2009-07-07, 23:10
Medlem
Goldbears avatar
Som fattig student är det minst sagt lockande att sluta snusa. Jag vill inte ens veta hur mycket pengar som går till ocker-Seven Eleven...
Citera
2009-07-09, 08:27
Medlem
ZloHs avatar
Zloh ska nu försöka sluta för första gången, tog sista prillan igår kväll och hade in den i 6 timmar bara för att njuta så länge det gick. Känner nu att huvudvärken börjar göra sig påmind, hoppas det inte blir så farligt.
Citera
2009-07-09, 21:46
Medlem
har också starka planer på att sluta men jag har ju till och med snus när jag sover, vaknar till ibland och byter, det är fan sjukt
Citera
2009-07-09, 21:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av backflash-
har också starka planer på att sluta men jag har ju till och med snus när jag sover, vaknar till ibland och byter, det är fan sjukt

hehe hade också det när jag snusade, tyckte det var så nice att ligga o halvsova med snusen Nattduksbordet och datorbordet var överrösta med gamla prillor.

2,5 månader nu!
Citera
2009-07-12, 19:06
Medlem
StrikerLees avatar
Fail

jag slutade snusa! hade snusat i 3år. har gått några månader, känner fortfarande suget. Det jag vill säga med detta är att du kan inte ge upp på slutande bara för att man känner suget rätt ofta. för det kommer du troligen göra i 1år efter at du slängt sista prillan. Det är priset man får betala för att man va dum nog till att ta första prillan alls.
Citera
2009-07-13, 00:19
Medlem
Funderar på att sluta, men vet inte om jag verkligen innerst inne vill det.
Snittar väl typ 1 dosa på 2 dagar, och jag undrar hur många dosor ni snittade innan det ni slutade?

Vad tror ni om att måla upp en inre bild av snus insmetat i det äckligaste man vet, och sen hålla på så i ett par veckor? Dvs att få hjärnan att göra en guilt-by-association.
Citera
2009-07-13, 09:39
Medlem
ZloHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoldenWay1986
Funderar på att sluta, men vet inte om jag verkligen innerst inne vill det.
Snittar väl typ 1 dosa på 2 dagar, och jag undrar hur många dosor ni snittade innan det ni slutade?

Vad tror ni om att måla upp en inre bild av snus insmetat i det äckligaste man vet, och sen hålla på så i ett par veckor? Dvs att få hjärnan att göra en guilt-by-association.

Lämna bara snusade prillor i en annan dosa så ska du nog se att det blir äckligt efter ett tag, funkade iaf för mig.
Citera
2009-07-13, 11:11
Medlem
Taktik

Hårdfakta
Ålder: 25
Har snusat: 1 dosa / dag i 8 år
Kön: Man

Okey, spännande tråd detta! Tänkte skriva min taktig och funderingar kring detta.

Tog min sissta snus 10:00, alltså en dryg timme sedan. Efter det kom snustankarna direkt, så hamnade här! Till att börja med så har jag slutat cold turkey, dvs lagt av tvärt. När suget kom för en halvtimm sen tog jag en kopp kaffe!

Enligt mig kan man inte sluta snusa om man själv verkligen inte vill det. Att bestämma en datum man slutar kan funka kanske, me då finns det så många "måste" göra saker innan det blir av, tex efter bröllopet slutar jag, efter sommaren slutar jag osv, det är bara undanflykter att skjuta på helevetet!

Så fort jag tänker på snus och kommer på mig själv, tittar jag på en riktig vidrig bild på nätet istället, då jag jobbar framför datorn 8 timmar om dagen

Har läst om de som tjuvat eller belönad sig med en snus osv. Detta tänker jag göra först efter avgiftningsperioden, dvs 10 - 20 dagar efter uppehåll. Då kommer jag tillåta mig röka på fredag / lördag kväll mellan 20.00 tills säng dags. Finns det cigg kvar i paketet på lördag då jag lägger mig, då åker det i papperskorgen direkt. ¨

För att peppa mig själv kommer jag sätta över 40 kr per snusfridag på ett tomt konto, för att därferfter kunan unna mig något roligt när jag anser tillräckligt mycket pengar finns. Bara efter avgiftningsperioden bör det finnas mellan 400 - 800 pix vilket kanske blir middag och krök eller kanske ett besök på bordell i danmark, vi får se !
Citera
2009-07-13, 19:32
Medlem
ilols avatar
Hej alla fbare..

Tycker det är roligt att folk har sådan abstinens etc. :P

Konstigt när ni sitter här och tycker synd om er själva och gnäller.. Mycket med att sluta snusa handlar om den mentala biten.

Jag har varit snusfri i 2 månader och då slutade jag BUMPS tvärt efter 9 år med en dosa rapé lös om dagen.. Inte ens haft tanken på snus, tänker på min resa som snart blir av .. 5000kr på 2 månader. Vad skönt det ska bli.. Tuggar EXTRA tuggummi varje dag, men sparar 30kr dagen . Gött nu kan jag åka till spanien 2ggr per år istället. .Skall bli fantastiskt.

Lycka till alla ni som tycker synd om er själva..

// ilol
Citera
2009-07-13, 21:38
Medlem
-Johan-s avatar
Nu slutar jag snusa. Har hittills varit utan snus i 5 timmar nu. Strax sova, godnatt.
Citera
2009-07-16, 01:34
Medlem
Snöblinds avatar
Uppdatering

Still going strong, nästan 7 veckor nu. Ska lägga av med plåstren (kör ändå skitsvaga nu så jag tvivlar på att de ger något. märker knappt av när jag glömmer dem) efter vecka 8 tänkte jag. Ska det göras ska det fan göras ordentligt.

Öppnade och luktade lite på farsans lösdosa när jag träffade honom för några dagar sedan, och det luktar fan inte gott längre. Jag har nog blivit avvänjd från snus!

Som jag skrivit tidigare snusade jag kanske sex år och i snitt en dosa om dagen de senaste två åren eller så.
Citera
2009-07-17, 01:52
Medlem
nVcs avatar
Har bara snusat på helgerna de tre senaste veckorna, så jag känner mig nöjd med min prestation. Träning hjälper galet mycket mot abstinensen. Sedan har man ytterliggare en anledning till att träna och det är ju för att man lär gå upp ett eller annat kilo nu när man slutar.

Kämpa grabbar!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in