Citat:
Ursprungligen postat av
Me0w
Till er som kommit lite längre i snusstoppet, blev ni också lite deprimerade?
De första dagarna var jag för upptagen med att vara snussugen så jag tänkte inte på det, men nu de senaste dagarna hade jag en liten motgång i livet och kände att jag reagerade mycket starkare på den än jag normalt hade. Allt känns bara extra grått, ensamt och tråkigt på senaste tiden.
Detta har väl att göra med att snus fuckar upp dopaminbalansen. Hur länge kommer jag känna mig såhär?

Nikotinet stökar allt med signalsubstanserna så du kan uppleva en lite tuffare period innan kroppen vänjer sig. Det brukar ofta pratas om tre månader att återställa eller reparera hjärnan efter mångt och mycket, t ex socker, nikotin, alkohol, droger.
Men den främsta orsaken till att du känner som du gör är att var gång du tyckt det känts grått, ensamt och tråkigt förut så har du antingen känt efter att snusen sitter där den sitter, tagit en ny snus, smuttat på snusen du redan har under läppen, köpt en ny fin kall dosa, öppnat och luktat/tittat/klappat på din din snus och tyckt att livet varit lite bättre med den tröstande snusen. Känslorna har gått att skjuta undan. Klart att kroppen och knoppen blir arg på dig när du slängt iväg din snuttefilt och du får lära dig nya sätt att hantera känslor på.