Flashback bygger pepparkakshus!
2011-04-24, 13:49
Medlem
Opilimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Murray.The.Skull
Hej idag är första dagen för mig utan snus på 5 år, jag har snusat över 1 dosa vit portion varje dag det senaste åren. Nu har jag en fråga till er, nämligen så att jag mår jätte dåligt över mina snus gropar på båda sidorna.. har snusat så brett att det är ingen grop riktigt på någon sida utan mer att allt har dragit upp sig.. Kommer detta läka? Min sträng under överläppen har också i princip försvunnit, kommer den komma åter? Förstår om det inte blir precis som förut men kan jag räkna med förbättring? Tack för svar!!

Jag var utan snus i 6 dagar än gång, och då började gropen läka lite vill jag minnas... Fast då hade jag nog inte i närheten av samma grop som du verkar ha.
Citera
2011-04-24, 18:31
Medlem
walpers avatar
Nu får det vara nog för min del med!
Har snusat i 2 år, allt mellan 2-5 dosor i veckan från white till lös. Men nu pallar jag inte snusa mer.
Det kostade helt enkelt för mycket pengar, och så mådde jag inge bra av att snusa heller märkte jag. De senaste 2 månaderna så började jag alltid må illa när jag tog en snus, detta berodde på att jag hade haft magsår innan. Det var en ganska jobbig situation jag befann mig i, om jag inte snusade så fick jag världens niko-begär och när jag väl tog en så mådde jag fruktansvärt illa...

Har lagt upp en liten plan på hur jag ska ta mig förbi dessa jobbiga dagar som jag har framför mig, och den ska jag dela med mig av.

1. Inte göra saker som du kopplar med snus. Ex, så slutar jag sitta vid datorn i några dagar nu, för snusade alltid när jag satt vid datorn.

2. Undvika snus. Gå inte till affärer i onödan. umgås med någon som inte vet att du har snusat. ex tjejen, morsan. Ser du ung ut? Lämna legg hemma.

3. snusa tepåsar. Tro mig, det hjälper mkt bättre än att trycka i sig massa nikotinfritt snus. Onico och annat skit fungerar inte heller, tror inte snusbolagen skulle göra nikotinfritt snus för att tappa kunder, snarare tvärt om.

4. Träna!!!!!

5. Syselsätt dig med saker som du tidigare inte gjort, något som får dig att inte hinna tänka på nikotin. Fiska, måla om huset, etc

Stackars människor, jag lider med er. Framför allt så önskar jag er lycka till och ett nytt nikotinfritt liv!
Senast redigerad av walper 2011-04-24 kl. 18:37.
Citera
2011-04-26, 18:40
Bannlyst
Jag ska försöka sluta men jag vill inte gå upp i vikt.
Har snusat i ddrygt 2 år allt från 2-5 dosor i veckan lös/portion.

Ålder mellan 18-20 är jag.

Fördelar finare tänder,spara pengar,sen kommer jag inte på nåt mer.

Nackdelar Abstinensen när man ska sluta,eftermaten snusen,det är världens bästa njutning.

Jag räknar med att jag kommer få dricka mycket kaffe/loka. Läsk är numera aja baja och försöka hålla mig ifrån alkohol tills sommaren.

Men vad ska man tänka på ? tugummi känns sådär o hålla på med ska man äta mycket frukt ?(vill ju skippa godis/chips/sötsaker..) Gym tappar jag lite suget för nu när det är så fint väder så jag tänkte mycket promenader osv.

Men ge mig alla tips ni kan det uppskattas verkligen, både killar och tjejer Helst i pm i o med att jag är dålig på att gå in på denna tråd får bara ångest..

Mot en snusfri vardag, Jag tänkte börja efter denna dosa är slut är ungefär 12 prillor kvar
Citera
2011-04-26, 19:02
Medlem
Pallevantes avatar
I söndags var det fem veckor utan någon form av nikotik. Jag har ett svagt minne av att ha dragit ett par bloss på polarens cigg på fyllan i lördags, men jag vet inte om jag gjorde det eller bara funderade på att göra det så jag ska låta det vara osagt.

Det har gått lättare än förväntat även om det känns som en hel livstid sen jag tog min förra snus ibland. Vissa stunder vill jag skära mig själv i ansiktet för att jag har sån abstinens men oftast tänker jag inte ens på det. Mitt sötsug har ökat och jag har nog lagt på mig ett par kilo, men det får det vara värt. Tränar hårt och har börjat springa igen, så jag ska nog bli av med det igen.
Citera
2011-04-26, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jende
Tjenare, nu måste jag dela med mig min Snuserfarenhet..måste prata ut helt enkelt..
Jag har snusat i knappt 2 år, men ja kan säga att jag vart riktigt beroende, har snusat intensivt, haft en prilla så länge jag har vartit vaken..vissa klarar beroendet lättare än andra men i mitt fall har jag utan tvekan vart kraftigt beroende..Jag har också vart en rökare en gång i tiden..

