2008-01-29, 07:41
Medlem
antonfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skrup
Snus 'fri' i fem veckor nu.
Skruvade med bilen i lördags. Hittade till min förvåning en dosa Ettan lös i en kylväska i skuffen.
Höll dosan framför mig och börja fundera, på alla fina minnen. Alla försök till att få en fin prilla. Ack ack.
Plötsligt börjar jag baka en prilla, av ren 'reflex'. När den är rund och fri förstår jag vad jag håller på med, ''skit, kan fan inte falla tillbaka nu.. Men.. Jag vill ju ''
Men till min stora förvåning, ser jag en dosa Onico liggandes längre ner. Lägger tillbaka prisen i dosan. Kastar mig över Onicon, slänger upp en prilla.

Det, det var det skönaste jag kännt på fem veckor. Detta. Detta var nästan bättre än sex. Visst, det var inte nikotin i den, men det var inte nikotinet jag var ute efter. Det var känslan. Känslan när stressen bara rinner ner. När jag känner att det brännder lite under läppen (som Onico pepparmint gör). Att läppen putar ut.

Sitter här nu. Vill börja igen, vill känna ruset. Fy fan, kommer jag aldrig bli clean?
Fy fan för dessa jävla moderater, och alla jävla idiotaffärer höjjer ju piset på Onico också. Så det lönar ju inte sig att hålla på med sånt..

Man ska inte sluta med saker man tycker om väldigt väldigt mycket! Passa på o njut medan du kan!
Citera
2008-01-29, 09:25
Medlem
Subb[a]s avatar
Citat:
Snus 'fri' i fem veckor nu.
Skruvade med bilen i lördags. Hittade till min förvåning en dosa Ettan lös i en kylväska i skuffen.
Höll dosan framför mig och börja fundera, på alla fina minnen. Alla försök till att få en fin prilla. Ack ack.
Plötsligt börjar jag baka en prilla, av ren 'reflex'. När den är rund och fri förstår jag vad jag håller på med, ''skit, kan fan inte falla tillbaka nu.. Men.. Jag vill ju ''
Men till min stora förvåning, ser jag en dosa Onico liggandes längre ner. Lägger tillbaka prisen i dosan. Kastar mig över Onicon, slänger upp en prilla.

Det, det var det skönaste jag kännt på fem veckor. Detta. Detta var nästan bättre än sex. Visst, det var inte nikotin i den, men det var inte nikotinet jag var ute efter. Det var känslan. Känslan när stressen bara rinner ner. När jag känner att det brännder lite under läppen (som Onico pepparmint gör). Att läppen putar ut.

Sitter här nu. Vill börja igen, vill känna ruset. Fy fan, kommer jag aldrig bli clean?
Fy fan för dessa jävla moderater, och alla jävla idiotaffärer höjjer ju piset på Onico också. Så det lönar ju inte sig att hålla på med sånt..

Fyfan för dig och din historia... undrar hur många återfall du skapade med den där snus-poesin...

Snusfri i 28 dagar nu, som tur vet jag att min snussug jag fick nu av ovanstående porr kommer försvinna inom en minut efter att jag stängt denna tråd. Känner att återfallsrisken börjat öka något ändå här på senaste, men den är fortfarande väl kontrollerbar. På en skala 1-10 är den kanske på 4... där 1 är stunden då du känner glädje och lyckas fokusera på allt det positiva med att slippa snuset, och kicken i att du faktiskt klarar av att lägga skiten åt sidan. Ungefär som dag 7-15 i slutandet...
Citera
2008-01-29, 17:59
Medlem
Skrups avatar
Tyvär måste jag berätta att jag tog en riktig snus igår..

Känns som jag svikit mig själv. Men planerar att bara snusa på helger eller finare tillfällen. Men det höll fem veckor och tio dagar. Är endå ganska okej.

Men får se, suget finns. Fick även i mig en helvetes nikotinkick. Nästan som den man fick när man var 14 år gammal och fick se en av nikotinets baksidor
Citera
2008-01-29, 19:51
Medlem
knoxahs avatar
Citat:

Känns som jag svikit mig själv. Men planerar att bara snusa på helger eller finare tillfällen. Men det höll fem veckor och tio dagar. Är endå ganska okej.

