Citat:
Ursprungligen postat av
Access-Denied
Ja, efter alla år av stresspåslag och extra hjärtslag förstår man att kroppen blir glad när den äntligen får varva ner lite

Bara en sån sak som förbättrad sömn tycker jag är skäl nog att strunta i snuset.
Absolut! Håller med om stresspåslaget och extra hjärtslagen till fullo. Det är också stora anledingen till att jag slutar. Snus är inte speciellt skadligt och inte speciellt dyrt heller (om man snusar fulvarianterna vilket jag gjort i alla år) - så det är inte anledningarna för mig. Men snuset ger någon form av ångest har jag upptäckt, och att kroppen känns konstig.
Har nu insett att snussuget kommer och stannar i runt 1-2 minuter. Dessa perioder kommer 5-10 gånger per timme... Fördelen är att man inte kan gå runt o tänka på snus hela tiden, så håller man bara ut dessa perioder så går det bra. Blir förhoppningsvis längre tid mellan snussuget inom några dagar. Jag längtar till den dagen då jag inte tänker på snus längre. Jag antar att det gäller att vara 100% fri från all form av snus i ett år eller så för att nå den dagen.
Tuggummi, halstabletter, papper under läppen, nikotinfritt snus - inget sånt ska in i munnen.
Det ska bli en vana för min mun att "vila" - annars håller inte detta i längden.