Flashback bygger pepparkakshus!
2013-10-22, 16:29
Medlem
BigFatCones avatar
Jag var relativt nikotinfri i säkert 7-8 månader. Sen började jag umgås med en rökande polare och efter allt för många sociala cigg var jag fast igen. Gick snabbt över till snuset igen. För några veckor sen upptäckte jag att jag var pank så då hade jag inget val än att låta bli. Det var precis lika lätt att sluta den här gången som det var förra. Nu vet jag på ett ungefär hur mycket jag kan "fuska" utan att trilla dit igen så den här gången går nog bättre. Surt bara att jag inte har hittat något bättre än tobak att mecka haschet med.
Citera
2013-10-22, 16:39
Medlem
Cetas avatar
Att sluta snusa är ju busenkelt, jag har gjort det säkert hundra gånger...
Citera
2013-10-23, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ceta
Att sluta snusa är ju busenkelt, jag har gjort det säkert hundra gånger...

Det svåra är inte att sluta. Det svåra är att inte börja igen!
Citera
2013-10-23, 10:44
Medlem
Erpatjoffs avatar
10 Dagar snusfri nu, gick helt cold turkey på nikotin men snusade onico för att stilla begäret att ha något under läppen. Skitjobbigt de första typ tre fyra dagarna men sen har det gått lättare och lättare!

Har dock en fråga, har någon märkt att man sover sämre om nätterna och vaknar och är rastlös efter att man har slutat snusa? Börjar bli riktigt irriterad på det och det hände i samband med att jag slutade
Citera
2013-10-23, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anonymkristenidiot
Hur klarar ni sluta tvärt? Får ordentlig huvudvärk efter bara några timmar. Har klarat lite över en dag snusfri sedan tog huvudvärken över rejält och snus var ett faktum

Aktivera dig mycket så glömmer man lättare abstinensen. Jag tränade typ konstant dagarna efter jag slutat.
Citera
2013-10-23, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erpatjoff
10 Dagar snusfri nu, gick helt cold turkey på nikotin men snusade onico för att stilla begäret att ha något under läppen. Skitjobbigt de första typ tre fyra dagarna men sen har det gått lättare och lättare!

Har dock en fråga, har någon märkt att man sover sämre om nätterna och vaknar och är rastlös efter att man har slutat snusa? Börjar bli riktigt irriterad på det och det hände i samband med att jag slutade

För att glömma abstinensen och få bort överskottsenergi började jag träna en hel del. Resulterade i att jag slocknade rätt tidigt om kvällarna. Börja träna (hårt) tidigt på kvällarna så du hinner varva ner innan du lägger dig.
Citera
2013-10-29, 10:16
Medlem
Erpatjoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _x3m_
För att glömma abstinensen och få bort överskottsenergi började jag träna en hel del. Resulterade i att jag slocknade rätt tidigt om kvällarna. Börja träna (hårt) tidigt på kvällarna så du hinner varva ner innan du lägger dig.
Ditt tips fungerade! Tar ett glas rött en drygt en timma innan också, sover som en bäbis
Citera
2013-10-29, 10:58
Medlem
Das-Papiers avatar
Nu försöker jag återigen att sluta snusa. Förra gången håll det bara en dag för att sedan få dra iväg till 7/11 klockan 23:00...
Dock är jag inne på min 4:e dag utan snus. Inget nikotin eller något under läppen. Jag mår lustigt, hjärnan är bortdomnad ibland och har småperioder på en dag så jag kan bli fantastiskt förbannad. Men nu satsar jag på det första målet, en veckas uppehåll!
Citera
2013-10-31, 21:23
Medlem
är inne på min 24e timma utan snus.
Citera
2013-10-31, 21:35
Medlem
3:de gången nu, tidigare haft ett uppehåll på 1 år, samt ett annat på någon månad.

Vet ganska väl hur det fungerar, men man känner sig ändå rastlös, smådeppig, och allmänt nere. Har mäkrt av att man inte sover särskilt bra i början, rör på er eller dylikt, sitt inte inne hela dagen.

Inte kört Onico tidigare, har alltid trappade ned med cigg förut. Tyckte inte Onico var särskilt gött eller hade någon större verkan än typ tuggummi. Sedan känns det sjukt meninglöst när Onico kostar lika mycket som en granit portion

gl gl.
Citera
2013-11-01, 15:12
Medlem
Det är omöjligt. klarade 40 timmar.
Citera
2013-11-01, 19:23
Medlem
Das-Papiers avatar
Idag är det en vecka utan snus! Det är förjävligt att skriva, men pengarna man sparar är väl förhoppningsvis värt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in