Men får se, suget finns. Fick även i mig en helvetes nikotinkick. Nästan som den man fick när man var 14 år gammal och fick se en av nikotinets baksidor

Snusa bara på helger och fina tillfällen?
Citera
2008-01-29, 20:55
Medlem
paggans avatar
Citat:

Haha, det där kommer hålla i någon dag. Har varit där själv flera gånger. Då lät det såhär:

Dag 1. Jag tar en snus och sen slänger jag bort dosan.
Dag 2. Jag ska bara helgsnusa klart dosan och sen inget mer.
Dag 3. (Måndag) Äh, bara en morgonsnus.
Dag 4. Ok, bara en morgonsnus, en lunchsnus och en kvällssnus. Sen inget mer.
Dag 5. Bara en snus var 4:e timme och på kvällen hur mycket jag vill. Lovar.
Dag 6. Som innan jag slutade snusa.
Citera
2008-01-29, 21:06
Medlem
antonfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av paggan
Haha, det där kommer hålla i någon dag. Har varit där själv flera gånger. Då lät det såhär:

Haha man känner igen sig där
Citera
2008-01-29, 22:09
Medlem
Skrups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av paggan

Haha. Jo kan kanske bli så.

Dock ska jag försöka. Blev en snus idag också. Kanske blir en snus om dagen ungefär.
Tror ni jag kommer bli beroende igen om jag bara tar en snus om dagen? Så fort man fann kärleken med snuset började jag köra 1- 1½ dosa på två dagar ungefär, så vet inte riktigt hur fort de gick innan jag blev beroende..
Senast redigerad av Skrup 2008-01-29 kl. 22:14.
Citera
2008-01-30, 06:20
Medlem
Fun_Universitys avatar
Citat:
Haha. Jo kan kanske bli så.

Dock ska jag försöka. Blev en snus idag också. Kanske blir en snus om dagen ungefär.
Tror ni jag kommer bli beroende igen om jag bara tar en snus om dagen? Så fort man fann kärleken med snuset började jag köra 1- 1½ dosa på två dagar ungefär, så vet inte riktigt hur fort de gick innan jag blev beroende..

Du är mellan punk 1 & punk 2 föregående lista.

En om dagen? Personligen råder jag dig till; NEJ!
Du vet själv, djupt inom dig, att du bara lurar dig själv, och vet vad konsekvenserna kommer att bli; du kommer börja igen!
Citera
2008-01-30, 06:30
Medlem
Subb[a]s avatar
Att snusa sporadiskt går inte... jag har inte riktigt förstått tidigare varför nyktra alkoholister ofta inte kan dricka en folköl ens, men nu efter jag slutat snusa förstår jag det. Jag går omkring är livrädd för snus..
Citera
2008-01-30, 11:03
Medlem
Tre fulla dygn har gått nu utan snus. Det går förvånadsvärt enkelt. Men absolut värst är på morgonen, vill så gäääääärrrnnnaaaa baka en till morgonkaffet. Men icke. Tror att min nattsömn har påverkats positivt av att jag slutat med nikotin. Känner mig betydligt mer utvilad nu är förut. Och mun-hygienen...ojoj..det är den stora fördelen. Blir jag för sugen så borstar jag helt enkelt tänderna..och så är det värt det en stund till....

to be continued....
Citera
2008-01-30, 12:14
Medlem
Fun_Universitys avatar
Håller på och renoverar köket, har slitit loss alla skåp och kyl/frys. Nu efter allt hårda arbete (började Kl 5 i morse till mina grannars förtret) kittlar det i käften. Och nu ska jag käka lunch, sen spakla . Kommer bli ett riktigt test för mig, dels "eftermaten" suget, samt det monotona arbetet med att spackla.

Ska nog trycka upp en 3-4 onico på vardera sida
Citera
2008-01-30, 19:52
Medlem
Byfånes avatar
Snart 24h sen jag tog min sista nikotin fyllda portion snus. Hur känns det?
Tidvis hur lugnt som helst, ibland på eggen att ge upp. Redan tagit 4 cigg Plus att jag är så jävla sötsugen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in