2013-01-04, 21:16
Medlem
AnonymOchHemligs avatar
någon som har koll på vilken Onico/Snus substitut som är bäst? på söndag kommer jag gå över från vanligt snus till något nikotinfritt nu när jag har trappat ner så duktigt (Från cirka halv dosa per dag till cirka 5 snus per dag)
Citera
2013-01-04, 21:36
Medlem
cacas avatar
Snusat så gott som 24/7 i ca: 30 år (börja tidigt) en stock general lös i veckan, den 14/12 klockan 22:00 efter grimm sluta så la jag ut den sista snusen och gick på cold turkey. (Orka fan inte åka till statoil)
Idag om 30 min så är det tre veckor helt utan, saknar fortfarande det som fan men det finns inte en chans att jag tar en iskall, fuktig god snus igen, har bara bestämt mig...
drivkraft: HAT! mot trängselskatt, SD, miljöförstöring, grannens katt, volvo, budgetunderskott i USA mm.mm.mm
Fungerar fan riktigt bra gå vara riktigt förbannad när suget sätter in...
Att använda de krafter man har inom sig är inget man ska underskatta....
Ni andra där ute....kom igen...
Citera
2013-01-05, 00:16
Medlem
bananjukkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnonymOchHemlig
någon som har koll på vilken Onico/Snus substitut som är bäst? på söndag kommer jag gå över från vanligt snus till något nikotinfritt nu när jag har trappat ner så duktigt (Från cirka halv dosa per dag till cirka 5 snus per dag)

Koll vet jag inte men jag har kört Onico pepparmint ett tag (smakar röv) och vanlig Onico (smakar myggmedel). Gillar den senare bättre, men jag kör dem bara i samband med att jag ska dricka öl, då jag saknar snuset som mest. I övrigt klarar jag mig utan skiten.

Citat:
Ursprungligen postat av caca
Snusat så gott som 24/7 i ca: 30 år (börja tidigt) en stock general lös i veckan, den 14/12 klockan 22:00 efter grimm sluta så la jag ut den sista snusen och gick på cold turkey. (Orka fan inte åka till statoil)
Idag om 30 min så är det tre veckor helt utan, saknar fortfarande det som fan men det finns inte en chans att jag tar en iskall, fuktig god snus igen, har bara bestämt mig...
drivkraft: HAT! mot trängselskatt, SD, miljöförstöring, grannens katt, volvo, budgetunderskott i USA mm.mm.mm
Fungerar fan riktigt bra gå vara riktigt förbannad när suget sätter in...
Att använda de krafter man har inom sig är inget man ska underskatta....
Ni andra där ute....kom igen...

Bra där! Kul att höra
Citera
2013-01-05, 17:50
Medlem
Som subsitut vilken är "nyttigast" och godast bland Onico och KickUp? Är det någon skillnad egentligen?
Citera
2013-01-06, 12:02
Medlem
rjonssons avatar
Blev det ngn prishöjning på snuset nu efter nyår? Slutade 14 oktober, känner fortf. en liten saknad vid vissa tillfällen, men inget direkt sug.
Citera
2013-01-06, 22:55
Medlem
vassapennans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MiniCharlie
Detta skulle jag också vilja ha svar på
Jag kunde sitta på samma dosa i 2-3 dagar liksom..

jo jag förstår att det låter helt sjukt. dels handlar det om att jag endast snusar portionssnus och sen älskar jag känslan av att stoppa in en ny i munnen. jag vågar inte ens gissa på vad hela kalaset har kostat under de 10 år jag snusat.

angående min fråga om behandlingshem så förväntar jag mig inte att samhället ska bekosta min vård utan att jag för betala min plats själv. det kan tyckas självklart att man ska lyckas göra slut på beroendet ensam men i ärlighetens namn så har jag inte den viljestyrkan eller disciplinen. Skulle jag däremot befinna mig på en plats (typ behandlingshem) där jag inte kan fly så kanske jag skulle lyckas. Som när man gjorde lumpen, det gick liksom inte att komma undan när det blev tufft och jobbigt.
Citera
2013-01-07, 09:32
Medlem
Dagge1976s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vassapennan
jo jag förstår att det låter helt sjukt. dels handlar det om att jag endast snusar portionssnus och sen älskar jag känslan av att stoppa in en ny i munnen. jag vågar inte ens gissa på vad hela kalaset har kostat under de 10 år jag snusat.

