2004-12-19, 14:01
Medlem
Arbetarens avatar
Jag har snusat i ca 12 år - lite drygt en dosa om dan, och för fyra veckor sen blev jag sjuk med feber så jag tänkte att jag skulle göra ett femte försök. Nu har jag inte snusat på fyra veckor och det funkar bra, däremot känns det som att jag har förlorat en livskamrat
Citera
2004-12-29, 14:58
Bannlyst
Lättare å sluta snusa än röka om ja säger så ;P
Citera
2004-12-29, 15:04
Medlem
Dr. Löhks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av radikal08
Jag vill och vill inte sluta snusa.
Jag vill, men det känns som jag inte kan.
Jag vill inte, för jag älskar snus.

Men nån gång måste jag ge mig på ett försök...

Men det känns så tomt utan snus..
En snus efter maten, en snus efter man diskat, en snus när det behövs...
Snus är som godis man ger hundar när dom varit duktiga....

Sanning i kvadrat
Citera
2005-01-20, 00:39
Medlem
Piuss avatar
dags att sluta snusa [Snusning ger hängmage enl tidning]

http://www.aftonbladet.se/vss/telegr..._852__,00.html

snusning ger hängmage! iofs vem tror på Aftonbladet....
Citera
2005-01-20, 00:45
Medlem
Citat:
I en studie på 1782 svenska män, publicerad i senaste numret av Läkartidningen, står att snusare som inte tidigare varit rökare löper en dubbelt så hög risk för övervikt eller fetma som de män som aldrig använt tobak över huvud taget. Ungefär var femte svensk man brukar stoppa prillor under läppen.

Men om jag tidigare rökt innan jag snusat då ?
Citera
2005-01-20, 01:15
Medlem
Darkvaders avatar
Låter lite konstigt. Om jag nu förstått det hela rätt dvs. Men nu efter att jag slutat snusa så äter jag jätte mycket mer än vad jag gjorde förut. Kan tänka mig att jag gått upp lite till och med
Citera
2005-01-20, 13:23
Medlem
pentrys avatar
Vad forskarna som gjorde denna studie inte tog med i beräkningarna var tex det totala kaloriintaget samt konsumtionen av socker hos deltagarna i studien. Detta resultat saknar därför ganska viktiga uppgifter för att med säkerhet kunna finna ett samband mellan snusning och hängbuk.
Citera
2005-01-23, 14:55
Medlem
Azzars avatar
Och nästa vecka kommer det stå i aftonbladet att snus är världens bästa bantningskur. Så fungerar medierna nuförtiden
Citera
2005-01-31, 15:58
Medlem
Daves avatar
Sluta snusa?

Vad kan jag räkna med för reaktioner när jag slutar snusa? Efter hur lång tid kommer respektive reaktion? Hur länge sitter den vanligtvis i? Med sluta snusa menar jag från en dosa om dagen till 0.
Citera
2005-01-31, 16:03
Medlem
Du får för det första vara beredd på att gå upp några kilon. Eftersom man när man blir sugen på en snus istället stoppar nånting (oftast onyttigt) i munnen.
För det andra så kan ditt humör påverkas negativt, smågrinig och gnällig. Hur länge det håller i sig varierar nog. Farsan slutade snusa för 3 år sen och det sitter i än tror jag.
Citera
2005-01-31, 16:15
Medlem
Daves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr F
Farsan slutade snusa för 3 år sen och det sitter i än tror jag.
Citera
2005-01-31, 16:16
Medlem
Flinta82s avatar
Jag slutade för 6 dagar sedan.
Har snusat i 7 år och legat på cirka en dosa om dagen.
Det där med suget efter annat håller jag med om, men mest första två kvällarna. Sen tycker jag att det känns som man går omkring med jordens nickokick. Det snurrar väldigt mycket och jag är grymt lättirriterad!

Men efter att ha räknat ut att jag och tjejen lägger ut 1200 kr/månaden på snus var saken biff och nu känns det OK även om suget knappast minskat!!

(tjejen började snusa efter att ha slutat röka)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in