2011-01-31, 22:39
Medlem
shizzles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av runkkk
Sista snusen åkte ur käften för 4 dagar sedan.

Dygn 1: var på jobbet köpte Onico, tyckte faktiskt att det hjälpte även om man saknar den starka lite svidande känslan på tungan. Humöret var dock upp och ner

Dygn 2: trodde att jag skulle mörda mina jobbarkompisar och beställare. Jag klarade i alla fall av att dricka öl och whisky utan att använda snus.

Dygn 3: Humöret var fortfarande dåligt, sambon och barnen flydde hemmet hela dagen. På kvällen var det kalas. Där träffar jag en gubbe ungefär 65 år gammal, han hade varit snusfri i 6 månader efter 50! års användande. Han använder ingefärarot och skär upp i lämplig storlek.

Dygn 4: går till affären och köper ingefära, skär till den i rätt så stora bitar (då jag har snusat lös snus i större delen av mitt liv) och till min stora förvåning så känns den bekväm under läppen, om man tuggar lite på den, så bränns det lite grann på tungan. Jag känner sug efter en redig prilla, men när jag stoppar in ingefäran så blir sen känslan mycket mycket mindre.
Fick precis tips av en kompis att köra på ingefära istället för Onico. Får bli att inhandla lite imorn!
Citera
2011-02-01, 02:27
Medlem
VanityFairs avatar
1 månad utan, men i lördags när man var lite på lyset så åkte det upp mer än 1 prilla under natten. Har dock inte snusat sedan dess.

Sitter här och verkligen funderar om det är värt att sluta. Måste erkänna att det är förjävla gott

BennyGas: Sa din tandläkare något speciellt under dina besök? Bara nyfiken
Citera
2011-02-01, 10:20
Medlem
toxicvaccines avatar
Jag har precis slutat snusa, eller första dagen idag och jag känner mig livligare ahahaha
Citera
2011-02-01, 10:20
Medlem
Yes, det är normalt för abstinensen
Citera
2011-02-02, 18:17
Medlem
Kadeks avatar
Förra försöket att sluta snusa gick sådär. Finns i mitten av denna tråd. Nu är det dags för en ny cold turkey. Snusat portion sedan 2002, alltid snusat 2/3 dosa på en dag. Slutade att röka för 2½ år sedan och har endast rökt vid två tillfällen efter det(var tvungen att fimpa, smakade skit). Nästa rapport på söndag.

Lycka till alla!
Citera
2011-02-02, 21:22
Medlem
InfectedM-s avatar
Ska försöka sluta snusa nu igen efter denna dosa. Något tips? Innan så har jag bara gått rakt på. Inget hjälpmedel. Höll 2 dagar. En annan gång lyckades jag dock så rökte jag under tiden, så det hela slutade med ett cigg pack om dagen. Tänkte, va fan håller jag på med och började snusa igen.
Citera
2011-02-03, 17:19
Medlem
Chrille Ps avatar
dag 3 efter cold turkey.

Känns helt ok, Dock inte druckit någon alkohol på dessa dagar. Men jag har mångdubblat mitt Kaffeintag.
Citera
2011-02-04, 10:08
Medlem
fanskithelvetes avatar
Voxra är ett läkemedel som skrivs ut om man ska sluta röka/snusa. Är även antidepressivt men märkte av att jag inte var sugen på snus när jag åt den medicinen. Men sen började jag snusa igen
Citera
2011-02-04, 11:16
Medlem
shizzles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chrille P
dag 3 efter cold turkey.

