2016-02-17, 19:59
Medlem
KungensKistas avatar
Kloka ord.
Tung dag idag. Är rejält förkyld och så fort man känner sig lite nere blir man sugen på att köra in en snus. Viktuppgången på några kilon irriterar mig också.

Men fan. Den jobbigaste perioden är över. Nu är det bara att köra på.
Citera
2016-02-19, 12:01
Medlem
pepsi haxs avatar
Från att jag haft snus i munnen varje minut på dygnet till en natt utan prilla och ingen snus på morgonen när man vaknar... Sitter och är lite yr/bäng i huvudet nu.

Får se hur länge man klarar att hålla sig borta den här gången.
Citera
2016-02-19, 13:49
Medlem
KungensKistas avatar
Äh, den första veckan tar man på ren vilja! Den verkliga kampen, att förbli snusfri resten av livet, börjar senare
Citera
2016-02-19, 14:47
Medlem
Slutade snusa i början på September, då jag åkte iväg på en längre resa. Det är som lättast att sluta när man byter miljö eller vanor, så som nytt jobb, flytt eller resa. Saknar prillan emellanåt, men man blir ju bara sugen någon minut eller så, så det är inte så värst. Vanliga extra-tuggummin funkar bra som substitut efter maten och liknande för mig
Citera
2016-02-19, 22:33
Medlem
Spider-Girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KungensKista
Äh, den första veckan tar man på ren vilja! Den verkliga kampen, att förbli snusfri resten av livet, börjar senare

Kampen pågår dock inte resten av livet! Viktigt att komma ihåg när du skriver meningen. Läs mina och IndyHermesKink inlägg igen. Vi kämpar inte och har inget sug. Vi är helt enkelt snusfria. Och det med 25 och 19 år av bruk i bagaget. (Och ja, vi hade abstinens i början, men den är verkligen helt borta).
Med rätt tänk slipper du kamp, jag lovar
Man hänger ju kvar här för att ge alla hopp om hur lätt det kan vara, och hur meningslöst bruket är när man ändå kan bli fri både fysiskt och psykiskt
Citera
2016-02-20, 16:13
Medlem
smellyproofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spider-Girl
Kampen pågår dock inte resten av livet! Viktigt att komma ihåg när du skriver meningen. Läs mina och IndyHermesKink inlägg igen. Vi kämpar inte och har inget sug. Vi är helt enkelt snusfria. Och det med 25 och 19 år av bruk i bagaget. (Och ja, vi hade abstinens i början, men den är verkligen helt borta).
Med rätt tänk slipper du kamp, jag lovar
Man hänger ju kvar här för att ge alla hopp om hur lätt det kan vara, och hur meningslöst bruket är när man ändå kan bli fri både fysiskt och psykiskt
Asså vad är det för jävla kamp du pratar om. Varför är det så viktkgt för dig att vara snusfri? Är det en ständig kamp för dig så är det uppenbart att snus är något för dig. Det är ett beroende i sig att sitta och räkna hur många dagar man har varit snusfri.

Visst jag kan förstå om man vill skippa cigaretterna men ett snusberoende är princip som ett kaffeberoende, påverkar inte hälsan så mycket med andra ord. Niktoin har även fördelar precis som nackdelar. Men men jag kanske bara är ung och dum.

Det viktigaste som jag tycker när man snusar är att man håller snusandet på en bra nivå. Vissa spårar i väg med portionerna och det är då bieffekterna och beroendet blir värre. Bara att trappa ner så man får det på en bra nivå.

Edit: Jag tolkade ditt inlägg fel. Det glädjer mig att du inte är i en kamp. Fortsätt vara snusfri du.
Senast redigerad av smellyproof 2016-02-20 kl. 16:22.
Citera
2016-02-20, 17:06
Medlem
Spider-Girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smellyproof

Edit: Jag tolkade ditt inlägg fel. Det glädjer mig att du inte är i en kamp. Fortsätt vara snusfri du.

Haha ja det gjorde du Jag besvarade KungensKistas inlägg där han skrev att det är en livslång kamp och förklarade att det inte alls är det. I maj har jag varit fri i två år och det är inte jobbigt ett enda dugg. Vara snusare var däremot en kamp.
Citera
2016-02-20, 21:30
Medlem
IndyHermesKinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smellyproof
Bara att trappa ner så man får det på en bra nivå.
Fan vad smart du är! "Bara" att trappa ner. Här har vi andra idioter tragglat i nästan 8000 inlägg i denna tråd och så har du svaret här!
Citera
2016-02-21, 01:29
Medlem
Spider-Girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IndyHermesKink
Fan vad smart du är! "Bara" att trappa ner. Här har vi andra idioter tragglat i nästan 8000 inlägg i denna tråd och så har du svaret här!

Haha!!!!

Jag har kollat bakåt i mina inlägg nu. Jävlar vad jag led runt fjärde veckan, hade en riktig svacka där. Och sömnproblemen höll i sig länge. Men en dag är det bara borta. Like magic
Citera
2016-02-21, 10:35
Medlem
Maximuss avatar
Tänkte komma med en uppdatering då det idag blir 5 veckor sedan jag slutade. Inte en enda snus, inte ett enda bloss, inget tuggummi eller liknande. 100% nikotinfri.

Sömnproblemen var det värsta med att sluta. Det höll i sig länge och väl men nu kan jag med säkerhet säga att det är över. Jag somnar väldigt snabbt på kvällarna och känner mig inte som död när jag vaknar. Klarar mig bra på mindre sömn också känns det som.

Jag kommer på mig själv då och då med att inte tänka på snus längre. Jämför man med dom första veckorna så tänkte jag konstant på snus och cigaretter. Det är så skönt att slippa oroa sig för om man glömt snuset hemma eller att dom där snusarna som är kvar kommer att räcka till man slutar jobbet.

Nu inser jag att snuset verkligen inte gett mig nånting alls under dessa 20+ år. Jag har gått och inbillat mig att snuset gett mig lugn och nån slags trygghet .Det har enbart kostat pengar och tagit på min hälsa. Hjärtat slår inte lika hårt längre och min puls har sjunkit med 10-15%. Jag är inte längre kall om fötter och händer. Jag har runt 1000kr mer i månaden som jag kan lägga på annat.

Det finns verkligen ingen anledning att hålla på med nikotin.
Citera
2016-02-21, 14:03
Medlem
KungensKistas avatar
Grattis till dig Maximus! Kul att du mår så bra.

Jag får nu krypa till korset och erkänna att det nu har gått åt helvete. Rejäl förkylning, kass sömn och stundande tenta fick mig nu på fall. Har känt mig stirrig och haft oerhört svårt att studera. Kassa ursäkter, jag vet. Så är läget i alla fall.

Får se när jag återkommer till tråden.
Citera
2016-02-21, 14:14
Medlem
Spider-Girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KungensKista
Grattis till dig Maximus! Kul att du mår så bra.

Jag får nu krypa till korset och erkänna att det nu har gått åt helvete. Rejäl förkylning, kass sömn och stundande tenta fick mig nu på fall. Har känt mig stirrig och haft oerhört svårt att studera. Kassa ursäkter, jag vet. Så är läget i alla fall.

Får se när jag återkommer till tråden.
Tråkigt att höra, men du kändes inte mentalt redo. Nästa gång är du det, och då har du också med dig lärdomar från den här gången som kommer föra dig närmare målet.
Jag misslyckades många gånger. Men sista gången var hela mitt tänk förändrat. Och jag hade verkligen fått nog av denna kassa drog.
Välkommen tillbaka
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in