2014-03-14, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av waawaawaa
Urk vilka hemska svar du får!
jag är tyvärr inte särskilt insatt i ämnet men kontakta RFSL på din ort! De har säkerligen tips på var du kan vända dig. Att transpersoner ofta mår sämre är ju fakta tyvärr, jag hoppas du får det stöd du behöver, ge inte upp! Kram!

Ja, finns alltid några miffotroll på FB som har så uselt självförtroende att de måste psyka andra för att känna sig bättre.
Kontakta RFSL säger jag också. Bor du på mindre ort finns det säkert någon i närliggande större stad.
Citera
2014-03-14, 17:46
Medlem
Wanidas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeffrey-Dahmer
En enkel fråga: Hur känns det att bryta naturens lagar?

Din mor måste vara stolt över dig.

Hur känns det att flyga flygplan? Hur känns det ifall du skulle få cancer och blir tvungen att göra cellgifts behandling? Allt det här och mycket mer bryter mot naturens lagar och det är det som är så unikt med människan, vi är en av dom få arter på jorden som bryter varje dag mot naturens lagar.

Kan du hålla dig on topic nu?

EDIT: min mor är jätteglad för min skull
Senast redigerad av Wanida 2014-03-14 kl. 17:49.
Citera
2014-03-14, 17:48
Medlem
Wanidas avatar
Citat:
Urk vilka hemska svar du får!
jag är tyvärr inte särskilt insatt i ämnet men kontakta RFSL på din ort! De har säkerligen tips på var du kan vända dig. Att transpersoner ofta mår sämre är ju fakta tyvärr, jag hoppas du får det stöd du behöver, ge inte upp! Kram!

Tack så mycket för det seriösa svaret!

Jag hade faktiskt tänkt att kontakta RFSL brottsoffer hjälp grej eller vad den heter men problemet ligger i också att jag vågar knappt gå ut. Det är där jag verkligen inte vet hur jag ska göra :/

Tack igen!
Citera
2014-03-14, 17:50
Medlem
Wanidas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hanna33
usch vilken jobbig sits.
Tror nästan det är bättre att inte operara och vara transa. Att en tjej är kille och en kille är tjej, fast ha kvar vad man är född med.

Nej jag hatar verkligen mitt könsorgan jag har nu och inget jag kan leva med, har ingen använding av den förutom att pissa.
Citera
2014-03-14, 17:51
Medlem
underdjurets avatar
'Följ ditt hjärta' är det enda jag kan säga och lyssna inte på idioterna i tråden. Och givetvis är aldrig självmord lösningen. Om du bor i någon byhåla så kan det kanske vara ett tips att flytta till en storstad.
Citera
2014-03-14, 17:52
Medlem
Wanidas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av underdjuret
'Följ ditt hjärta' är det enda jag kan säga och lyssna inte på idioterna i tråden. Och givetvis är aldrig självmord lösningen. Om du bor i någon byhåla så kan det kanske vara ett tips att flytta till en storstad.

Jag bor i Stockholm men funderar på att flytta till Göteborg eller närliggande stad, känns som att jag behöver en ny start i allt. Men först måste jag lära mig att våga lämna min dörr dock :/
Citera
2014-03-14, 17:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Wanida
Hur känns det att flyga flygplan? Hur känns det ifall du skulle få cancer och blir tvungen att göra cellgifts behandling? Allt det här och mycket mer bryter mot naturens lagar och det är det som är så unikt med människan, vi är en av dom få arter på jorden som bryter varje dag mot naturens lagar.

Kan du hålla dig on topic nu?
Bra svar!
Men är det så att du är attrahrad av killar? jag gissar att det är så.
Det finns massor som sminkar sig och använder tjejkläder fast de inte opererar sig.
Som jag har massor med saker jag inte är nöjd med i mitt utseende, fast jag opererar mej inte.
Sen är det väldigt praktiskt med snopp.
Kanske det räcker att du tar hormoner och skaffar bröst.
Jag kan absolut inte tänka mej hur du känner det, du kanske bara tycker det är korkade förslag, men jag menar inget illa.
En del som gör könsbyteoperation ångrar sig.
Det finns även killar som är tillsammans med transvestiter som sparat den därnere.
Det gäller bara att vara öppen och berätta innan.
Citera
2014-03-14, 18:01
Medlem
waawaawaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wanida
Tack så mycket för det seriösa svaret!

Jag hade faktiskt tänkt att kontakta RFSL brottsoffer hjälp grej eller vad den heter men problemet ligger i också att jag vågar knappt gå ut. Det är där jag verkligen inte vet hur jag ska göra :/

Tack igen!

http://www.rfsl.se/?p=3353 här hittade jag telefonnummer till kuratorer och rådgivning. Där kan man klicka sig vidare till olika RFSL-kontor över Sverige, tex här http://www.rfsl.se/goteborg/?p=2585 där hittade jag lite info om att man kan maila, skype:a osv. Du måste inte ta det i person eller över telefon. Maila och förklara din sits, precis som du gjorde i trådstarten, så kommer de garanterat kunna hjälpa dig och ge dig stöd.

Ta hand om dig!
Senast redigerad av waawaawaa 2014-03-14 kl. 18:04.
Citera
2014-03-14, 18:07
Medlem
Wanidas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hanna33
Bra svar!
Men är det så att du är attrahrad av killar? jag gissar att det är så.
Det finns massor som sminkar sig och använder tjejkläder fast de inte opererar sig.
Som jag har massor med saker jag inte är nöjd med i mitt utseende, fast jag opererar mej inte.
Sen är det väldigt praktiskt med snopp.
Kanske det räcker att du tar hormoner och skaffar bröst.
Jag kan absolut inte tänka mej hur du känner det, du kanske bara tycker det är korkade förslag, men jag menar inget illa.
En del som gör könsbyteoperation ångrar sig.
Det finns även killar som är tillsammans med transvestiter som sparat den därnere.
Det gäller bara att vara öppen och berätta innan.

Jag förstår din poäng men jag tror att man måste känna sig som en man som gillar att gå och kvinnokläder (transvestit helt enkelt) för det.

Jag ser ingen funktion alls med att ha kvar min penis om jag känner mig som en tjej och mitt psykiska mående beror inte på att jag är osäker på operationen, operationerna blir väldigt bra till och med här i Sverige så det är inget som jag oroar mig för.

Plus ger hormonerna erektions problem och annat sådant så penisen blir ännu mindre funktionsbar, jag tror jag kommer känna mig bättre med en vagina så jag kan ha sexuellt umgänge som en kvinna istället för att sitta och må dåligt över det könsorgan jag har nu.

Jag är 100% attraherad av killar ja fast när det gäller samlag blir det svårt, det är inte homosexuellt samlag jag tänder på utan helt enkelt samlag där jag har sex som en kvinna.
Citera
2014-03-14, 18:09
Medlem
Wanidas avatar
Citat:
http://www.rfsl.se/?p=3353 här hittade jag telefonnummer till kuratorer och rådgivning. Där kan man klicka sig vidare till olika RFSL-kontor över Sverige, tex här http://www.rfsl.se/goteborg/?p=2585 där hittade jag lite info om att man kan maila, skype:a osv. Du måste inte ta det i person eller över telefon. Maila och förklara din sits, precis som du gjorde i trådstarten, så kommer de garanterat kunna hjälpa dig och ge dig stöd.

Ta hand om dig!

Ja men det får jag göra när helgen är över!

Tack så hemskt mycket för din hjälp, verkligen! Får hoppas bara att man kan ta hjälp av dom via telefon nu när jag har det väldigt svårt att ta mig ut ur huset.
Citera
2014-03-14, 18:14
Medlem
haexkvasts avatar
Finner detta med transsexualitet oerhört märkligt och ja kanske till och med onormalt. Men du är en intelligent individ och gör dina egna val. Byt ditt kön om du måste. Kan ju betalas av skattepengar i särskilt ömmande fall har jag för mig.
Citera
2014-03-14, 18:17
Medlem
Hej Wandia! Jag vet precis hur du känner. Är själv transexuell och om du behöver någon att prata med så får du gärna skicka ett privat meddelande.

Skit i alla idioter som skriver massa skit här på Flashback, du är en stark tjej! Det finns många transtjejer som lever normala liv med pojkvän, kan länka dig till en om du vill senare i PM.

Kram!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in