Citat:
Ursprungligen postat av
paggan
För mig låter det som en massa ursäkter och att du försöker rättfärdiga ditt återfall.
Jag är ledsen men snart är du tillbaka till att heltidssnusa igen. Efter ett tag med plåster så kommer du tänka att det är lika bra att börja med snuset igen. Det brukar vara så. Plåstret kommer inte få dig att bryta några vanebeteenden. Du kommer att skapa nya med dina plåster.
Du får gärna uppdatera ärligt framöver hur det går för dig. Vore intressant att veta.
De flesta faller dit några gånger innan man kommer på att nog är nog. Det har jag också gjort.
Jag fattar vad du menar men jag vill tro att den här processen ändå ska funka, genom att separera vanan och nikotinruset. Det känns inte helt tossigt åtmistone. Kör jag all in cold turkey vet jag att faller dit inom en månad igen, hittar alltid på ursäkter att börja igen. Alla är nog olika när det kommer till deras metod och hur dem slutar.
Jag ska hålla dig uppdaterat. Snart 48 timmar utan snus. Satte på mig ett 7 mg plåster idag, kontra 15 mg igår. Jag snusade kanske 16 - 20 prillor om dagen (8 mg / påse), så det är en väldigt drastisk nedtrappning, men än så länge tycker jag inte det har varit så svårt. Hade lite svettningar igår kväll.
Min plan är att jag ska fortsätta på 5 - 7 mg plåster på en obegränsad tid framöver. Det är så lite nikotin, men det känns ändå tillräckligt för mig för att uppnå de stimulerande effekterna, hålla bra fokus samtidigt som min hjärna bryter ner de överflödiga nikotinreceptorerna.
Oavsett vad du säger, så är det ändå en hälso + ekonomisk vinst jag gör genom att använda plåster. Det är iaf ett steg i rätt riktning. Man måste va snäll mot sig själv