angående min fråga om behandlingshem så förväntar jag mig inte att samhället ska bekosta min vård utan att jag för betala min plats själv. det kan tyckas självklart att man ska lyckas göra slut på beroendet ensam men i ärlighetens namn så har jag inte den viljestyrkan eller disciplinen. Skulle jag däremot befinna mig på en plats (typ behandlingshem) där jag inte kan fly så kanske jag skulle lyckas. Som när man gjorde lumpen, det gick liksom inte att komma undan när det blev tufft och jobbigt.

328500 om man räknar på 3 dosor om dagen och ett snittpris på 30 kronor under perioden En bil håller längre än 10 år

Jag förstår att din fråga om behandlingshem var seriöst menad men du får väl kolla runt och se om du hittar något. Tror inte efterfrågan är så stor då snusning i sig inte är ett jätteproblem.

Det är synd att det finns så många självspäkare i onödan i tråden då lösningen för många bara är ett läkarbesök bort.

Ja, jag syftar på Champix. Läkemedlet är högkostnadsberättigat och en 3-månadersbehandling går då inte på mer än stvyt 1500 kronor, dvs mindre än vad snus kostar för de flesta. Fungerade utmärkt på mig (tyvärr har jag trillat dit igen men det är en annan femma). Lufttork kan nog också skriva under på dess effektivitet.

Tyvärr har Aftonblaskan och Co gett medicinen dåligt rykte då den sägs skapa ångest. Detta drabbar 1 av 1000 och då är det inte ens utrett vad som orsakar de psykiska besvären. Ingen verkar reflektera över att det kan vara saknaden av nikotin som ställer till det och vad gör isåfall ett CT-stopp för humöret?
Citera
2013-01-07, 19:03
Medlem
blackmetalboyboys avatar
Någon som håller på nyårslöftet? Jag slutade antingen dagen innan eller på nyårsdagen helt utan löfte i åtanke, men var kanske därför jag fortsatt mitt uppehåll.

7e dagen då. Jag har proppat i mig mat i försök att dämpa abstinensen, även börjat träna lite grann, vilket jag inte såg mig göra inom den närmsta framtiden då jag snusade. Jag har druckit två folköl idag, dom varken hjälper eller stjälper. Att sova längre på dagarna är skönt då blir det färre timmar med abstinens.

De första fyra dagarna var värst, men saknaden av en färsk under läppen ökar.

fortsättning följer...
Citera
2013-01-08, 00:30
Medlem
Många tror att Champix är ett sockerpiller med placeboeffekt. Många är skeptiska, men det är ingen fara. Vill ni bli av med ert beroende så go for it. Det kanske är så att tanken att ert beroende kommer försvinna är så skrämmande att ni fegar ur?

Champix rules.
Citera
2013-01-08, 02:50
Medlem
Flpzs avatar
har precis tagit ut min sista snus, provade sluta förut förra året. höll i två veckor sen fastnade jag igen pga att jag fick en prilla av en kompis på en fest...

Hur gör ni när ni är på fest och är fulla och nån kommer och bjuder? Känns ju som en sån jävla bra idé att ta en då liksom...
Citera
2013-01-08, 08:25
Medlem
AEtaMyrors avatar
Sluta med nicotin när ni är bakis! det har hjälpt mig med långa uppehåll ett flertal gånger! Dock har man nu fallit tillbaka efter nått halvår efter någon fest tyvärr
Citera
2013-01-09, 07:03
Medlem
Dexters avatar
9 veckor sen jag slutade idag. För första gången kan jag säga att suget är borta, iaf största delen av tiden. Har sedan 3 dagar även slutat tugga tuggummi, kändes som att även det skapade ett slags beroende.

Så ni andra, ge inte upp!! Suget avtar, fast det tar lång tid!!

Nu har jag bestämt mig för en vit månad också, dvs januari utan alkohol. Det är betydligt enklare än att sluta snusa..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in