Flashback bygger pepparkakshus!
2010-08-26, 04:49
Medlem
Slutade för 6-7 månader sen . Funkade riktigt bra, visst var det jobbigt den första tiden, men tacka fan att det finns onico ute på marknaden för då hade jag utan tvekan trillat tillbaka. Nu kanske ni tycker att det är inte riktigt att sluta om man börjar använda sånt en kort period, men det var iaf en stor hjälp mig för mig. Använde det till och från i kanske 2-3 månader, sen blev det helt tuggummin.

Jag ville sluta med onico så fort som möjligt när jag såg vad som hände, tandköttet blev mer ruttet än av dom 6 åren som jag snusade på dom 2-3 månaderna jag använde onico. Men det jag märkte som inte gav tandköttet lika mycket stryk var Kick up snuset. Så det var ett alternativ ibland, men använd dom där grejjerna inte allt för länge. För då stjälper dom mer än hjälper, med tanke på att man vill bli kvitt beroendet av att ha någonting under läppen.

Så nu är jag typ beroende av tuggummin men det funkar skit bra!! Se till och viljan så klarar ni det!!
Citera
2010-08-26, 04:50
Medlem
x3m_prismas avatar
det är som en ond cirkel snusning. i början var det en dosa i månaden typ. nu är det en dosa varannan dag. Någon som vet om de här nikotinplåstrena fungerar?
Citera
2010-08-26, 18:51
Medlem
Seanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av x3m_prisma
det är som en ond cirkel snusning. i början var det en dosa i månaden typ. nu är det en dosa varannan dag. Någon som vet om de här nikotinplåstrena fungerar?

Ingen aning men tuggumi ska funka har jag hört från syrran, tabletter är värdelösa jag som inte brukade nikotin vid ung ålder testa en och kände inte av ett piss.

Ska försöka sluta snusa nu pga gula tänder!
Citera
2010-08-26, 22:05
Medlem
Shirts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kessler
Jag har bara en anledning till att sluta snusa. Det är att mitt tandkött börjar bli helt förstört. Tror jag tappar en tand snart om jag fortsätter. Hur illa skadar onico tandköttet?

Har gått 26h utan, har bara tagit en enda onico sen dess. Vill dock inte hålla på med onico nu då prio #1 är att få tandköttet att läka lite. Jag mår förjävligt just nu...

Onico har vita påsar så det "skadar" ungefär lika mkt som general white.. dock så blir slemhinnan inte irriterad eftersom det saknar tobak.
Men visst kan det svida lite om man toksnusar onico
Citera
2010-08-26, 22:06
Medlem
Kesslers avatar
Fuck tuggummin och nikotinfritt snus. Sluta Cold Turkey istället! Tror det är mycket bättre än att byta ut beroendet mot något annat. Har klarat mig två dagar än så länge. Mår lite dåligt men det är bara att kämpa på.

Det är inte svårt att sluta snusa, det är lätt att fortsätta...

Citat:
Ursprungligen postat av Shirt
Onico har vita påsar så det "skadar" ungefär lika mkt som general white.. dock så blir slemhinnan inte irriterad eftersom det saknar tobak.
Men visst kan det svida lite om man toksnusar onico
Mm läste på lite och hittade att Onico kan skada ännu värre. Så sket i det.
Citera
2010-08-26, 22:08
Medlem
Shirts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av x3m_prisma

Nikotinplåster fungerar mot själva nikotinberoendet.. eller fungerar och funderar.. det ERSÄTTER nikotinet du får från snus.
Det du "tränar" bort när du har nikotinplåster är vanan att ha någon under läppen.

Vissa föredrar att börja i den änden. Själv ville jag bli av med nikotinberoendet först eftersom det är den skadliga biten.
Citera
2010-08-26, 22:10
Medlem
Shirts avatar
Till alla er som har jättesvåra abstinensbesvär: Det finns ett läkemedel som dämpar abstinensen. Jag har inte provat det själv men det ska tydligen fungera bra.

Zyban heter det och är receptbelagt. Finns ännu ett som heter Champix men jag tror inte det är beprövat för snusavvänjning utan endast mot rökning
Citera
2010-08-26, 22:13
Medlem
Shirts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kessler
Mm läste på lite och hittade att Onico kan skada ännu värre. Så sket i det.

För mig har Onico inte skadat tandköttet ett dugg! Och jag kedjesnusar det ändå rätt brutalt..
Citera
2010-08-27, 00:32
Medlem
Al-Khoholfries avatar
Inne på fjärde dagen utan snus nu, pillar dock upp en och annan onico då det är själva "ha-nånting-under-läppen-beroendet" som jag har svårast med.
För övrigt har jag varit småförbannade hela tiden, samt väldigt borta i huvudet (vanligt???). Men jag tror att det ska gå bra.
Citera
2010-08-27, 14:34
Medlem
JAG ÄR UNIKs avatar
Inne på dag 11. Ersatt mitt nikotinberoende med mycket kaffe, tuggummi och mat. Gått upp 4kg, dricker cirkus ~7 koppar kaffe/dag och käkar upp ett tuggummi-pack på två dagar. Har börjat träna lite, lika bra nu när man äter som ett djur.
Citera
2010-08-27, 14:37
Medlem
JAG ÄR UNIKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Al-Khoholfrie
[...] samt väldigt borta i huvudet (vanligt???)
Vanligt? Ja, det tror jag. Känner mig väldigt borta i huvudet från och till.
Citera
2010-08-27, 15:39
Medlem
Seanns avatar
Inte snusat sen kl 13:00 idag
Kasta en halv dosa och tänkte nu får de va nog.
10 minuter senare tycke jag att jag förtjänade en snus efter lite arbete men kom på att ja precis kastat sista dosan..... :P

Bara bita ihop och se hur de går..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in