2006-10-02, 03:04
Medlem
Chrille Ps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chrille P
Har snusat 1 dosa Ettan om dan i 10 år.

Är nu inne på dag 3 i snusfrihet.

Jag har som längst hållit upp 3 månader förut men började igen eftersom jag insåg att jag inte ville sluta.

Håller på att försöka gå ner i vikt. (104 kg, ska ner under 90
...) så jag tänkte kicka snuset när jag ändå håller på.

Så nu är det färdigt.

Uppdatering:

Allt rullar på fint, snart 1 månad som snusfri. inte varit särskilt jobbigt heller.
Citera
2006-10-02, 08:51
Medlem
Kalimaars avatar
3 veckor och snusfri.......livet känns grymt bra nu.
Citera
2006-10-02, 10:43
Medlem
Har oxå precis bestämt mig för att sluta snusa. Idag är min femte dag. Men det känns faktiskt riktigt bra.
Suget kommer ju riktigt ordentligt efter att man har ätit eller dylikt, men då tycker jag tuggummi funkar fint. Har snusat ordentligt i 4 år och trodde nog att d skulle vara bra mycket svårare än såhär.
Citera
2006-10-03, 07:18
Medlem
DDKs avatar
TrÖtt!!!???

Är inne på andra veckan av nästan snusfrihet. Sist jag försökte lägga av höll jag på å gå under av abstinensen, så håller på me ett slags nedtrappning. "Får" använda högst 3 portionsprillor på en dag. Vissa dar har det inte blitt nån alls. För övrigt kör jag med surrogatsnus. Trots försiktigheten har jag mått extremt konstigt, men på nåt masochistiskt sätt har det bara sporrat mej att fortsätta. Hoppas på att kunna släppa taget helt nån gång den här veckan.

Va jag undrar är om nån annan har drabbats av TRÖTTHET utan snus? Är konstant skittrött, kan sova i princip hur länge som helst (= upp till 15 timmar utan prob's) men känner mig aldrig utvilad.
Citera
2006-10-03, 07:35
Medlem
mollydotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DDK
Är inne på andra veckan av nästan snusfrihet. Sist jag försökte lägga av höll jag på å gå under av abstinensen, så håller på me ett slags nedtrappning. "Får" använda högst 3 portionsprillor på en dag. Vissa dar har det inte blitt nån alls. För övrigt kör jag med surrogatsnus. Trots försiktigheten har jag mått extremt konstigt, men på nåt masochistiskt sätt har det bara sporrat mej att fortsätta. Hoppas på att kunna släppa taget helt nån gång den här veckan.

Va jag undrar är om nån annan har drabbats av TRÖTTHET utan snus? Är konstant skittrött, kan sova i princip hur länge som helst (= upp till 15 timmar utan prob's) men känner mig aldrig utvilad.
Nikotin påverkar blodsockret, ditt blodsockervärde är uppfuckat.
Sluta med de sista tre om dagen för det enda de gör är att hålla kvar suget ännu längre. Du blir inte mindre olycklig av dem, tvärtom.
Börja träna. Om du inte hinner träna, promenera till jobbet och se till att gå minst en timme om dagen. Ät fem gånger om dagen för att hålla blodsockret på en bra nivå. Du måste lära om kroppen. Två av de gångerna räcker det med frukt ifall du är rädd att gå upp i vikt.
Är du ledsen också? Fråga dig själv varför och red ut det som trasslat sig.
Lovar att du kommer att bli piggare.
Citera
2006-10-03, 21:21
Medlem
DDKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mollydott
Nikotin påverkar blodsockret, ditt blodsockervärde är uppfuckat.
Sluta med de sista tre om dagen för det enda de gör är att hålla kvar suget ännu längre. Du blir inte mindre olycklig av dem, tvärtom.
Börja träna. Om du inte hinner träna, promenera till jobbet och se till att gå minst en timme om dagen. Ät fem gånger om dagen för att hålla blodsockret på en bra nivå. Du måste lära om kroppen. Två av de gångerna räcker det med frukt ifall du är rädd att gå upp i vikt.
Är du ledsen också? Fråga dig själv varför och red ut det som trasslat sig.
Lovar att du kommer att bli piggare.

