2022-10-15, 15:34
Medlem
jappalenolover47s avatar
Liten update: Slänge dosan i sopan istället. Ska förbi apoteket sen och köpa tuggumina. Lite jobbigt att känna sig så himla ofokuserad hela dagen, men det känns ändå inte lika illa som sist jag försökte.
Citera
2022-10-15, 17:29
Medlem
Jag har försökt sluta i omgångar och jag har insett att snusa är något man gör uppehåll från inget man slutar med. Jag rökte också när jag var yngre men det var verkligen inget problem att sluta. Har provat röka en cigarett på fest någon gång och jag tycker det är äckligt. Men snus is the devil.
Citera
2022-10-18, 11:16
Medlem
HasseMedGroggens avatar
Slutade den 17/9 efter att ha snusat i nästan 10 år och det har gått helt ok. Har flera gånger beskrivit det som "Lättare än jag trodde, men de jobbigaste jag någonsin gjort".

Har rökt en cigarill vilket är de ända nikotinet sen jag slutade. Har kört onico och liknande lite till och från, och försöker nu trappa ner dom också och asså det känns fan nästan lika jobbigt som det var att sluta från början.

Dock så sover jag mycket bättre sen jag slutade, och det är trots att jag inte snusat när jag sover. Jag är också hungrig hela tiden och tänker att det omöjligt kan vara nyttigt att låta snus "stjäla" hungerkänslan eller hur man säger.

Kämpa på pågar och töser, så löser vi detta!
Citera
2022-10-22, 21:16
Medlem
bottenpaflaskans avatar
Jag lovade mig själv för ett par år sedan att aldrig sluta snusa, men bara snusa då jag verkligen kände att jag behövde det.
Jag har varit nikotinfri sen dess. Men slutat snusa har jag inte, bara tagit en paus
Citera
2022-10-25, 01:40
Medlem
harderthenyous avatar
Jag kommer aldrig mer låta nikotin komma in i min kropp.
Citera
2022-10-26, 20:32
Medlem
herregudvadgotts avatar
Alright, nu är tiden kommen. Har köpt nikotinplåster och Onico. Imorgon börjar kampen. Jag har slutat förut, men då hade jag inte en liten bebis att ta hand om. Önska mig lycka till.
Citera
2022-10-27, 13:06
Medlem
herregudvadgotts avatar
Alright, halvväges genom dagen, och ungen har åkt på en förkylning från helvetet. Hans första. Jag börjar känna mig krasslig jag med.

Tuff första dag utan snus, men jag försmäktar inte än. Nikotinplåstret var jag mycket skeptisk mot, men det verkar faktiskt fungera! Det känns till och med lite väl starkt ibland (21mg/24h).

Fan vad man tar på sig skit hela tiden. Men det ska bli skönt att bli snusfri igen!
Citera
2022-10-28, 09:00
Medlem
herregudvadgotts avatar
Dag 2, plåster 2. Ungen skriker hela tiden, allt är snorigt, och jag är väldigt trött. Men jag försmäktar icket!

Jag känner dock att jag tar lite för många onico. Att bli av med behovet att konstant ha någonting under läppen känns som det svåraste just nu.
Citera
2022-10-28, 09:22
Medlem
IndyHermesKinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herregudvadgott
Dag 2, plåster 2. Ungen skriker hela tiden, allt är snorigt, och jag är väldigt trött. Men jag försmäktar icket!

Jag känner dock att jag tar lite för många onico. Att bli av med behovet att konstant ha någonting under läppen känns som det svåraste just nu.
Bra kämpat. Men den riktiga kampen börjar när du släpper nikotinplåstren och Onicon. Så var beredd på att hjärnan kommer att komma med ursäkter då.
Citera
2022-10-29, 11:26
Medlem
bottenpaflaskans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herregudvadgott

Ta ett steg i taget.
Börja med att bli kvitt nikotinsuget, att vänja sig med att inte ha något under läppen kan du ta senare. Det funkade för mig iaf.
Citera
2022-10-29, 15:11
Medlem
S.O.Stolps avatar
Dag 4 utan nikotin nu och det börjar kännas betydligt lättare. Inga svettningar på natten. Magen mår bättre. Är riktigt motiverad nu och kommer att klara detta!
Citera
2022-10-29, 16:16
Medlem
Mr.Sounds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S.O.Stolp
Dag 4 utan nikotin nu och det börjar kännas betydligt lättare. Inga svettningar på natten. Magen mår bättre. Är riktigt motiverad nu och kommer att klara detta!

Kämpa på!
Dag 26 här, visst är det värsta borta men upplever ändå en dyster vardag där hjärntrötthet och ilska kommer och går nästan dagligen. Men det är bara att kämpa på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in