Tänkte komma med en uppdatering då det idag blir 5 veckor sedan jag slutade. Inte en enda snus, inte ett enda bloss, inget tuggummi eller liknande. 100% nikotinfri.
Sömnproblemen var det värsta med att sluta. Det höll i sig länge och väl men nu kan jag med säkerhet säga att det är över. Jag somnar väldigt snabbt på kvällarna och känner mig inte som död när jag vaknar. Klarar mig bra på mindre sömn också känns det som.
Jag kommer på mig själv då och då med att inte tänka på snus längre. Jämför man med dom första veckorna så tänkte jag konstant på snus och cigaretter. Det är så skönt att slippa oroa sig för om man glömt snuset hemma eller att dom där snusarna som är kvar kommer att räcka till man slutar jobbet.
Nu inser jag att snuset verkligen inte gett mig nånting alls under dessa 20+ år. Jag har gått och inbillat mig att snuset gett mig lugn och nån slags trygghet

.Det har enbart kostat pengar och tagit på min hälsa. Hjärtat slår inte lika hårt längre och min puls har sjunkit med 10-15%. Jag är inte längre kall om fötter och händer. Jag har runt 1000kr mer i månaden som jag kan lägga på annat.
Det finns verkligen ingen anledning att hålla på med nikotin.