Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-12-25, 23:38
  #9337
Medlem
Spider-Girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av praxe
Men Spider-Girl, du som hänger i den här tråden, är du inte besatt av snus egentligen? Du har slutat men ändå hänger du här 100%. Jag är bara lite nyfiken, jag är själv i samma sits Och jag har inte börjat snusat igen heller. Och nu är jag i Tokyo och jag kommer klara 6 månader utan snus, och kankse mer med.

Borde du inte sluta låsa tråden då?!

Alltså det är som en religiös grej! Jag tycker det var så fantastiskt att inse att man kunde bli helt fri och få sitt liv tillbaka och inte ens ha något sug längre, det trodde jag ALDRIG innan. Jag trodde att man skulle bli oroligare samt sakna snuset, i stället blev man lugnare och saknar det inte alls. Det gör mig frustrerad att folk behöver vara slavar under skiten i onödan, och jag blir så lycklig varje gång någon blir fri
Det har blivit som en mission att hjälpa andra att få uppleva samma sak!
Citera
2017-12-25, 23:40
  #9338
Medlem
Spider-Girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torrenttobbe
Inte snusat på ett antal månader, men idag är jag så jävla sugen så jag håller på att kola av.
Vad fan kan det bero på? Nåja, kommer inte ta någon ändå, märklig känsla bara, känns som om man är 20 timmar in i det igen.
Det är en tröskel som brukar komma efter 60 dagar och kan pågå i 30 dagar. Efter den puckeln är man oftast helt fri och avvänjd, stå ut
Citera
2017-12-25, 23:41
  #9339
Medlem
torrenttobbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spider-Girl
Det är en tröskel som brukar komma efter 60 dagar och kan pågå i 30 dagar. Efter den puckeln är man oftast helt fri och avvänjd, stå ut
Tack Yes det kommer jag göra, finns ingen väg förutom framåt efter så här lång tid!
Citera
2017-12-26, 01:30
  #9340
Medlem
IndyHermesKinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av praxe
Men Spider-Girl, du som hänger i den här tråden, är du inte besatt av snus egentligen? Du har slutat men ändå hänger du här 100%. Jag är bara lite nyfiken, jag är själv i samma sits Och jag har inte börjat snusat igen heller. Och nu är jag i Tokyo och jag kommer klara 6 månader utan snus, och kankse mer med.

Borde du inte sluta låsa tråden då?!

Jag kör samma sak. Började hänga här 2014 då jag slutade, och har hängt här sedan dess trots att snuset är helt ute ur mitt liv. Det har väl blivit som en vana bara, sen är det kul att när man kan hjälpa någon ibland.

Man känner igen många namn här, många har lyckats, en del har det inte.
Man har blivit lite grand som ett Band of Brothers.
Citera
2017-12-26, 09:43
  #9341
Medlem
Spider-Girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IndyHermesKink
Man känner igen många namn här, många har lyckats, en del har det inte.
Man har blivit lite grand som ett Band of Brothers.
Ja precis, man blir lite extra glad när man ser att nån man känner igen från flera inlägg faktiskt lyckats, ännu en syster/broder uppe ur skyttegraven
Citera
2017-12-26, 22:44
  #9342
Medlem
rjonssons avatar
93 dagar nu, har gjort denna resan några gånger nu, hoppas verkligen detta är sista gången. Ska bli skönt med att start ett nytt år utan att ha som mål att sluta och ta den fajten igen. Min fajt nästa år blir vikten :-)
Citera
2017-12-28, 18:25
  #9343
Medlem
Me0ws avatar
Hej kära vänner! Nu kan jag stoltsera med fyra månader utan något som helst nikotin, och det har gått betydligt mycket lättare än jag trodde!

God Jul och Gott nytt år, kämpa på allesammans!
Citera
2017-12-28, 23:05
  #9344
Medlem
Har snusat i tretton år, varje gång jag försöker sluta börjar jag istället röka...

Tänkte sluta nu efter nyår, hur undviker man att falla tillbaka när man krökar?? Blir så jävla sugen på en cigg eller snus
Citera
2017-12-29, 17:17
  #9345
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mishubishu
Har snusat i tretton år, varje gång jag försöker sluta börjar jag istället röka...

Tänkte sluta nu efter nyår, hur undviker man att falla tillbaka när man krökar?? Blir så jävla sugen på en cigg eller snus

Ta ett uppehåll från alkoholen första tiden efter att du slutat snusa.
Citera
2017-12-29, 17:55
  #9346
Medlem
IndyHermesKinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mishubishu
Har snusat i tretton år, varje gång jag försöker sluta börjar jag istället röka...

Tänkte sluta nu efter nyår, hur undviker man att falla tillbaka när man krökar?? Blir så jävla sugen på en cigg eller snus

Du får anstränga dig lite. Det går inte av sig självt att sluta, och att ta till ciggar istället leder ingenstans. Du måste helt enkelt gå igenom en tid av avhållsamhet från all nikotin. Det är den enda vägen.

Att bara bestämma sig för att inte snusa var lättare än jag trodde. Jag trodde det skulle vara svårare för jag hade aldrig riktigt försökt, för bara tanken gav mig lite panik. Men det där var bara ett luftslott, efter två dygn utan snus insåg jag att världen inte skulle gå under, och därefter blev det en sport att hålla ut längre.

Efter ett tag blev det allt lättare, och efter det så vips, hade det blivit en vana att INTE snusa.
Den dagen jag kom på mig själv med att inte ha tänkt på snus på flera dagar var en mäktig stund.

Det gäller bara att hålla ut i början.
Citera
2017-12-31, 10:38
  #9347
Medlem
Access-Denieds avatar
Alltså... Nu har jag bestämt mig. På riktigt den här gången. Innan tolvslaget kommer jag att spotta ut snuset och aldrig mer ta en snus. Från och med det nya året börjar mitt nya nikotinfria liv.

Någon mer som funderar på att kasta dosan nu vid nyår?
Citera
2017-12-31, 11:53
  #9348
Medlem
elpirros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Access-Denied
Alltså... Nu har jag bestämt mig. På riktigt den här gången. Innan tolvslaget kommer jag att spotta ut snuset och aldrig mer ta en snus. Från och med det nya året börjar mitt nya nikotinfria liv.

Någon mer som funderar på att kasta dosan nu vid nyår?

Japp jag gör likadant, minuten innan tolvslaget spottar jag ut skiten.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback