Hårdfakta
Ålder: 25
Har snusat: 1 dosa / dag i 8 år
Kön: Man
Okey, spännande tråd detta! Tänkte skriva min taktig och funderingar kring detta.
Tog min sissta snus 10:00, alltså en dryg timme sedan. Efter det kom snustankarna direkt, så hamnade här! Till att börja med så har jag slutat cold turkey, dvs lagt av tvärt. När suget kom för en halvtimm sen tog jag en kopp kaffe!
Enligt mig kan man inte sluta snusa om man själv verkligen inte vill det. Att bestämma en datum man slutar kan funka kanske, me då finns det så många "måste" göra saker innan det blir av, tex efter bröllopet slutar jag, efter sommaren slutar jag osv, det är bara undanflykter att skjuta på helevetet!
Så fort jag tänker på snus och kommer på mig själv, tittar jag på en riktig vidrig bild på nätet istället, då jag jobbar framför datorn 8 timmar om dagen
Har läst om de som tjuvat eller belönad sig med en snus osv. Detta tänker jag göra först efter avgiftningsperioden, dvs 10 - 20 dagar efter uppehåll. Då kommer jag tillåta mig röka på fredag / lördag kväll mellan 20.00 tills säng dags. Finns det cigg kvar i paketet på lördag då jag lägger mig, då åker det i papperskorgen direkt. ¨
För att peppa mig själv kommer jag sätta över 40 kr per snusfridag på ett tomt konto, för att därferfter kunan unna mig något roligt när jag anser tillräckligt mycket pengar finns. Bara efter avgiftningsperioden bör det finnas mellan 400 - 800 pix vilket kanske blir middag och krök eller kanske ett besök på bordell i danmark, vi får se !