag tror jag kommer känna mig bättre med en vagina så jag kan ha sexuellt umgänge som en kvinna istället för att sitta och må dåligt över det könsorgan jag har nu.

Jag är 100% attraherad av killar ja fast när det gäller samlag blir det svårt, det är inte homosexuellt samlag jag tänder på utan helt enkelt samlag där jag har sex som en kvinna.
Ok, då förstår jag dig bättre. Fast tyvärr kommer du antagligen inte få ut något av sexet.
Skulle vara bra om du fick kontakt med andra, för det är väl 400 per år som genomgår byte, om jag inte minns fel.
Läste om en man som bytte till kvinna och fick lägre lön, det berode bara på att personen var kvinna(för det var samma person).
Citera
2014-03-14, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hanna33
Ok, då förstår jag dig bättre. Fast tyvärr kommer du antagligen inte få ut något av sexet.
Skulle vara bra om du fick kontakt med andra, för det är väl 400 per år som genomgår byte, om jag inte minns fel.
Läste om en man som bytte till kvinna och fick lägre lön, det berode bara på att personen var kvinna(för det var samma person).

Man får orgasm och sådant med det nya könet, så sex får man allt ut av!
Citera
2014-03-14, 18:25
Medlem
haexkvasts avatar
Dessutom så gör du vad du vill med din kropp, stå på dig för fan. Inget jävla meseri, det har vi tillräckligt av i landet redan.
Citera
2014-03-14, 18:26
Medlem
Tuff sits. Det lär knappast bli bättre när du utför en operation. Varför inte bara vara en feminin kille? (bara och bara, jag vet, dumt formulerat)

Hur fungerar det med hormonerna då? Livslång behandling? Förlorar du testiklarna och därmed ditt testosteron så lär du må riktigt dåligt.
Citera
2014-03-14, 18:27
Medlem
BajsBabians avatar
Man kan inte byta kön, det sitter i kromosomerna.
Det enda du kan göra är att könsstympa dig själv och det är lika sjukt som folk som känner att dom är tvungna att operera bort ett ben eller en arm för att må bra.
Jag tycker att du ska begå självmord om du inte kan acceptera den lott du fick av din Gud.
Citera
2014-03-14, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av erej13
Tuff sits. Det lär knappast bli bättre när du utför en operation. Varför inte bara vara en feminin kille? (bara och bara, jag vet, dumt formulerat)

Hur fungerar det med hormonerna då? Livslång behandling? Förlorar du testiklarna och därmed ditt testosteron så lär du må riktigt dåligt.

Många mår jättebra efter ett könsbyte och får en helt annan livskvalite! Hormonbehandlingen är livslång. Att förlora testosteronet gör inte att du mår dåligt, i och med att du käkar östrogen.

Citat:
Ursprungligen postat av BajsBabian
Det enda du kan göra är att könsstympa dig själv och det är lika sjukt som folk som känner att dom är tvungna att operera bort ett ben eller en arm för att må bra.
Jag tycker att du ska begå självmord om du inte kan acceptera den lott du fick av din Gud.

Och jag tycker att du ska dra åt helvete och söka hjälp, att uttala sig som dig gör dig knappast värdig som människa.
Citera
2014-03-14, 18:30
Medlem
haexkvasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BajsBabian

Låt människan göra vad han vill med sin kropp. Att önska livet ur honom känns oerhört onödigt. Dessutom så är uppkomsten till hans existens föräldrarna, inte Gud

Citat:
Ursprungligen postat av Myrix
Många mår jättebra efter ett könsbyte och får en helt annan livskvalite! Hormonbehandlingen är livslång. Att förlora testosteronet gör inte att du mår dåligt, i och med att du käkar östrogen.Och jag tycker att du ska dra åt helvete och söka hjälp, att uttala sig som dig gör dig knappast värdig som människa.

Ja just det man måste ta hormoner hela livet....nja lite stört och naturvidrigt är det nog ändå
Senast redigerad av haexkvast 2014-03-14 kl. 18:32.
Citera
2014-03-14, 18:30
Medlem
Wanidas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hanna33

En opererad vagina har lika mycket känsel som man hade innan, man har bara sex på ett annat sätt. Kan tänka mig att man får mycket mer utav sexet om man har ett könsorgan som man känner sig trygg och mår bra dessutom. Det där med lägre lön har jag inga problem med. Låter kanske helt fel för personligen vill ja ha lika lön för båda kön men det får mig att känna mig mer kvinnligare haha
Citera
2014-03-14, 18:33
Medlem
Wanidas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erej13

Jodå majoriteten av dom som byter kön mår faktiskt bättre efteråt, men självklart måste man bearbeta på massa annat som till exempel social fobi som man kan få när man genomför ett sådan lång och livs förändrande process. Och som sagt om jag inte känner mig som en kille vad är poängen med att behålla sitt manliga könsorgan? Framförallt nu när jag knappast ser ut som en kille längre.

Man får ta östrogen i resten av sitt liv men stopp hormoner slutar man med när tenstiklarna är borta.
Citera
2014-03-14, 18:34
Medlem
Vill bara påpeka att jag tycker vi ska vara respekterande och inte tilltala Wanida med "han" eftersom Wanida är en hon.
Citera
2014-03-14, 18:37
Medlem
Wanidas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av haexkvast
Låt människan göra vad han vill med sin kropp. Att önska livet ur honom känns oerhört onödigt. Dessutom så är uppkomsten till hans existens föräldrarna, inte Gud

Ja just det man måste ta hormoner hela livet....nja lite stört och naturvidrigt är det nog ändå

Finns flera andra individer som tar olika sorters mediciner för resten av livet. Är dom också störda?

Jättekul att svara på funderingar och frågor men nu börjar jag bli rädd för att mod ska låsa tråden på grund av all off topic... jag vet inte hur stränga dom är med sånt där.

Kan gå lite on topic nu och fråga om det är någon här med erfarenhet av att vara isolerad och ha svårt social fobi? Hur har ni lyckats ta första steget och börjat göra något åt det problemet? För jag sitter fast där.
Citera
2014-03-14, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wanida
Jodå majoriteten av dom som byter kön mår faktiskt bättre efteråt, men självklart måste man bearbeta på massa annat som till exempel social fobi som man kan få när man genomför ett sådan lång och livs förändrande process. Och som sagt om jag inte känner mig som en kille vad är poängen med att behålla sitt manliga könsorgan? Framförallt nu när jag knappast ser ut som en kille längre.

Man får ta östrogen i resten av sitt liv men stopp hormoner slutar man med när tenstiklarna är borta.

Då är jag med.

Jag är säkert en hemsk människa men jag vill bara göra dig beredd på vad du kan stöta på i verkliga livet efter behandlingen.

Jag skulle aldrig riktigt kunna acceptera en människa som könsstympar sig, som någon annan sa så är det som att vara med någon som huggit av sin arm "bara för att man inte ser någon poäng med att ha den kvar". Jag skulle betrakta personen i fråga som sjuk.

Men din kropp, dina val, tror du att du blir lyckligare av det, så kör på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in