Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-06-03, 18:57
  #10741
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fiskoega
Kommer in här för att ge mig en stor ryggdunk.
Fatta att jag betalat någon jävla dumhetsskatt genom alla år (2 dosor a 70:-, 50% skatt=35 kr) varje dag in på Steffes konto.... 12-13 000 extra i skatt för att jag är svagbegåvad och tar den där äckliga skiten i munnen.

Nä, det känns riktigt bra. Nästa steg blir att sluta betala skatt för min inkomst men det är en svårare nöt att knäcka.

Tillsammans mot staten slänger vi dosan.

Vad snusar du för någonting din krösus?
Citera
2021-06-05, 20:31
  #10742
Medlem
Grattis och bra jobbat alla som kunnat stå emot snusen de första varma dagarna av sommaren. Har vi klarat det borde vi kunna fixa resten av sommaren också.
Citera
2021-06-06, 01:12
  #10743
Medlem
Schoolbagges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nigel-watson
Två veckor blev det. Blev ett panikinköp utav en dosa Nordic Spirit mint styrka 2, för att stilla nerverna.

Efter en helvetes vecka på ett nytt projekt, med en ny kollega som konstant gått mej på nerverna så klarade jag inte av irritationen längre. Räcker att man varit sur o grinig innan, men här rann bägaren fanemej över.

Jaja, blev bara två prillor tobaksfritt så får se det som en mindre svacka!

Snusat sen 10 år tillbaka, haft längre uppehåll innan. Dock lyckats trilla dit igen för bara en kan ju inte vara så farligt. Fan den som ger sig.

Hur är det idag, kompis?
Citera
2021-06-06, 01:21
  #10744
Medlem
Schoolbagges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nudelfan
Grattis och bra jobbat alla som kunnat stå emot snusen de första varma dagarna av sommaren. Har vi klarat det borde vi kunna fixa resten av sommaren också.
Snyggt! Hur länge har du varit snusfri? Hur ser din snusfria vardag ut i dagsläget?
Citera
2021-06-07, 00:41
  #10745
Medlem
Schoolbagges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rjonsson
93 dagar nu, har gjort denna resan några gånger nu, hoppas verkligen detta är sista gången. Ska bli skönt med att start ett nytt år utan att ha som mål att sluta och ta den fajten igen. Min fajt nästa år blir vikten :-)
Hur gick det för dig?
Citera
2021-06-07, 10:33
  #10746
Medlem
0Z8Ss avatar
Började röka för omkring 10 år sedan, snusat de sista 3. Allt som allt har jag haft nikotin i kroppen 24/7 dessa år. Slutade abrupt och oförsägbart snusa för 3 dagar sedan, även om tanken på avbrott funnits hos mig i över ett halvår. Detta gör mig dock nojig: jag tycker det är busenkelt. Alla dessa år man gått runt och nojat över att ligga cold turkey i veckor, för att i åratal därefter fäkta mot demonerna. Detta var ju ingenting, var gång tanken på snus kommer viftas lika lätt bort som en hårlock fallit för ansiktet. Men det gör mig som sagt nojigt av den enkla anledning att jag känner mig lurad, detta måste ju vara för bra för att vara sant eller? Någon annan som upplevt det samma?
Citera
2021-06-07, 11:51
  #10747
Medlem
IndyHermesKinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0Z8S
Började röka för omkring 10 år sedan, snusat de sista 3. Allt som allt har jag haft nikotin i kroppen 24/7 dessa år. Slutade abrupt och oförsägbart snusa för 3 dagar sedan, även om tanken på avbrott funnits hos mig i över ett halvår. Detta gör mig dock nojig: jag tycker det är busenkelt. Alla dessa år man gått runt och nojat över att ligga cold turkey i veckor, för att i åratal därefter fäkta mot demonerna. Detta var ju ingenting, var gång tanken på snus kommer viftas lika lätt bort som en hårlock fallit för ansiktet. Men det gör mig som sagt nojigt av den enkla anledning att jag känner mig lurad, detta måste ju vara för bra för att vara sant eller? Någon annan som upplevt det samma?
Jag känner igen mig till fullo och kan nästan garantera att problemen kommer att komma förr eller senare.
Tyvärr, men så är det. Många säger att det är lätt att sluta men det svåra är att inte börja igen. Efter två månader eller ett halvår eller whenever kommer du att få tankar som du inte uppfattar som varningstecken men som är det.

