2023-03-24, 19:38
Medlem
As-33-15-4-ps avatar
Har upplevt något sämre produktivitet i arbetet nu när jag slutat. Kroppsligt mår jag bättre, även om jag saknar välmåendet som nikotinet gav när man inte hade allt för hög tolerans. Upplevde dagligen "dubbelslag" i hjärtat. Ska tydligen vara ofarligt ändå, men enda sedan jag slutade kan jag inte minnas att jag upplevt det igen. Är rätt ofta, kanske någon gång i veckan, svagt sugen på att börja igen. Detta är dock totalt uteslutet. Skönt att vara fri från skiten.
Citera
2023-03-24, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tegelpanna123
Hyfsad homovarning att sluta snusa..
Alla ska leva så förbannat nyttigt så man blir spyfärdig🧐

Sen kommer cancern och tar en ändå till slut. Spelar oftast ingen roll, sen kan man ju be "Gud fader" att hjälpa en. Men det slutar oftast med att de våldtar barn. Kanske de katolska prästerna smygsnusar innan de bestiger gossarna i faderns, sonens, och den helige Andens namn. Anal
Citera
2023-03-24, 19:53
Medlem
De få gånger jag försökt att sluta har allting gått åt helvete. Sömn och humör funkar inte utan snus. Och då ska jag tillägga att jag snusar dygnet runt, när jag borstar tänderna och äter är jag utan snus.
Citera
2023-03-25, 03:19
Medlem
irrelevants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av As-33-15-4-p
Har upplevt något sämre produktivitet i arbetet nu när jag slutat. Kroppsligt mår jag bättre, även om jag saknar välmåendet som nikotinet gav när man inte hade allt för hög tolerans. Upplevde dagligen "dubbelslag" i hjärtat. Ska tydligen vara ofarligt ändå, men enda sedan jag slutade kan jag inte minnas att jag upplevt det igen. Är rätt ofta, kanske någon gång i veckan, svagt sugen på att börja igen. Detta är dock totalt uteslutet. Skönt att vara fri från skiten.

Palpitationer, har haft precis samma problem i 5-6 år.
Har snusat i 20 år. Slutade snusa för en månad sen, har inte upplevt det sedan dess... intressant att jag inte är ensam. Sjukt obehagligt, man rycker till varje gång och tror att hjärtat ska stanna eller nåt. Konstigt dock att det började när jag redan snusat så länge, men det är väl åldern kanske (närmar mig 40).
Citera
2023-03-25, 06:36
Medlem
Panzeradlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doktordonka
Men det är alltid gott med en snus, lite hemtrevligt på nått sätt med en snus och kaffe.

Det är nog där jag saknar snusen mest. I samband med en kopp kaffe. Det känns sorgligt tomt när man tar en kopp utomhus. I övrigt tänker jag inte på det.

Snusade en till två dosor kram om dagen fram tills en surtant på jobbet, trätgirig som få, påpekade att man kunde se vilka papper jag hade läst. Då bytte jag så sakteliga till portion. Sista dosan drog jag under pandemin.

Största skillnaden av att sluta var att ekonomin förändrades, fysiskt märker jag ingen skillnad bortsett från att jag inte längre känner av det lilla sug som beroendet skapade.
Citera
2023-03-25, 08:00
Moderator
Siegfrids avatar
Infogade ämnen.
/Mod.
Citera
2023-03-29, 20:46
Medlem
Dag 15: Sover fortfarande skit, mår som vanligt nu, aptiten och libidon är sky high, samt att mitt humör är jämnare och ångesten minskat. När sömnbesvären försvinner kommer jag känna mig helt fri. Absolut inget sug efter snus/något under läppen överhuvudtaget, skönt som fan!
Citera
2023-03-29, 22:00
Medlem
RedRights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Analterego
Sen kommer cancern och tar en ändå till slut. Spelar oftast ingen roll, sen kan man ju be "Gud fader" att hjälpa en. Men det slutar oftast med att de våldtar barn. Kanske de katolska prästerna smygsnusar innan de bestiger gossarna i faderns, sonens, och den helige Andens namn. Anal

+1 på den! Ja dom små prästerna vill knulla sina lärjungar. Inget undantag där.

