2017-08-31, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kraektogg
Vadå så man kan hålla på att sluta 50 gånger? Klarar man inte av att lägga något som nikotin på hyllan så saknar man konsistens och vilja. Rentav pinsamt att se på. Det är inte heroin vi pratar om.

Citat:
Ursprungligen postat av CXQH
Helt rätt, det handlar om vilja. Jag gillar att snusa och röka, och viljan att sluta finns egentligen inte där. Men fördelarna är så få att jag måste försöka ta mig i kragen då och då och göra ett försök att lägga ner skiten. Kanske är jag en drömmare som hoppas att den här gången kommer jag lyckas, kanske en idiot som går i gamla hjulspår.

Känner man sig inte färdig, 'klar' med skiten är det knappt någon idé att sluta. Lärdomen av hur jävligt det var att försöka sluta leder ju bara till att man befäster beroendet i kroppen ännu starkare när man tar sin fix. Det blir aldrig lättare att sluta nästa gång, oavsett vad man håller på med.

Att springa runt och låtsas-sluta för sig själv försvårar verkligen den dagen man faktiskt vill bli kvitt skiten.

Tänk "Jag kommer aldrig mer ta en snus", den tanken ska kännas bra eller helt neutral. Minsta saknad av lorten och jag tror det är en tidsfråga tills man är tillbaka.
Citera
2017-09-01, 08:46
Medlem
praxes avatar
Vem klarade hela augusti utan snus? Här ser ni en!

Däremot så drömde jag att det hela föll på målsnöret och att jag klev upp mitt i natten och tog en snus i ren vana Var skönt i 10 sek och sedan insåg jag vad jag gjort.

Lyckligtvis så var det inte på riktigt.
Citera
2017-09-01, 11:16
Medlem
Me0ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av praxe

Däremot så drömde jag att det hela föll på målsnöret och att jag klev upp mitt i natten och tog en snus i ren vana Var skönt i 10 sek och sedan insåg jag vad jag gjort.

Starkt jobbat!! Hur känns det? Saknar du snuset? Hur mycket pengar har du sparat nu?

Jag är inne på dag 5 som mestadels varit lätt, hade ett lite starkare sug imorse när jag blev helt deprimerad och satt och tänkte på vilken jävla sensation jag förmodligen känt i min kropp om jag tog en snus nu.. Men att gå tillbaka på ruta ett bara för att få uppleva någon minuts extrem nicko-kick är långt ifrån värt det, så det är bara att tuta vidare med totalstoppet.
Citera
2017-09-01, 12:45
Medlem
praxes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Me0w
Starkt jobbat!! Hur känns det? Saknar du snuset? Hur mycket pengar har du sparat nu?

Jag är inne på dag 5 som mestadels varit lätt, hade ett lite starkare sug imorse när jag blev helt deprimerad och satt och tänkte på vilken jävla sensation jag förmodligen känt i min kropp om jag tog en snus nu.. Men att gå tillbaka på ruta ett bara för att få uppleva någon minuts extrem nicko-kick är långt ifrån värt det, så det är bara att tuta vidare med totalstoppet.

Tack! Jag kan trösta dig med att någon extrem nikokick får man inte efter 5 dagar, vänta ett år i alla fall ;D Nåja, grattis till framgången, och det är totalstopp som gäller.

Det känns bra för min del. Jag antecknade inte vilken dag jag slutade, det var i första halvan av semestern nån gång. Men jag tror det är ca 50 dagar nu. Det blir i alla fall 3000 kr i rena snuspengar sparade. Plus alla extrainköp som inte blir av eftersom jag inte längre har någon anledning att gå in på 7/11 varje morgon.
Citera
2017-09-01, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av praxe

Gratulerar! Känner igen drömmandet. Jag har till och med 'tvåstegsdrömt' eller vad man ska kalla det, drömde en dröm i drömmen där jag vaknar i panik av att ha tagit en snus och sabbat min streak, varpå jag så starkt kände att nu är det ändå förlorat att jag tog en snus. När man vaknar på riktigt efteråt känner man sig ganska vilsen. Men eftersom ingen dosa fanns vid sängen, ingen skit, utsmetad över kudde och lakan! Ingen diffus äckelkänsla i magen av att ha förtärt snusen så blev jag snart på gott humör igen!

Många som snusar kör ju konstant sin vakna tid, reflekterade över min egen tillvaro som icke-snusare:

Tänkte att vad härligt det är att kunna ha ljusa bäddgrejjer i sängen nu för tiden, att alla blad i böcker man läser inte längre är nedsolkade med brun skit, det ligger inga stinkande snusar som man i sömnen mödosamt försökt lägga ned i snuskburken men som ändå lyckats hamnat på golvet, i eller under sängen. Inget mer gnida av ett par solkiga fingrar mot något när man varit och rotat där i snusburken. Fräschhetskänslan av tandborstningen sitter i längre. Det första man gör på morgonen är inte längre att trycka in en snus och sen ligger och drar sig så att man inte kan äta frukost eller borsta tänder förrän den snusen är 'färdig'.
Citera
2017-09-01, 14:57
Medlem
Spider-Girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Access-Denied
Klarat 13 dagar utan skiten. Det är inte lätt men det vet jag ju sen tidigare. Har väl slutat typ 100 ggr eller nåt så jag vet om alla symptom och all skit man får genomlida. Let's do it!
Du är rena veteranen nu Ge fan inte upp den här gången, det kommer bli SÅ skönt för dig att inte behöva börja om hela tiden!
Citera
2017-09-03, 19:22
Medlem
Me0ws avatar
Jag firar vecka utan nikotin idag!
Citera
2017-09-03, 23:52
Medlem
kraektoggs avatar
Tre veckor utan nikotin nu. Knappast svårt att sluta.