Känns helt ok, Dock inte druckit någon alkohol på dessa dagar. Men jag har mångdubblat mitt Kaffeintag.
Jag har också blivit så jävla kaffesugen sen jag slutade snusa. Har varit lite kass i buken också och tänkte att det berodde på snuset, men det kan ju mycket väl ha med kaffet att göra.... Tuggar tuggummin som en tok gör jag också. En vecka blir det idag, och jag hoppas att suget ska börja dala lite nu. Om det inte redan gjort det...
Citera
2011-02-04, 14:49
Medlem
jtoss avatar
Jag har börjat få riktigt svullna läppar emellanåt när jag snusat. Speciellt framåt kvällen och när jag vaknar efter en utekväll och har snusat mycket.
Vad beror detta på? Funderar på om det är ett tecken på att jag borde sluta, eller är det bara en normal reaktion som jag kan ignorera?
Började snusa för inte så längesen, strax före jul, tänkte om det kanske är nybörjarfasoner som lägger sig senare.
Citera
2011-02-06, 14:13
Medlem
Kadeks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kadek
Förra försöket att sluta snusa gick sådär. Finns i mitten av denna tråd. Nu är det dags för en ny cold turkey. Snusat portion sedan 2002, alltid snusat 2/3 dosa på en dag. Slutade att röka för 2½ år sedan och har endast rökt vid två tillfällen efter det(var tvungen att fimpa, smakade skit). Nästa rapport på söndag.

Lycka till alla!

Snart 5 dygn av snusfrihet. Känns riktigt bra! Andra och tredje dagen var värst och jag har sysselsatt mig hela tiden, fått en massa saker gjorda, arbetat, vabbat samt städat/diskat/städat nonstop. Tuggat tuggummin och druckit kaffe så man går runt och pruttar konstant då man bli bra rutten i magen.

Den här gången går det vägen, det känner jag på mig. Struntade i nikotintuggummin och körde cold turkey. Märkligt nog så saknar jag ingenting under läppen. Har druckit öl på lokal utan att falla för frestelsen.

Nästa uppdatering nästa söndag
Citera
2011-02-07, 06:07
Medlem
BennyGass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BennyGas
_____Varför?_____

Har snusat lössnus i 25år, har börjat tycka att ingen sort smakar någonting, känner ingen smak altså och sen när man får betala över 50spänn för en dosa, liksom inte värt det

____Hur?____

Va å köpte en Stock s.k. Budgetsnus > Phantom Gul-Lös i slutet av December, vill ha en Generalkopia sade jag i butiken och fick denna riktigt äckliga B-Snus

Jaha tänkte jag nu blir man sittande med denna i nästan en månad inte kul, men när den började närma sig slutet (stocken altså) så tänkte jag, vafan jag provar att sluta efter sista dosan

Tog sista snusen från den sista dosan kvällen den 16 Jan.2011

Mån 17 Jan > Kör till jobbet vid 6-tiden på morgonen, ganska snussugen men kör förbi den morgonöppna tappen på väg till jobbet, utan att stanna å handla snus, kommer till jobbet dricker kaffe är snussugen, men ingen snus (och ingen annan snusar runt fikabordet)

Bestämmer mig för att vänta till efter kl.12 efter lunchen med att snusa, då efter kl.12 skall jag gå till den lokala affären för att köpa mig en Dosa Lös Snus ETTAN ska jag ha de ska bli gött efter kl.12...

Kl. är 12 jag bestämmer mig för att vänta till efter kl.15, bara sådär

Kl. är 15. jag går in i den lokala affären och köper EXTRA lakrits tuggummi istället

Tuggar det Mån-Tis- ons ingen märker att Jag börjat sluta snusa, en tjej på jobbet e den enda som frågar, jag nekar.....sen har det rullat på, mycket lättare än vad jag trodde, retar mig på alla "som försöker sluta snusa" som har TIGGT snus av mig i alla år, måste varit för att de så jävla snåla...

I all vaken tid i 25år har jag snusat alltid en jättesnus under läppen och JAG slutade bara TVÄRT UTAN nikotintuggumi UTAN tobaksfri snus och det verkar gå vägen!

Idag e de 25:e Jan. Och nu e man inne på den 9nde dagen så de så

Kan meddela att jag INTE har trillat dit ännu, men jag är JÄVLIGT trött jämt å ständigt, hoppas det beror på årstiden å inte snusbrist, något saknas, det gör det....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in