2005-08-24, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grindbuster

Nu till mitt tips:
Ta en tepåse, klipp sedan upp den där stiftet sitter så man kan tömma den på te. Sen tar man en tesked ingefära och lägger i. Pressar det kompakt. Rullar och viker så det ser ut som en prilla och sen river av det från tepåsen (kan ju inte använda hela påsen, blir ju för mkt då :$) sen är det bara att trycka in. Det svider lite och man får en svag arom i munnen liknande den man får när man snusar.. töpp!

men hur mycket kostar en sån prilla? en vanlig portionspåse kostar ju bara lite drygt 1 :- känns som ingefärs-te-snusen inte skulle bli helt gratis den heller ? Eller vad kostar en tepåse ? Ligger dom inte på en 50-öring styck ?
Citera
2005-08-29, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Boonum
Min abstinens visar sig på sättet jag är. Blir yr och känner mig berusad på nått sätt. Är det nån som känner igen det? Har slutat i 2 veckor med hjälp av nikotintuggumin förut men då är man ju fortfarande beroende.

Jo, så kändes det för mig oxå + att det kändes som man hade ett ständigt "brus" inne i skallen. Jag använde nikotintuggummi den första tiden, det hjälpte. Men precis som du säger, det är ju också ett beroende, men jag tror att det är betydligt enklare att sluta med tuggummi än med snus, det var det i alla fall för mig...

Snart ett nikotinfritt år för mig nu, ibland kan det gå nästan en hel dag utan att jag drömmer om att lägga in en snus! Nikotin är ett jädra gift...
Citera
2005-08-30, 16:19
Medlem
Ahruons avatar
’ Hade snusat i två år, när jag den här sommaren bestämde mig för att inte ta en ända prilla på två månader. Det var jobbigt men efter några veckor gick det bra. Körde med papper som jag stoppade under läppen. Det hjälpe och det var skönt att känna att man har något där. Nu har jag tyvärr börjat igen och det efter blivit bjuden så många gånger att jag börjat köpa själv. Känner i alla fall att jag kan sluta och det känns skönt. Ska satsa nästa sommar på att lägga av för alltid.
Citera
2005-09-06, 19:35
Medlem
akzs avatar
Sluta så här:

Fixa en tom portionsdosa. Diska ur den så att lukten försvinner. Köp ahlgrens bilar och fyll på.

Köp lightciggs och rök så här: Morgonen 1 cigg. Efter jobbfrukosten 1. Efter lunch 1. Efter jobbet 1. När du går o lägger dig 1.

Efter 3 dar tar du endast efter jobbfrukost, lunch och när du lägger dig. Den 7.e och sista dagen på din rökarvecka tar du endast efter lunch och när du lägger dig. Dagen efter är du nikofri. Och luktar fan så mkt bättre, då mår du psykiskt bra.

Emellan ciggarna lägger du upp några ahlgrens bilar. De har bra form och fastnar lätt under läppen några minuter (vilket är en kort tid, men hinner dämpa saknaden under läppen)

OBS Innan du börjar skall du läsa apotekets varningar, äckliga bilder på tandförstörelse, och alla andra biverkningar du kan få av snus för att förstärka känslan av att du vill sluta.

Guud löck
Citera
2005-09-13, 18:49
Medlem
banansoppas avatar
Slutade igår morse bara sådär. Har inget jobb för tillfället så jag tänkte, har ju inget bättre för mig. Känner mig mycket mera social och trevlig nu, men det är kanske därför abstinensen gör att man känner sig full. Hade svår abstinens igår natt, kunde verkligen inte sova, så jag tog en prilla i 15 min sen somna jag direkt. Inte en prilla tills nu, abstinensen är optimal. Får se hur det blir inatt igen. Klarar det på dan, för då gör man saker. Men att inte kunna sova är drygt.
Citera
2005-10-16, 21:15
Medlem
Sluta snusa-tråden

Dags att sluta snusa nu.
Tror man kan behöva allt stöd som finns att få så jag hade gärna velat ha folk som också försöker sluta.
Spottade ut min sista snus för 1 timme och 9 min sedan och det är redan överjävligt.

Nån mer som är på att sluta snusa?
Så kan man ju stötta varandra.
Citera
2005-10-16, 21:22
Medlem
Worships avatar
Slutade snusa för kansk 5 månader sedan. Varje dag är ett helvete sedan dess.
Humöret har blivit minst sagt svängigt efter att jag slutade. Stubinen är numera noll och fram för allt mina arbetskamrater har nog börjat hata mig så smått och börjat undra över min hälsa efter alla vansinnesutbrott den senaste tiden...
Men du; lycka till!

Tips på vägen? Tja, att inte snacka för mycket om det. Risken att du misslyckas är nämligen rätt stor. Jag har misslyckats kanske 20 ggr hittils och att snacka om det gör att folk frågar och undrar vilket bara gör en ännu mer sugen...
Citera
2005-10-17, 00:01
Moderator
tobess avatar
http://forum.flashback.info/scandina...d.php?t=233650
http://forum.flashback.info/scandina...d.php?t=178997

Citera
2005-10-17, 00:07
Medlem
Grindbusters avatar
Slängde min sista snus för 3 timmar sen.. Förra veckan klara jag mig 4 dagar.. Se hur länge det håller den här gången.
Citera
2005-10-17, 00:10
Medlem
klåfingrigs avatar
Gjorde slut på min absolut sista dosa igår försöker jag intala mig, antar att jag sitter i bilen på väg till macken inom ett par timmar Nej men nu ska jag hålla mig.

Men egentligen förstår jag inte varför jag ska sluta, har råd att snusa, är dum nog att skita i hälsoriskerna samt att jag älskar det.

edit: kom på varför jag ska sluta, ser så förbannat ful ut i snus.
Citera
2005-10-17, 00:18
Medlem
Gött.. Några är med nu...
Är inne på min 4 timme. Det känns ganska så fruktansvärt.
Citera
2005-10-17, 00:19
Medlem
klåfingrigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joddlaren
Gött.. Några är med nu...
Är inne på min 4 timme. Det känns ganska så fruktansvärt.

Lider med dig, är helt rastlös och kan inte sova.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in