Jag slutade för snart tre år sedan, anledningen var mer att jag tröttnade på att leta efter snusen överallt, hela tiden kolla så de fanns prillor till dagen efter.
Hmmm har jag så de räcker på jobbet nu!? Eller ska jag dra till preem kl 23.00 på kvällen. Blir lite som en inre stress. Sedan vara slav under nikotinet känns ju sådär.

I efterhand är jag jävligt glad att ja slutade,
Kommer fortfarande sug ibland när man blir irriterad i tex trafiken eller ser svartskallar över allt.
Citera
2023-03-31, 06:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RedRight
+1 på den! Ja dom små prästerna vill knulla sina lärjungar. Inget undantag där.

Jag slutade för snart tre år sedan, anledningen var mer att jag tröttnade på att leta efter snusen överallt, hela tiden kolla så de fanns prillor till dagen efter.
Hmmm har jag så de räcker på jobbet nu!? Eller ska jag dra till preem kl 23.00 på kvällen. Blir lite som en inre stress. Sedan vara slav under nikotinet känns ju sådär.

I efterhand är jag jävligt glad att ja slutade,
Kommer fortfarande sug ibland när man blir irriterad i tex trafiken eller ser svartskallar över allt.

Det kan ju knappast vara ibland du blir sugen, om kriterierna för irritationssnussuget är invandring och trafikodyglighet? 😜
Citera
2023-04-03, 15:58
Medlem
Man kan nästan säga att snus fungerar som ett exogent läkemedel i form av dopamin. När jag själv var i nikotinträsket så var jag extremt lat och orkade inte göra särskilt mycket då jag alltid hade en tillförlitlig nära källa av dopamin, alltså snuset.

Annars får vi människor dopamin via naturlig väg, alltså genom träning, mat, eller andra hobbies. När man snusar byter man då ut den naturliga dopaminkällan till snus helt och hållet.

Jag har själv märkt att när jag slutat snusat så har min mående blivit 10 gånger bättre. Motivationen har stigit och jag vill äntligen ut och göra diverse saker, då min hjärna ständigt letar efter nytt dopaminpåslag.

Ni som försöker sluta snusa, kom ihåg att det finns inga fördelar med snus överhuvudtaget. Det är bara din hjärna som försöker lura dig till att det är något bra.
Citera
2023-04-03, 20:09
Medlem
Nkpgisits avatar
25-26 timmar sedan jag tog en snus och måste säga att det är fruktansvärt.
Citera
2023-04-03, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jkk22
Man kan nästan säga att snus fungerar som ett exogent läkemedel i form av dopamin. När jag själv var i nikotinträsket så var jag extremt lat och orkade inte göra särskilt mycket då jag alltid hade en tillförlitlig nära källa av dopamin, alltså snuset.

Annars får vi människor dopamin via naturlig väg, alltså genom träning, mat, eller andra hobbies. När man snusar byter man då ut den naturliga dopaminkällan till snus helt och hållet.

Jag har själv märkt att när jag slutat snusat så har min mående blivit 10 gånger bättre. Motivationen har stigit och jag vill äntligen ut och göra diverse saker, då min hjärna ständigt letar efter nytt dopaminpåslag.

Ni som försöker sluta snusa, kom ihåg att det finns inga fördelar med snus överhuvudtaget. Det är bara din hjärna som försöker lura dig till att det är något bra.

Upplever också att suget efter att göra saker mknskar av snusningen. Problemet är att jag blir skogstokig när jag försöker sluta. Det tar hus i helvete för småsaker. Rastlösheten som följer asbsitensen är hemsk. Därför drar jag mig för att sluta.

Jag undrar för övrigt hur nikotinet påverkar dopamineeceptorerna?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in