2012-03-23, 09:31
Medlem
Dagge1976s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ozone
Hur känns det idag då?

Tuggade jäkligt mycket V6 Extra under 4-5 månader men slutade med det för någon månad sedan och då fick jag abstinens igen. Dock ej nikotionabstinens utan mer vanans makt..

Idag känns det inget speciellt. Underlig känsla. När jag snusade och funderade på att sluta kunde jag inte tänka mig en tillvaro där man inte har någonting i munnen konstant.. Hur klarade sig alla andra ickeberoende människor tänkte jag men nu vet jag.
Citera
2012-03-23, 09:51
Medlem
ozones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dagge1976
Tuggade jäkligt mycket V6 Extra under 4-5 månader men slutade med det för någon månad sedan och då fick jag abstinens igen. Dock ej nikotionabstinens utan mer vanans makt..

Idag känns det inget speciellt. Underlig känsla. När jag snusade och funderade på att sluta kunde jag inte tänka mig en tillvaro där man inte har någonting i munnen konstant.. Hur klarade sig alla andra ickeberoende människor tänkte jag men nu vet jag.

Intressant!

Har själv lärt mig en del av mina 3 försök att sluta. Antingen kör man kall kyckling eller så fuskar man med hjälpmedel (plåster, champix etc.). Men det viktigaste är nog att man tror på sin metod.
Citera
2012-03-24, 22:57
Medlem
Har bestämt mig att återigen sluta snusa. Snittar runt 1 dosa per dag och har nu köpt Onico som hittils fungerar rätt bra. Har varit snusfri i 2 dagar.

Förra gången jag försökte sluta upplevde jag de första veckorna som ganska enkla, i motsats till vad många beskriver, men först efter en månad blev det väldigt besvärligt. Jag kände mig nere, ledsen och upplevde livet som meningslöst utan nikotinet.

Den här känslan fick mig förra gången att börja snusa igen, och jag är lite rädd för att de här känslorna ska komma tillbaka den här gången..
Citera
2012-03-25, 17:08
Medlem
Kukz0rs avatar
3:e dygnet utan snus, 7 timmar sedan sista nikotinintaget. Börjar känna mig redigt skum nu, stissig, rastlös, har gått till affären 3 gånger nu och köpt lite småskit för att ha något att göra. Försökt kolla på två filmer och inte pallat mer än 10 minuter.
Lagat storkok för andra gången i mitt liv, gått ut med återvinningen, pantat panten, promenerat.

Mår riktigt knepigt!
Tror jag ska ta en buss någonstans, åka runt lite.
Citera
2012-03-25, 20:11
Medlem
snabelelviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kukz0r
3:e dygnet utan snus, 7 timmar sedan sista nikotinintaget. Börjar känna mig redigt skum nu, stissig, rastlös, har gått till affären 3 gånger nu och köpt lite småskit för att ha något att göra. Försökt kolla på två filmer och inte pallat mer än 10 minuter.
Lagat storkok för andra gången i mitt liv, gått ut med återvinningen, pantat panten, promenerat.

Mår riktigt knepigt!
Tror jag ska ta en buss någonstans, åka runt lite.
hahaha, känner igen det där, jag började igen. Älskar snus..en blöt Ettan lös är fint dä
Citera
2012-03-26, 11:06
Medlem
Dagge1976s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snabelelvis
hahaha, känner igen det där, jag började igen. Älskar snus..en blöt Ettan lös är fint dä

Åfyfan, ettan lös när man är riktigt bakis var grejer det =)

Annars är ettan rätt aggresivt för munnen och det luktar sprit om snuset.

/Dagge - snusfri
Citera
2012-03-26, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Siccature
Rökt och snusat i 12 år, slutar med båda delarna idag. Har försökt innan men aldrig klarat mig i fler än några timmar på egen hand. Längsta uppehållet har varit 3 dagar då jag hade halsfluss.

Röker ca. 1 paket om dagen och snusar en dosa om dagen, det är dags att lägga det på hyllan nu.

Det är inte det enda jag slutar med. Kör diet samtidigt och äter ingen mat och kaffet har jag även lagt på hyllan. Nya tider, förändring!

Är i samma sits.
Snusat i ungefär 12-13 år, och sjukt mycket den senaste tiden. Längsta uppehåll 4 veckor för ett par år sedan då jag skulle bevisa att det är lätt att sluta...

Tog sista prillan igår kväll innan sänggåendet. Känner mig stirrig och rastlös, men vad jag minns sedan förra gången så känns det så i 2-3 dagar. Sedan är det lättare.
Citera
2012-03-27, 07:36
Medlem
Ansluter mig till tråden som Snusfri
Citera
2012-03-27, 08:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sono_dio
Har bestämt mig att återigen sluta snusa. Snittar runt 1 dosa per dag och har nu köpt Onico som hittils fungerar rätt bra. Har varit snusfri i 2 dagar.

Förra gången jag försökte sluta upplevde jag de första veckorna som ganska enkla, i motsats till vad många beskriver, men först efter en månad blev det väldigt besvärligt. Jag kände mig nere, ledsen och upplevde livet som meningslöst utan nikotinet.

Den här känslan fick mig förra gången att börja snusa igen, och jag är lite rädd för att de här känslorna ska komma tillbaka den här gången..

för mig var de 3 första dagarna värst, sen gick det superbra utan snus i över en månad, tills jag bara skulle "prova en snus" på en fest...
Citera
2012-03-28, 01:08
Medlem
TheEducatedFools avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheEducatedFool
Det kan väl ha med att göra att man kunnat snusa i princip hur som och när som helst. I bion, efter maten i restaurangen, i badet, osv...

Själv snusade jag åtminstone 4 ggr varje dag sedan sommaren 2008. Det har gått 14 dagar utan snus. Kan säga att det absolut inte är lika trevligt att ta bussen hem/från skolan. Det är heller inte lika roligt och trevligt att sitta och bajsa utan snus. Innan kunde jag sitta med telefonen eller datorn i 50-60 minuter med en prilla under läppen. Nu får jag spel bara av att sitta i mer än 10 minuter.

Uppdatering:

Cold turkey funkar tydligen. Tvärstannade med mitt snusande, och det har hållt i sig. 2 månader och 6 dagar!
Citera
2012-03-28, 08:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheEducatedFool
Uppdatering:

Cold turkey funkar tydligen. Tvärstannade med mitt snusande, och det har hållt i sig. 2 månader och 6 dagar!

Jag önskar att jag var du som bara snusat i 4 år. Hoppas du biter ihop och inte faller tillbaka nu när du klarat så lång tid.

Själv har jag nästan 14 år bakom mig och har varit snusfri i 32 timmar. Dock inte cold turkey.
Citera
2012-03-28, 13:17
Medlem
Hej och halla!

Jag har hamnat i en riktigt knepig sits. Jobbar for tillfallet i ett annat land dar det inte finns nagot snus att kopa. Jag har emellertid laddat upp med valdigt mycket sa att jag alltid ska ha snus tillgangligt, men idag pa jobbet markte jag att jag hade tagit fel dosa med mig! Rakade ta en gammal dosa dar endast en snus finns kvar.

Borjade precis jobba och ska sitta har till kl.6 (23.00 svensk tid). Jag har over en timma hem for att hamta nagot snus sa jag borjar stalla in mig pa att overleva utan det. Har redan abstinens och huvudvark. Vet inte nar jag ska ta min enda snus, men jag vill hemskt garna gora det nu direkt. Nagon som har tips pa hur man overlever en san har dag? Ar sjukt tacksam for all hjalp jag kan fa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in