Tackar för utmärkta råd!! Är jävligt låg humörmässigt, det stämmer. Om nåt får mig att hoppa tillbaka i snusburken skulle det va just det.
Citera
2006-10-05, 16:46
Medlem
DeepForests avatar
Funderar starkt på att sluta med snuset.
Vad ska jag tänka på?
Vad kan göra abstinensen lindrigare?
Citera
2006-10-05, 16:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DeepForest
Vad ska jag tänka på?

Förbered dig på ett helvete, ditt psyke kommer fucka ut totalt och tillslut kommer du böna och be för en liten snus.
Citera
2006-10-05, 18:26
Medlem
DDKs avatar
Citat:
Vad ska jag tänka på?

Har vatt inbiten nikotinist i 18 år varav 10 med snus. Förra gången jag försökte lägga av med snuset flippade jag ut totalt och det höll bara ett par dagar. Vet inte om den kroppsliga absinensen var värre än den psykiska. Eftersom jag aldrig mått kasst av snus fanns det liksom ingen anledning att pina sej.

Den här gången har jag hittat en riktig motivation och bunkrat upp med hjälpmedel (= nikotinfritt snus). Har hållit på i två veckor nu och använt sammanlagt 15 *riktiga* snuspåsar (som jag tatt till när det varit som värst) under hela den tiden. Sedan 3 dygn tillbaka är jag helt ren och framtiden verkar faktiskt ljus

De abstinenssymptom jag stött på är följande:
- skakningar
- kramp i vaderna (måste fan hänga ihop med snuset eftersom jag aldrig nånsin haft kramp förut)
- ständig hunger
- huvudvärk, illamående
- förvirring, kan inte koncentrera mig, glömmer, tappar tråden. Rena damp-ungen.
- svårt att somna alt vaknar typ 5 gånger på en natt
- TRÖTTHET
- irritation
- gråtmildhet
- orolig mage, diarré & dödliga fisar

Eftersom jag inte haft nåra negativa effekter av snusandet är där inte så mycket på plussidan än förutom att det känns rätt häftigt att ha ett beroende mindre. Hjärtat slår inte volter lika ofta & pulsen är lägre, men det är inget jag direkt lidit av innan heller.

Bara prova och se vad som händer. Sätt inte upp nåra jättemål utan ta en dag i taget och va schysst mot dej själv. Se det som ett intressant etiologiskt experiment Det surrogatsnus som funkat bäst för mig är XQ's Winter (man tappar totalt lusten att stoppa nånting annat i flabben än detta jävligt starka och dominanta mentolsnus) samt Onico.
Citera
2006-10-05, 18:42
Medlem
DeepForests avatar
Tack för seriöst svar.
Jag vill väl igentligen inte sluta men är tvungen pga den ekonomiska biten.
Jag har dock ingen större lust att mesa iväg det på några veckor utan ska jag sluta är det kall kalkon som gäller. Däremot är jag lite orolig över hur jag kommer må. När jag vaknar på morgonen har jag nå enorm sug efter den där första snusen för dagen och får jag den inte direkt blir jag ett riktigt jävla nervvrak.

Tror du/ni man kan lindra abstinensen med lite röka alt. nån benso?
Citera
2006-10-05, 18:47
Medlem
Madchilds avatar
Citat:
Tack för seriöst svar.
Jag vill väl igentligen inte sluta men är tvungen pga den ekonomiska biten.

Sluta inte.
Finns lågprissnus för ca 130 spänn / stocken. Ca 130 pinaler i månaden är ingenting, iaf inte om alternativet är att börja droga och röka.
Citera
2006-10-05, 19:19
Medlem
DeepForests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madchild
Sluta inte.
Finns lågprissnus för ca 130 spänn / stocken. Ca 130 pinaler i månaden är ingenting, iaf inte om alternativet är att börja droga och röka.

10 dosor drar jag på 7-8 dagar så det blir nog lite dyrare än så.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in