2004-12-16, 23:21
Medlem
Knudsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drpsyk
Ville bara säga att ifall det är sanning så är det jävligt bra gjort av dig. Grattis!

Word
Citera
2004-12-16, 23:41
Medlem
fasdfasdf
Citera
2004-12-16, 23:49
Medlem
Snusade i ca 2 år och gav mig...Jag hade inga problem alls. Dock har det ju hänt att jag feströkt emellanåt.
Citera
2004-12-17, 00:29
Medlem
Lost dreamers avatar
Grattis!
Jag slutade med efter ett gäng år, var faktiskt ingen big deal, som man så ofta får höra; måste vara stor skillnad på disciplin mellan olika personer.
Kan tillägga att jag återupptagit snuset efter ett års avbrott, men det blir bara ett par om dagen, och det här beror INTE på att suget blev för stort, utan att jag tyckte det var så onödigt att inte snusa...

det lät ganska dumt......
Citera
2004-12-17, 08:13
Medlem
Det är konstigt. Jag har snusat i typ 20 år och när jag försökte lägga av för några år sedan var det inga problem alls. Men sedan började jag snusa igen i tron att jag kan lägga av när jag vill. Men nu, när jag vill sluta, är det helt jävla omöjligt.
Citera
2004-12-17, 08:15
Medlem
aac_rippers avatar
Jag har slutat en gång, gjorde det "cold turkey". Fick ett abstinensanfall några veckor senare då en gubbe öppnade en dosa snus i samma rum som jag men nu har det gått 10 år utan snus eller annan tobak *yay*
Citera
2004-12-17, 08:19
Medlem
HonkenLarssons avatar
Strongt att bara sluta så där bara. Jag gjorde det själv och det största problemet var att man är van att snusa när man gör saker som är så där halvtråkiga som med snuset blev en smula roligare. hursom... Lycka till i fortsättningen.

Här är min story om det hela.

http://forum.flashback.info/scandina...d.php?t=158243
Citera
2004-12-17, 17:57
Medlem
Psykomans avatar
Jahapp... Min morsar tuggar fortfarande på tandpetare och hon slutade snusa för dryga 4-5 år sen..
Citera
2004-12-17, 21:36
Medlem
call3s avatar
efter 1 års snusande la jag av en vecka. tog en snus. la av en vecka till. ska ta en nu. tänker göra så till nyår. sen ska jag sluta helt... inte mycket men det funkar
Citera
2004-12-17, 21:43
Bannlyst
Jag vill och vill inte sluta snusa.
Jag vill, men det känns som jag inte kan.
Jag vill inte, för jag älskar snus.

Men nån gång måste jag ge mig på ett försök...

Men det känns så tomt utan snus..
En snus efter maten, en snus efter man diskat, en snus när det behövs...
Snus är som godis man ger hundar när dom varit duktiga....
Citera
2004-12-18, 21:59
Medlem
olofjs avatar
En nackdel med att det var så enkelt att lägga av (hittills) är att jag ibland funderar på att börja igen för att sedan sluta igen....eftersom det var så lätt! Fortfarande inga problem att låta bli snuset annars.
Citera
2004-12-19, 09:14
Medlem
jag höll upp några dar efter att ha snusat i ca 18 år men blev som en gravid kärring i hunöret. minsta lilla motgång och jag tjurade ihop totalt. så min sambo ville att jag skulle börja igen så här sitter jag och njuter med en go grov snus under läppen igen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in