Citat:
Ursprungligen postat av DeepForest
Funderar starkt på att sluta med snuset.
Vad ska jag tänka på?
Vad kan göra abstinensen lindrigare?
Har vatt inbiten nikotinist i 18 år varav 10 med snus. Förra gången jag försökte lägga av med snuset flippade jag ut totalt och det höll bara ett par dagar. Vet inte om den kroppsliga absinensen var värre än den psykiska. Eftersom jag aldrig mått kasst av snus fanns det liksom ingen anledning att pina sej.
Den här gången har jag hittat en riktig motivation och bunkrat upp med hjälpmedel (= nikotinfritt snus). Har hållit på i två veckor nu och använt sammanlagt 15 *riktiga* snuspåsar (som jag tatt till när det varit som värst) under hela den tiden. Sedan 3 dygn tillbaka är jag helt ren och framtiden verkar faktiskt ljus
De abstinenssymptom jag stött på är följande:
- skakningar
- kramp i vaderna (måste fan hänga ihop med snuset eftersom jag aldrig nånsin haft kramp förut)
- ständig hunger
- huvudvärk, illamående
- förvirring, kan inte koncentrera mig, glömmer, tappar tråden. Rena damp-ungen.
- svårt att somna alt vaknar typ 5 gånger på en natt
- TRÖTTHET
- irritation
- gråtmildhet
- orolig mage, diarré & dödliga fisar
Eftersom jag inte haft nåra negativa effekter av snusandet är där inte så mycket på plussidan än förutom att det känns rätt häftigt att ha ett beroende mindre. Hjärtat slår inte volter lika ofta & pulsen är lägre, men det är inget jag direkt lidit av innan heller.
Bara prova och se vad som händer. Sätt inte upp nåra jättemål utan ta en dag i taget och va schysst mot dej själv. Se det som ett intressant etiologiskt experiment

Det surrogatsnus som funkat bäst för mig är XQ's Winter (man tappar totalt lusten att stoppa nånting annat i flabben än detta jävligt starka och dominanta mentolsnus) samt Onico.