Jag har försökt lägga ner eftersom ja inte orkade med det med tanke på träning. jag satsar hellre på träning än på att vara beroende, tänkte liksom efter, innna ja börja röka och snusa tränade jag också som fan. men iallfall gick upp flera kilon när ja inte snusade osv.. Men jag har fått flera återfall. jag kan vara utan snus i några dygn men sen blir det slut.

Nu efter flera misslyckade försök har jag inte snusat på 11 dagar.. jag är stolt över mig själv och det är bara jag själv som förstår hur mycket jag kämpat.
Kan säga att dom 4-5 första dagarna var ett HELVETE!. sen lugnade det sig, och nu börjar det igen men inte riktigt kraftigt.. jag har ett sug då och då, ibland kan ja bara tänka hur förjävligt allt är utan mitt snus, men sen tänker jag att jag ångrar mig om ja börjar igen.. mitt problem är att jag glömmer snusande om ja umgås med folk som är roliga och inte snusar osv.. hamnar ja dock i mina gamla kretsar, det kan vara vad som helst, sitta vid datorn o lira cs, ute o festa ja vad som helst, då vill jag vara mig själv igen ( liksom snusa då)

Någon som har liknande erfarenheter, hur länge sitter beroendet, jag orkar inte med det, jag är visserligen inte beroende på riktigt nu, men suget finns i hjärnarn ...Vet inte vad som motiverar mig, min kärlek till träning..

Jag har själv snusat i 7 månader till och från, men började seriöst för några månader sen men känner dock ett stort behov av snus. Det som är problemet är att jag vill snusa men egentligen vill jag inte få i mig allt gift och istället vara utan det. Jag måste bara få fram viljan att sluta snusa så kommer det nog gå bra. Jag vet att jag har snusat under en väldigt kort tid, men suget känner man ändå på långa vägar. Just nu försöker jag intala mig själv med att det är den sista dosan som jag ska förbruka innan jag slutar, men jag vet inte helt hur det kommer att gå. Jag älskar smaken och känslan är underbar. Någon som har tips för en nybörjar-snusare att sluta snusa? Vill helst inte köra med nikotinfritt-snus eftersom att det bara bränner sönder läppen ännu mer, och om jag tar bort mitt tidigare beroende så ersätts det bara utav ett annat. Och dessutom kostar det fortfarande pengar om man nu börjar att köra med nikotinfritt-snus.
Citera
2011-04-27, 18:30
Medlem
Sluta snusa

Godeftermiddag Flashback! Nu är det som så att, jag hadde tänkt sluta snusa. Och det är ganska svårt. Så min fråga är som följer. Är det någon som vet någon hemma blandning med några kryddor och något som man kan kasta upp under läppen när man blir lite sugen?
Citera
2011-04-27, 18:32
Medlem
Ko.i.kukens avatar
https://www.flashback.org/t233650
den är tom klistrad
Citera
2011-04-27, 18:39
Medlem
Jag kollade den. Men hittade inte svaret på min fråga.
Citera
2011-04-27, 19:48
Medlem
Hamnbolls avatar
Ingefära är perfekt för det. Köp en rot och skär eller tugga av små bitar som på ett ungefär liknar prillor. Det bränner fint och är dessutom nyttigt och svagt centralstimulerande.
Citera
2011-04-27, 20:38
Medlem
Ko.i.kukens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TapopA
Jag kollade den. Men hittade inte svaret på min fråga.

du kunde ha ställt frågan där
Citera
2011-04-28, 16:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hamnboll
Ingefära är perfekt för det. Köp en rot och skär eller tugga av små bitar som på ett ungefär liknar prillor. Det bränner fint och är dessutom nyttigt och svagt centralstimulerande.
Hjälper det så mycket då ? Det är ju inget nikotin i elr ?
Citera
2011-04-28, 19:02
Medlem
slemmigsnigels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrjutube89
Hjälper det så mycket då ? Det är ju inget nikotin i elr ?

Nej, det hjälper inte ett skit, precis som det inte heller hjälper att vräka i sig godis. Det enda som fungerar är viljestyrka och uthållighet.

Tro mig, jag har slutat snusa många gånger.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in