Typ:
Nä, nu har jag prövat på det här med att sluta men jag fullföljer en annan gång.
Nä, alltså sommaren är här och att sitta på uteservering med en öl utan snus det går inte.
Nä, det är mycket på jobbet nu...
Nä, jag är vuxen och jag bestämmer själv och jag väljer att inte sluta snusa.

Osv.

Men håll fast vid din optimistiska inställning, det behövs förr eller senare.
Citera
2021-06-07, 19:29
  #10748
Medlem
Schoolbagges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IndyHermesKink
Jag känner igen mig till fullo och kan nästan garantera att problemen kommer att komma förr eller senare.
Tyvärr, men så är det. Många säger att det är lätt att sluta men det svåra är att inte börja igen. Efter två månader eller ett halvår eller whenever kommer du att få tankar som du inte uppfattar som varningstecken men som är det.

Typ:
Nä, nu har jag prövat på det här med att sluta men jag fullföljer en annan gång.
Nä, alltså sommaren är här och att sitta på uteservering med en öl utan snus det går inte.
Nä, det är mycket på jobbet nu...
Nä, jag är vuxen och jag bestämmer själv och jag väljer att inte sluta snusa.

Osv.

Men håll fast vid din optimistiska inställning, det behövs förr eller senare.
I min svagaste stund har jag läst igenom hela din posthistorik i denna tråd. Jag hade bestämt mig för att snusa idag, men du fick mig på andra tankar. Tack!

Jag kör ett par kilometer på träningscykeln nu, hoppas det blir bättre efteråt.
Citera
2021-06-08, 09:08
  #10749
Medlem
rjonssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schoolbagge
Hur gick det för dig?
Jag är snusfri sedan flera år nu, tänker aldrig på snus och är inte sugen ens när jag tar mig en öl.
Citera
2021-06-08, 11:49
  #10750
Medlem
IndyHermesKinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schoolbagge
I min svagaste stund har jag läst igenom hela din posthistorik i denna tråd. Jag hade bestämt mig för att snusa idag, men du fick mig på andra tankar. Tack!

Jag kör ett par kilometer på träningscykeln nu, hoppas det blir bättre efteråt.
Små mål gäller.
"Kan jag klara mig tills jag slutar jobbet idag?" - Det kan du säkert.
"Kan jag klara denna kvällen åtminstone" - Det kan du säkert också.

Det blir bättre men det gäller att ha tålamod och distrahera sig när sugen uppkommer.

Det påminner mycket om min trevande löpning som jag håller på med just nu. Har efter ett långt upphåll börjat springa igen och har precis lyckats klara 5 km utan att stanna. Mina tider är bedrövliga men för varje runda frågar jag mig "kan jag springa lite till?". Svaret är alltid "ja några meter kan jag fan ta mig".

För varje dag du håller dig från snus blir det lättare och din mentala uppförsbacke blir lite mindre brant.

Till slut slutar du tänka på snus. Det gjorde jag. Och ändå mulade jag in tre-fyra påsar åt gången och gjorde slut på en och en halv dosa/dag.

Och jag vet allt om "guldkanten" som snus gav till vardagen. Att det skulle vara otänkbart att avsluta en måltid utan snus. Och efter kaffet. Och när man dricker alkohol. Men det är bara invant jävla beteende, det går lika bra att vänja av sig.

Tanken på hur jag blev när jag inte fick snus gör mig fortfarande förbannad, att jag förvandlades till en pundare som kunde släppa allt jag höll på med bara för att åka och köpa snus. Det motiverar mig än idag att inte börja igen.
Citera
2021-06-08, 11:51
  #10751
Medlem
Vultzs avatar
Dag 9 /snusfri. Känner av hur orgasmer känns mer skönt och långvarig nu, jämfört med förut när man snusade. Märkligt, men skön fördel jag har märkt än så länge nån som känt likadant?
Citera
2021-06-09, 00:49
  #10752
Medlem
Nikotinkicken är obehaglig nu när man "slutat". Smakade på en snus o blev dåsig. Tog ut den...
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback