2024-01-20, 04:01
Medlem
Vultzs avatar
Inne på dag 3. Svårt att sova. Fokusen är skit. Allt är skit. Håller i ändå. Ätit en massa skit-mat, men det får man nöja sig med då man vill bli kvitt utav nervgiftet(nikotin).

Jag använder mig utav en app som håller koll på en del olika saker, vilket jag tycker är bra. Bland annat visar den hur mycket pengar jag har spenderat på snus, hur mkt man sparar, och hur mycket liv som har tagits bort utav snus. Appen heter "snus stopp".
Citera
2024-01-20, 11:41
Medlem
paggans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BattlestarValhalla
Nej. Cold Turkey är det enda rätta sättet. Att trappa ned är en lögn. Propaganda. Sluta upp med det där!

Håller med fullt ut men det har nog framgått mer än väl med mitt spammande i tråden.
Citera
2024-01-20, 12:21
Medlem
S.O.Stolps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BattlestarValhalla
Varit fri i över 2v nu och ikväll vankades det alkohol. Var rätt så nervös innan då jag vet att alkohol brukar innebära ett sug för snus. Samtidigt var jag redo att sluta dricka vid minste begär.

Behövdes dock inte. Drack 4 starköl och 4 glas vin och klarade mig helt utan snus. Motivationen är på topp. Snus är skit. Hatet är en motivation.
Bra där! Alkohol brukar ju skapa ett sug, precis som du säger, men alkohol gör ju även att omdömet och konsekvenstänket är helt bortblåst. Väldigt lömskt.
Citera
2024-01-20, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vultz
Inne på dag 3. Svårt att sova. Fokusen är skit. Allt är skit. Håller i ändå. Ätit en massa skit-mat, men det får man nöja sig med då man vill bli kvitt utav nervgiftet(nikotin).

Jag använder mig utav en app som håller koll på en del olika saker, vilket jag tycker är bra. Bland annat visar den hur mycket pengar jag har spenderat på snus, hur mkt man sparar, och hur mycket liv som har tagits bort utav snus. Appen heter "snus stopp".

HÅLL UT!! DET ÄR VÄRT DET! Detta gäller inte bara för dig men för alla, ponera att ni tar den där snusen som ni så länge väntat efter. Hur tror ni att det kommer kännas efter 10-15 minuter? Ren och skär ångest att man är tillbaka på samma punkt igen efter allt hårt slit.

Ska kolla in appen, mest för att jag är nyfiken på hur mkt pengar jag sparar

Citat:
Ursprungligen postat av S.O.Stolp
Bra där! Alkohol brukar ju skapa ett sug, precis som du säger, men alkohol gör ju även att omdömet och konsekvenstänket är helt bortblåst. Väldigt lömskt.

Precis! Jag var försiktig, men det var aldrig någon fara faktiskt - så skönt!
Citera
2024-01-21, 21:39
Då har man klarat 3 veckor (24 dagar för att vara exakt). Jag har inte tänkt på snus så mycket på sistone inser jag, vilket är positivt. Det jobbiga är tröttheten som hänger över mig; den har gjort att jag har svårt för att ta mig för saker. Det känns helt enkelt som att min motivation och koncentrationsförmåga inte är vad de brukar vara. Men detta är ju övergående förstår jag, så det är bara att kämpa vidare.
Citera
2024-01-22, 18:10
Haft en del abstinens idag, känt mig lättirriterad. Sen verkar magen vara lite trög också. Man använde ju snus för att få igång den så nu när man inte får snus längre så... ja då funkar den inte lika bra längre tycker jag. Jävligt gasig har jag varit flera morgnar nu också. Men det blir väl bättre även där snart hoppas jag. Just nu vattnas det lite i munnen när jag tänker på en snus. Därför ska jag iväg nu och köpa lite fika som jag kan ta istället till kvällskaffet för att stilla suget lite. Keep fighting!
Citera
2024-01-22, 22:10
Medlem
paggans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IT-snubben
Haft en del abstinens idag, känt mig lättirriterad. Sen verkar magen vara lite trög också. Man använde ju snus för att få igång den så nu när man inte får snus längre så... ja då funkar den inte lika bra längre tycker jag. Jävligt gasig har jag varit flera morgnar nu också. Men det blir väl bättre även där snart hoppas jag. Just nu vattnas det lite i munnen när jag tänker på en snus. Därför ska jag iväg nu och köpa lite fika som jag kan ta istället till kvällskaffet för att stilla suget lite. Keep fighting!

Har du förlikat sig med tanken att du aldrig någonsin mer i ditt liv kommer ta en snus?

