Flashback bygger pepparkakshus!
2022-10-30, 23:52
Medlem
Akvavitaes avatar
Förr tyckte jag det var lyx att snusa eftersom cigaretterna var så dyra. Nu så känns snusandet dyrt också. Skulle kännas gött att ha 450 spänn extra i fickan varje månad, men vet hur jävla plågsamt det är när man väl sitter utan snus ;_;

Har 5 dosor snus kvar. Ska börja ta en snus mer och mer sällan, tills dosorna är slut sen hoppas jag avtändningen blir lindrig.

Vad gör man inte för lite extrapengar.
Citera
2022-11-01, 16:30
Medlem
21512s avatar
Nu är det dags att börja försöka sluta snusa. Det finns ingen direkt njutning av att snusa längre. Första steget är att trappa ner lite på det genom att alltid hålla mig till en portionsprilla i taget. Tar ofta två. Till ingen direkt nytta. Jag har slutat snusa flera gånger tidigare (då jag bott utomlands, främst, med mycket dålig snustillgång) och då har det lett till att jag börjat röka istället. Jag började varje dag med en handrullad cigg i sängen innan jag ens gick upp förut, och rökte säkert uppåt 40 handrullade cigg om dagen. Så vill jag ju inte ha det. I nuläget röker jag inte alls.
Citera
2022-11-02, 19:54
Medlem
jappalenolover47s avatar
2 veckor in nu (eller ur snarare?). Den här febriga känslan är borta och jag tolerar stress bättre, men nu kommer nästa hinder - tomheten.

Den känns nästan lite som depression. Man får minnen om de goda stunderna man hade med snus och börjar undra hur fan man ska klara sig utan något gott att ha under dagen. Sist jag kom så här långt var när jag försökte sluta i februari, det knäckte mig då.

Men nu är jag medveten om det. Jag vet att det bara är beroendet som viskar lögnar för att försöka få en att klå sig tillbaks till det behagliga. Och jag kommer ihåg att jag på direkten ångrade att jag gav in. Med de kunskaperna vet jag att det bara är att hålla ut och fortsätta kämpa.
Citera
2022-11-05, 17:59
Medlem
liten.igelkotts avatar
Snusfri sedan januari 2021. Suget kommer fortfarande ibland men inte få ofta längre. Svårast är det när man druckit lite eller har en jobbigt dag på jobbe men i allmänhet är det inte svårt längre.

Den första tiden är jobbig men kämpa på! Jag tror på er!
Citera
2022-11-08, 16:05
Medlem
Är det någon som vet om snus gör så att kroppen blir uttorkad? Enda sen jag började snusa har jag haft torr hud, läppar och märker att jag lägger på mig vätska/vattenvikt väldigt enkelt. Kan snuset vara boven?
Citera
2022-11-08, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jkk22
Är det någon som vet om snus gör så att kroppen blir uttorkad? Enda sen jag började snusa har jag haft torr hud, läppar och märker att jag lägger på mig vätska/vattenvikt väldigt enkelt. Kan snuset vara boven?

Jag vet inget om allmän uttorkning eller vattenvikt förrutom om man unviker att dricka lika mycket medan man snusar. Sen att dina läppar är torra kan säkert bero på att de inte fuktas lika väl när man har snus i, alternativt att man inte slickar på dem lika mycket kanske?
Citera
2022-11-11, 21:51
Medlem
jappalenolover47s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jkk22

Törstig brukade jag bli iallafall, ofta efter att ha tagit en riktigt stark snus. Det kändes gudomligt gott att halsa en halvliter vatten när jag tog ut snusen sen.

Och en liten update I guess: går fortfarande rätt okej. Tycker jag har mer drivkraft att göra saker. Fick lite dåliga nyheter en dag, men jag tuffade mig ändå igenom rätt bra.

Känner lite mer kärlek för livet typ, även om vissa dagar fortfarande är lite jobbiga.
Senast redigerad av jappalenolover47 2022-11-11 kl. 21:58.
Citera
2022-11-12, 10:37
Medlem
As-33-15-4-ps avatar
Har nog varit snus- och nikotinfri i mer än två månader. Helt klart skönt och övervägande positivt. Ibland blir man dock lite sugen på att börja igen, vetskapen om att toleransen kraftigt minskat och kicken det kommer resultera i lockar... Gäller att vara beslutsam här nu när anledningarna till varför man slutade börjar känna sig avlägsna.
Citera
2022-11-13, 16:33
Medlem
Inne på dag två som snusfri, lever fortfarande men det är knappt. Kompenserar med allt möjligt, kaffe, energidryck, godis, träning osv...
Citera
2022-11-13, 19:44
Medlem
Har snusat drygt 1 dosa ettan lös om dagen i 20 år.

Imorgon börjar första dagen som snusfri.

Jag känner mig orolig redan nu🤣
Citera
2022-11-14, 07:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av byxtjuven

Finns i chatten <3
Citera
2022-11-14, 08:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av byxtjuven

Saknar morgonsnusen? Lycka till!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in