Liten update: Slänge dosan i sopan istället. Ska förbi apoteket sen och köpa tuggumina. Lite jobbigt att känna sig så himla ofokuserad hela dagen, men det känns ändå inte lika illa som sist jag försökte.
Jag har försökt sluta i omgångar och jag har insett att snusa är något man gör uppehåll från inget man slutar med. Jag rökte också när jag var yngre men det var verkligen inget problem att sluta. Har provat röka en cigarett på fest någon gång och jag tycker det är äckligt. Men snus is the devil.
Slutade den 17/9 efter att ha snusat i nästan 10 år och det har gått helt ok. Har flera gånger beskrivit det som "Lättare än jag trodde, men de jobbigaste jag någonsin gjort".
Har rökt en cigarill vilket är de ända nikotinet sen jag slutade. Har kört onico och liknande lite till och från, och försöker nu trappa ner dom också och asså det känns fan nästan lika jobbigt som det var att sluta från början.
Dock så sover jag mycket bättre sen jag slutade, och det är trots att jag inte snusat när jag sover. Jag är också hungrig hela tiden och tänker att det omöjligt kan vara nyttigt att låta snus "stjäla" hungerkänslan eller hur man säger.
Jag lovade mig själv för ett par år sedan att aldrig sluta snusa, men bara snusa då jag verkligen kände att jag behövde det.
Jag har varit nikotinfri sen dess. Men slutat snusa har jag inte, bara tagit en paus
Alright, nu är tiden kommen. Har köpt nikotinplåster och Onico. Imorgon börjar kampen. Jag har slutat förut, men då hade jag inte en liten bebis att ta hand om. Önska mig lycka till.
Alright, halvväges genom dagen, och ungen har åkt på en förkylning från helvetet. Hans första. Jag börjar känna mig krasslig jag med.
Tuff första dag utan snus, men jag försmäktar inte än. Nikotinplåstret var jag mycket skeptisk mot, men det verkar faktiskt fungera! Det känns till och med lite väl starkt ibland (21mg/24h).
Fan vad man tar på sig skit hela tiden. Men det ska bli skönt att bli snusfri igen!
Dag 4 utan nikotin nu och det börjar kännas betydligt lättare. Inga svettningar på natten. Magen mår bättre. Är riktigt motiverad nu och kommer att klara detta!
Dag 4 utan nikotin nu och det börjar kännas betydligt lättare. Inga svettningar på natten. Magen mår bättre. Är riktigt motiverad nu och kommer att klara detta!
Kämpa på!
Dag 26 här, visst är det värsta borta men upplever ändå en dyster vardag där hjärntrötthet och ilska kommer och går nästan dagligen. Men det är bara att kämpa på.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!