Citat:
Ursprungligen postat av
praxe
Vem klarade hela augusti utan snus? Här ser ni en!
Däremot så drömde jag att det hela föll på målsnöret och att jag klev upp mitt i natten och tog en snus i ren vana

Var skönt i 10 sek och sedan insåg jag vad jag gjort.
Lyckligtvis så var det inte på riktigt.
Gratulerar! Känner igen drömmandet. Jag har till och med 'tvåstegsdrömt' eller vad man ska kalla det, drömde en dröm i drömmen där jag vaknar i panik av att ha tagit en snus och sabbat min streak, varpå jag så starkt kände att nu är det ändå förlorat att jag tog en snus. När man vaknar på riktigt efteråt känner man sig ganska vilsen. Men eftersom ingen dosa fanns vid sängen, ingen skit, utsmetad över kudde och lakan! Ingen diffus äckelkänsla i magen av att ha förtärt snusen så blev jag snart på gott humör igen!
Många som snusar kör ju konstant sin vakna tid, reflekterade över min egen tillvaro som icke-snusare:
Tänkte att vad härligt det är att kunna ha ljusa bäddgrejjer i sängen nu för tiden, att alla blad i böcker man läser inte längre är nedsolkade med brun skit, det ligger inga stinkande snusar som man i sömnen mödosamt försökt lägga ned i snuskburken men som ändå lyckats hamnat på golvet, i eller under sängen. Inget mer gnida av ett par solkiga fingrar mot något när man varit och rotat där i snusburken. Fräschhetskänslan av tandborstningen sitter i längre. Det första man gör på morgonen är inte längre att trycka in en snus och sen ligger och drar sig så att man inte kan äta frukost eller borsta tänder förrän den snusen är 'färdig'.