Det låter som du är ute på hal is.
Sen förstår du väl själv att om du tar en snus så kommer de första vara ganska goda men sen är du tillbaka i exakt samma sits där du tar snus efter snus som inte ger något. Det finns ju en anledning till att du ville sluta eller hur? Kom i stället ihåg hur du kände dig just då innan du la av med det. Man trycker in snus efter snus fast man egentligen inte behöver. Det smakar skit i munnen och tandköttet är irriterat. Hela tiden hålla koll på var dosan är och om snuset kommer räcka. Nä fy vad jobbigt.

Acceptera att du tagit din sista snus någonsin. När du gjort det så blir det lättare.
Senast redigerad av paggan 2024-01-22 kl. 22:16.
Citera
2024-01-22, 22:31
Citat:
Ursprungligen postat av paggan
Har du förlikat sig med tanken att du aldrig någonsin mer i ditt liv kommer ta en snus?

Det låter som du är ute på hal is.
Sen förstår du väl själv att om du tar en snus så kommer de första vara ganska goda men sen är du tillbaka i exakt samma sits där du tar snus efter snus som inte ger något. Det finns ju en anledning till att du ville sluta eller hur? Kom i stället ihåg hur du kände dig just då innan du la av med det. Man trycker in snus efter snus fast man egentligen inte behöver. Det smakar skit i munnen och tandköttet är irriterat. Hela tiden hålla koll på var dosan är och om snuset kommer räcka. Nä fy vad jobbigt.

Acceptera att du tagit din sista snus någonsin. När du gjort det så blir det lättare.
Blev att jag romantiserade snuset lite där ser jag... farligt göra det. Men jag har verkliggen bestämt mig. Det är slutsnusat för min del. Det du skriver om att man ska komma ihåg hur man kände när man slutade är ett bra tips. För min del räcker det för att jag inte ska vilja trilla dit igen. Usch vad man mådde dåligt sista tiden med snus, det var verkligen ingen njutning. Ändå så kommer det där romantiserandet ibland. Men som sagt, jag har bestämt mig den här gången. Nu är det sluta som gäller. På riktigt. Inget trams eller återfall för mig den här gången. Man får ta sig igenom alla hinder så man blir fri. Humöret, magen och allt annat kommer återställa sig och fungera bra sen när kroppen hunnit anpassa sig lite mer till en nikotinfri miljö.
Citera
2024-01-22, 22:32
Medlem
paggans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IT-snubben
Blev att jag romantiserade snuset lite där ser jag... farligt göra det. Men jag har verkliggen bestämt mig. Det är slutsnusat för min del. Det du skriver om att man ska komma ihåg hur man kände när man slutade är ett bra tips. För min del räcker det för att jag inte ska vilja trilla dit igen. Usch vad man mådde dåligt sista tiden med snus, det var verkligen ingen njutning. Ändå så kommer det där romantiserandet ibland. Men som sagt, jag har bestämt mig den här gången. Nu är det sluta som gäller. På riktigt. Inget trams eller återfall för mig den här gången. Man får ta sig igenom alla hinder så man blir fri. Humöret, magen och allt annat kommer återställa sig och fungera bra sen när kroppen hunnit anpassa sig lite mer till en nikotinfri miljö.

Bra!
Då är vi på banan igen ☺️
Citera
2024-01-23, 20:00
Medlem
Har snusat 15 år - en dosa snus (prillor) per dag.

Nu har mitt favoritmärke Kapten vit bytt sina prillor och det smakar exakt som Kronan Vit Portion.

Riktigt äckligt har det blivit.

Om man skulle bestämma sig för att sluta snusa, hur lång tid kommer det att vara jävligt?

Dagar? Veckor? Månader?
Citera
2024-01-24, 04:43
Medlem
Vultzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashback1987
Har snusat 15 år - en dosa snus (prillor) per dag.

Nu har mitt favoritmärke Kapten vit bytt sina prillor och det smakar exakt som Kronan Vit Portion.

Riktigt äckligt har det blivit.

Om man skulle bestämma sig för att sluta snusa, hur lång tid kommer det att vara jävligt?

Dagar? Veckor? Månader?

De 3 första dagarna är helvete. Därefter lugnar det ner sig ett tag. Själv är man på dag 7 nu. Suget har släppt sig, men jag är extremt sugen på godis och annat skit.

Jag rekommenderar denna appen iaf du slutar. https://play.google.com/store/apps/d...m.jc.stop_snus
Citera
2024-01-24, 14:35
Medlem
Om ett par timmar blir det en vecka utan snus. Klipper ett 15mg nikotinplåster på mitten så får i mig drygt 7.5 mg om dagen. Det har funkat bra. Kvällarna är fortfarande lite jobbiga i samband med att jag sitter vid datorn eller tittar på tv, men då brukar jag stoppa upp lite toapapper i käften bara.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in