Numera är suget borta helt men tänker då och då hur "nice" det vore med en cigg då och då.

Har man viljan att sluta och känner sig färdig med nikotinet så lägger man det bara på hyllan och går vidare. Folk som faller dit om och om igen vill egentligen inte sluta, de runkar bara till hur duktiga de varit och söker sympatier.
Citera
2017-09-04, 02:05
Medlem
Det kändes som att jag under en kort stund ville ha/ta en snus idag. Lukten, doften, smaken... Känslan under läppen. Stickandet. Sältan. Jag kommer få leva med att jag upplever episoder likt dessa i mitt inre kanske i hela livet!

Och var gång det händer hånskrattar jag det jävliga satans snusäcklet rätt i ansiktet!
Under inga omständigheter kommer jag trycka in den där jäkla skitsnusen under läppen igen! Aldrig!

Förra gången jag slutade lyckades skiten till sist lura mig in i fällan! Den må ha varit god, den må ha luktat gott, den må ha smakat gott. Men jag säger aldrig, aldrig någonsin mer att jag tillåter något sådant att hända igen. Aldrig mer snus i käften. Och aldrig något nikotin över huvud taget!

Jävlar vad jag känner mig krigarsugen idag!

Och jag njuter så mycket av att gjort mig av med det där djävla lortet!

FÖR GOTT!

FÖR ALLTID!

Snus är skit!

(närmar mig 8 månader)
Citera
2017-09-04, 13:57
Medlem
Me0ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kraektogg
Tre veckor utan nikotin nu. Knappast svårt att sluta.

Numera är suget borta helt men tänker då och då hur "nice" det vore med en cigg då och då.

Har man viljan att sluta och känner sig färdig med nikotinet så lägger man det bara på hyllan och går vidare. Folk som faller dit om och om igen vill egentligen inte sluta, de runkar bara till hur duktiga de varit och söker sympatier.
Jag har kompisar som har feströkt i flera års tid och ändå på något vänster aldrig fallit dit och när som helst kunnat ta långa avbrott. På samma vis är jag övertygad om att det finns folk som tar en cigg eller snus och sedan är fast livet ut. Precis som för dig så tycker jag inte det är särskilt svårt att sluta om jag verkligen vill sluta, men det är ju faktiskt inte säkert att det är så lätt för alla, nikotinets påverkan verkar variera enormt mellan individer!

Citat:
Ursprungligen postat av starxgvs
Jävlar vad jag känner mig krigarsugen idag!

Och jag njuter så mycket av att gjort mig av med det där djävla lortet!

FÖR GOTT!

FÖR ALLTID!

Snus är skit!

(närmar mig 8 månader)
Älskar din energi kämpa vidare!

Idag dag 8 går det rätt lätt för mig, tog dock en kopp kaffe direkt efter lunch och efter både en måltid och en kaffe kändes det definitvt som att något saknades. Kommer ta ett tag innan den vanan försvinner.
Citera
2017-09-05, 10:26
Medlem
Me0ws avatar
Till er som kommit lite längre i snusstoppet, blev ni också lite deprimerade?

De första dagarna var jag för upptagen med att vara snussugen så jag tänkte inte på det, men nu de senaste dagarna hade jag en liten motgång i livet och kände att jag reagerade mycket starkare på den än jag normalt hade. Allt känns bara extra grått, ensamt och tråkigt på senaste tiden.

Detta har väl att göra med att snus fuckar upp dopaminbalansen. Hur länge kommer jag känna mig såhär?
Citera
2017-09-05, 10:33
Medlem
praxes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Me0w
Till er som kommit lite längre i snusstoppet, blev ni också lite deprimerade?

De första dagarna var jag för upptagen med att vara snussugen så jag tänkte inte på det, men nu de senaste dagarna hade jag en liten motgång i livet och kände att jag reagerade mycket starkare på den än jag normalt hade. Allt känns bara extra grått, ensamt och tråkigt på senaste tiden.

Detta har väl att göra med att snus fuckar upp dopaminbalansen. Hur länge kommer jag känna mig såhär?

Det kan ju vara motgången som gjort dig lite nere och det behöver inte ha någonting med snuset att göra. När man slutar blir man lätt snusfixerad på något sätt och allting tycks ha med snusande och icke-snusande att göra, även om det inte har det.

Men det går hyggligt snabbt att bli återställd. Några veckor kanske innan allt funkar som det skall (med fokus och koncentration osv) igen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in