Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-08-07, 17:16
  #5281
Medlem
Dagge1976s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Headbangaren
Jag är 22 år och har precis börjat snusa, så jag under hur det kommer sig att man slutar snusa? Vad är anledningen? Jag ser inga negativa effekter av att få i sig lite nikotin per dag, mer än att det kostar pengar.

Jävla välfärdssamhälle som ser till att människor slutar röka och snusa, fattar inte vart världen är på väg. Man ska vara så jävla duktig, hälsosam och hela tiden prestera!

Ni som slutar snusa är SVAGA!

Man tröttnar på att vara slav under nikotinet, det var huvudorsaken
för mig. På andra plats kommer nog munhygien (andedräkt etc). På tredje
plats ekonomin.

Hur kul är det att tvingas till Statoil mitt i natten för att kunna somna om?
Citera
2012-08-07, 20:10
  #5282
Medlem
Hexen100s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Headbangaren
Jag är 22 år och har precis börjat snusa, så jag under hur det kommer sig att man slutar snusa? Vad är anledningen? Jag ser inga negativa effekter av att få i sig lite nikotin per dag, mer än att det kostar pengar.

Jävla välfärdssamhälle som ser till att människor slutar röka och snusa, fattar inte vart världen är på väg. Man ska vara så jävla duktig, hälsosam och hela tiden prestera!

Ni som slutar snusa är SVAGA!


Anledningarna är nog lika många som antalet snusare. I mitt fall var det helt enkelt så att jag tröttnade på att lägga över 50:-/dag. Så här var det inte för att vara duktig eller hälsosam....snarare snål! I övrigt vill jag nog påstå att du är en riktig jävla tomte som tar upp ett beroende vid 22 års ålder, DET om något är väl svagt!
Citera
2012-08-07, 20:54
  #5283
Medlem
Headbangarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hexen100
Anledningarna är nog lika många som antalet snusare. I mitt fall var det helt enkelt så att jag tröttnade på att lägga över 50:-/dag. Så här var det inte för att vara duktig eller hälsosam....snarare snål! I övrigt vill jag nog påstå att du är en riktig jävla tomte som tar upp ett beroende vid 22 års ålder, DET om något är väl svagt!

Hur menar du? Det är ju ett medvetet val!!
Citera
2012-08-08, 17:31
  #5284
Medlem
Hexen100s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Headbangaren
Hur menar du? Det är ju ett medvetet val!!


DÄR har du svaret varför du är en jävla pajas.
Citera
2012-08-09, 06:22
  #5285
Medlem
Finns det tecken på att man sover djupare/längre av snus?
Citera
2012-08-09, 10:52
  #5286
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roccky
Finns det tecken på att man sover djupare/längre av snus?

Kan jag nog inte påstå. Ibland kan jag vakna upp 1-3 timmar förtidigt av någon anledning och känna en fruktansvärd abstinens. Måste genast ta en snus och i och med det är jag vaken...
Citera
2012-08-09, 19:25
  #5287
Medlem
Hur länge kommer saknaden sitta i ?
Citera
2012-08-10, 14:48
  #5288
Medlem
Headbangarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hexen100
DÄR har du svaret varför du är en jävla pajas.

Men jag mår ju bra av att snusa, jag tycker till och med att snus är lika med välmående och hälsa! Framför allt är det ju ångestdämpade!
Citera
2012-08-10, 16:34
  #5289
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Headbangaren
Men jag mår ju bra av att snusa, jag tycker till och med att snus är lika med välmående och hälsa! Framför allt är det ju ångestdämpade!

Det är ångestdämpande när man är beroende. Jag hade extrem ångest när jag gav upp efter 14 års snusande. När jag började igen var ångesten bortblåst. När du börjar snusa så funkar hjärnan som så att du måste tillföra nikotin för att känna samma välmående som innan beroendet.

Att gå från icke beroende till att börja snusa är ren idioti. Tyvärr önskar jag att jag visste bättre då jag började som 13-åring.
Citera
2012-08-13, 16:31
  #5290
Medlem
Nu är det slutsnusat för min del, är så trött på att vara beroende av något som jag inte alls behöver.
Har snusat i 2 år, är idag 22år gammal.
Brukade snusa ca 12 prillor om dagen.

Tog min sista prilla 12 augusti kl 15:00.
Har alltså varit snusfri i ca 24h.

Bieffekter: Faktist inte alls farligt, saknar det ibland men bryr mig inte om det Det här är mitt första försök att sluta, hoppas det kommer sluta bra
Citera
2012-08-13, 16:34
  #5291
Medlem
spokplumpenFs avatar
Hörni, en fråga. Min pojkvän slutade snusa för lite mer än en månad sen. För någon dag sen hittade han på marken en snusdosa med Motörheadsnus som han blev extremt exhalterad över, och han sa direkt att jävlar en sån måste han hitta nånstans. Jag sa att "om du ändå inte ska snusa det, kan du väl bara ta den där tomburken och lägga den på hyllan" och han sa att visst... men han råkade "tappa bort" den så nu ska han köpa en sån där burk.

Är det bara ett svepskäl för att få snusa?

Funderar på att köpa en dosa åt honom, hälla ut snuset och ge honom dosan bara. Är det elakt eller?
Citera
2012-08-14, 09:43
  #5292
Medlem
Dagge1976s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spokplumpenF
Hörni, en fråga. Min pojkvän slutade snusa för lite mer än en månad sen. För någon dag sen hittade han på marken en snusdosa med Motörheadsnus som han blev extremt exhalterad över, och han sa direkt att jävlar en sån måste han hitta nånstans. Jag sa att "om du ändå inte ska snusa det, kan du väl bara ta den där tomburken och lägga den på hyllan" och han sa att visst... men han råkade "tappa bort" den så nu ska han köpa en sån där burk.

Är det bara ett svepskäl för att få snusa?

Funderar på att köpa en dosa åt honom, hälla ut snuset och ge honom dosan bara. Är det elakt eller?

Ge han en oöppnad dosa. Blir ett karaktärstest att inte "knäcka" dosan. Själv har jag inget problem med att ha vinare oöppnade i åratal men står där en öppnad BiB är det ju trevligt att ta sig ett glas då och då.. ;-)
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback