2011-01-24, 11:13
Medlem
trolololols avatar
Snusfri i 45 minuter. De bästa 45 minuterna av mitt liv!
Citera
2011-01-24, 11:24
Medlem
Roevarns avatar
Fuck Off!
Citera
2011-01-24, 23:39
Medlem
Anderrssss avatar
Nu har jag klarat mig i nästan exakt på minuten 5 dygn! Går ruskigt bra faktiskt! Lite mer aggressiv annars inga större svårigheter.. Har ändå bara snusat i typ 1,5 år men ändå! Och onico fungerar helt OK!
Citera
2011-01-25, 09:42
Medlem
BennyGass avatar
_____Varför?_____

Har snusat lössnus i 25år, har börjat tycka att ingen sort smakar någonting, känner ingen smak altså och sen när man får betala över 50spänn för en dosa, liksom inte värt det

____Hur?____

Va å köpte en Stock s.k. Budgetsnus > Phantom Gul-Lös i slutet av December, vill ha en Generalkopia sade jag i butiken och fick denna riktigt äckliga B-Snus

Jaha tänkte jag nu blir man sittande med denna i nästan en månad inte kul, men när den började närma sig slutet (stocken altså) så tänkte jag, vafan jag provar att sluta efter sista dosan

Tog sista snusen från den sista dosan kvällen den 16 Jan.2011

Mån 17 Jan > Kör till jobbet vid 6-tiden på morgonen, ganska snussugen men kör förbi den morgonöppna tappen på väg till jobbet, utan att stanna å handla snus, kommer till jobbet dricker kaffe är snussugen, men ingen snus (och ingen annan snusar runt fikabordet)

Bestämmer mig för att vänta till efter kl.12 efter lunchen med att snusa, då efter kl.12 skall jag gå till den lokala affären för att köpa mig en Dosa Lös Snus ETTAN ska jag ha de ska bli gött efter kl.12...

Kl. är 12 jag bestämmer mig för att vänta till efter kl.15, bara sådär

Kl. är 15. jag går in i den lokala affären och köper EXTRA lakrits tuggummi istället

Tuggar det Mån-Tis- ons ingen märker att Jag börjat sluta snusa, en tjej på jobbet e den enda som frågar, jag nekar.....sen har det rullat på, mycket lättare än vad jag trodde, retar mig på alla "som försöker sluta snusa" som har TIGGT snus av mig i alla år, måste varit för att de så jävla snåla...

I all vaken tid i 25år har jag snusat alltid en jättesnus under läppen och JAG slutade bara TVÄRT UTAN nikotintuggumi UTAN tobaksfri snus och det verkar gå vägen!

Idag e de 25:e Jan. Och nu e man inne på den 9nde dagen så de så
Citera
2011-01-26, 22:49
Medlem
Orjisols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BennyGas
_____Varför?_____

Har snusat lössnus i 25år, har börjat tycka att ingen sort smakar någonting, känner ingen smak altså och sen när man får betala över 50spänn för en dosa, liksom inte värt det

____Hur?____

Va å köpte en Stock s.k. Budgetsnus > Phantom Gul-Lös i slutet av December, vill ha en Generalkopia sade jag i butiken och fick denna riktigt äckliga B-Snus

Jaha tänkte jag nu blir man sittande med denna i nästan en månad inte kul, men när den började närma sig slutet (stocken altså) så tänkte jag, vafan jag provar att sluta efter sista dosan

Tog sista snusen från den sista dosan kvällen den 16 Jan.2011

Mån 17 Jan > Kör till jobbet vid 6-tiden på morgonen, ganska snussugen men kör förbi den morgonöppna tappen på väg till jobbet, utan att stanna å handla snus, kommer till jobbet dricker kaffe är snussugen, men ingen snus (och ingen annan snusar runt fikabordet)

Bestämmer mig för att vänta till efter kl.12 efter lunchen med att snusa, då efter kl.12 skall jag gå till den lokala affären för att köpa mig en Dosa Lös Snus ETTAN ska jag ha de ska bli gött efter kl.12.
Kl. är 12 jag bestämmer mig för att vänta till efter kl.15, bara sådär

Kl. är 15. jag går in i den lokala affären och köper EXTRA lakrits tuggummi istället

Tuggar det Mån-Tis- ons ingen märker att Jag börjat sluta snusa, en tjej på jobbet e den enda som frågar, jag nekar.....sen har det rullat på, mycket lättare än vad jag trodde, retar mig på alla "som försöker sluta snusa" som har TIGGT snus av mig i alla år, måste varit för att de så jävla snåla..

I all vaken tid i 25år har jag snusat alltid en jättesnus under läppen och JAG slutade bara TVÄRT UTAN nikotintuggumi UTAN tobaksfri snus och det verkar gå vägen!

Idag e de 25:e Jan. Och nu e man inne på den 9nde dagen så de så
Du är stark fortsätt så, själv klarade man en vecka. Nu sitter jag här med en dosa Tre ankare och är besviken på mig själv. När denna är slut gäller det!
Citera
2011-01-27, 20:31
Medlem
OggeOJs avatar
Nu brände det hål i tandköttet! 4de försöket.
Citera
2011-01-27, 23:31
Medlem
Anderrssss avatar
Vore fett tacksam för svar nu! När vågar man feströka? Har kört onico i mer än en vecka och klarar mig fan bra! Knappt snus sugen.. Så vad tror ni? :P
Citera
2011-01-28, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anderrsss
Vore fett tacksam för svar nu! När vågar man feströka? Har kört onico i mer än en vecka och klarar mig fan bra! Knappt snus sugen.. Så vad tror ni? :P
Hade jag varit du så hade jag försökt hålla mig från feströka så länge som möjligt. För även om du inte känner snus sug nu så kan jag nästan lova att du kommer vakna dagen efter o va galet sugen på nikotin. Själv så tycker jag de är sjukt gött o dämpa bakfyllan med en fet prilla men har du grym självdisciplin så kanske du klarar det. Men varför chansa om du ändå klarat en vecka?
Citera
2011-01-30, 11:58
Medlem
Anderrssss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shempii
Hade jag varit du så hade jag försökt hålla mig från feströka så länge som möjligt. För även om du inte känner snus sug nu så kan jag nästan lova att du kommer vakna dagen efter o va galet sugen på nikotin. Själv så tycker jag de är sjukt gött o dämpa bakfyllan med en fet prilla men har du grym självdisciplin så kanske du klarar det. Men varför chansa om du ändå klarat en vecka?

Tack för svar, såg det dock lite sent .. Tog bara 2 cigg och klarar mig fint.. Tack mannen!
Citera
2011-01-30, 16:58
Medlem
shizzles avatar
Snusfri i 2,5 dygn nu. Ungefär nån gång i minuten kommer en impuls från min hjärna och säger att det vore gott att stoppa in en prilla. Och lika ofta måste jag påminna mig själv att jag inte snusar längre.

Jag undrar när impulsen ska förstå, och försvinna....

Kör på Onico, och det underlättar lite grann tror jag, men jag blir samtidigt lite besviken varje gång den där torra nikotinfria påsen åker in under läppen. Känner mig rätt rastlös. Såpass att jag tog en långpromenad nyss.

Men samtidigt känns det ganska bra. Tänker att jag "testar" att sluta snusa. Tanken att jag har tagit min sista snus någonsin är lite för överväldigande just nu. Jag tar dag för dag.

Lycka till alla andra som är i svåra stunder!
Citera
2011-01-31, 16:47
Medlem
Va fan ska man göra inte snusa på 2 år så gick man in på en tobak o köpte 2 bakdosor , bara tagit 3 prillor blev ju snurrig som fan kände hur giftet gick in i kroppen gillade det inte alls som tur var , funderar på att kasta den öppna dosan och ge bort den oöpnade till en polare.
Citera
2011-01-31, 18:13
Medlem
runkkks avatar
Sista snusen åkte ur käften för 4 dagar sedan.

Dygn 1: var på jobbet köpte Onico, tyckte faktiskt att det hjälpte även om man saknar den starka lite svidande känslan på tungan. Humöret var dock upp och ner

Dygn 2: trodde att jag skulle mörda mina jobbarkompisar och beställare. Jag klarade i alla fall av att dricka öl och whisky utan att använda snus.

Dygn 3: Humöret var fortfarande dåligt, sambon och barnen flydde hemmet hela dagen. På kvällen var det kalas. Där träffar jag en gubbe ungefär 65 år gammal, han hade varit snusfri i 6 månader efter 50! års användande. Han använder ingefärarot och skär upp i lämplig storlek.

Dygn 4: går till affären och köper ingefära, skär till den i rätt så stora bitar (då jag har snusat lös snus i större delen av mitt liv) och till min stora förvåning så känns den bekväm under läppen, om man tuggar lite på den, så bränns det lite grann på tungan. Jag känner sug efter en redig prilla, men när jag stoppar in ingefäran så blir sen känslan mycket mycket mindre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in