Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-02-07, 06:13
  #4261
Medlem
BennyGass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VanityFair

BennyGas: Sa din tandläkare något speciellt under dina besök? Bara nyfiken

Innan jag slutade menar du då eftersom jag inte har varit hos nån tandläkare efter jag slutat

Hon brukade klaga på förhöjda tandhalsar och gropen höger vänster, sen när jag påpekade hur bra snuset är för munnens PH värde och mot karies, höll hon med

Så får man väl alla hål i tänderna man inte fått på 25år på en gång..
Citera
2011-02-08, 02:53
  #4262
Avstängd
Sauron_s avatar
helvete.. hade en ganska kort snuskarriär på ett år.. slutade tvärt och har varit 'ren' i ett år nu. problemet är väl att jag har gått upp ganska många kilon detta året, istället för att ta en snus och ett kaffe blir det läsk och fet mat i så stora mängder så jag undrar vad som är värst, att vara beroende av snus eller att vara överviktig.. jag vet att jag borde vara mer hälsosam men det känns inte realistiskt.. har inga som helst fysiska abstinensproblem, tänker nästan aldrig på snus och känner inget sug när andra använder det, just nu känns det bara som att det mest rationella är att börja snusa igen..

snus nackdelar:
kostar pengar
beroendeframkallande
tandkött (ev. hjärtproblem?)
det smakar äckligt (man vänjer sig?)

snus fördelar:
ersätter godis, i.e. nedgång i vikt vilket är hälsosamt
bra för tänderna
trevlig social grej, snusa med polarna

jag vet inte.. vad tror ni? jag hade inga större problem med att sluta
Citera
2011-02-08, 13:07
  #4263
Medlem
Chrille Ps avatar
Första veckan avklarad. Men i dag är det jobbigt. Nu gäller det att vara stark. Jag hinkar kaffe i stället.
Men det märks att kroppen saknar något som den fått dagligen i typ 15 år.
Citera
2011-02-08, 21:47
  #4264
Medlem
General i götets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sauron_
snus nackdelar:
det smakar äckligt (man vänjer sig?)

Vad pratar du om? Snus har en salig samling av smaker. Vissa smakar illa - andra inte.

Med andra ord: säg inte att snus smakar illa!
Citera
2011-02-09, 15:23
  #4265
Medlem
Chrille Ps avatar
Wow, lite imponerad av mig själv.

Förut när jag lyckats hålla upp mer än en vecka så har jag gått upp 2-3 kg. Den här gången har jag inte gått upp ett hekto!
Citera
2011-02-10, 04:38
  #4266
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av General i götet
Vad pratar du om? Snus har en salig samling av smaker. Vissa smakar illa - andra inte.

Med andra ord: säg inte att snus smakar illa!

All snus smakar illa, men man vänjer sig. Kan du vara helt ärlig och säga att du tyckte dina första prillor var goda? Det är inte många som kan det. (Detsamma gäller för cigaretter)

Dock så gillar man det efter ett tag och då smakar det "bra".

Bör kanske tillägga att jag själv varit snusare så jag vet vad jag pratar om.
Citera
2011-02-10, 13:55
  #4267
Avstängd
Tittutiskogens avatar
Klarade fyra månader utan att ens tänka på att halka dit igen, men jag åt markant mer mat. Nu efter fyra månader sitter jag här med en fet prilla under läppen och kunde inte vara nöjdare. Första prillan efter 4 månader alltså...den där lukten av tobaken som försvinner i regelbundet snusande...känslan av välbefinnande som ilar sig ut i kroppen och hur nöjd man är, tog den efter maten tillsammans med en kopp nybryggt kaffe...är nöjd med att ha börjat igen! =)
Citera
2011-02-10, 14:00
  #4268
Medlem
Svaga människa! Och ut ur tråden med din nöjdhet, ni förgiftade stackare har visst en egen tråd.
Snusfri sedan juli 2010, hade ett återfall på en dosa vid nyår men sen ångrade jag mig och slängde den och har inte fortsatt sen dess.
Citera
2011-02-11, 20:42
  #4269
Medlem
Finns det någon speciell affärskedja som säljer nikotinfri lössnus? Har kollat på de närmsta affärerna utan positivt resultat.
Citera
2011-02-11, 23:28
  #4270
Medlem
BennyGass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonsor
Finns det någon speciell affärskedja som säljer nikotinfri lössnus? Har kollat på de närmsta affärerna utan positivt resultat.

http://www.xqs.se/faq
Citera
2011-02-12, 08:23
  #4271
Medlem
Har nu efter att ha snusat i 15 år nu lagt av.
Slutade spontant i måndags och veckan som gått har varit ett helvete.
Idag är det första dagen jag vaknat utan att första tanken i huvudet var att ta en snus.

Undrar nu bara mest för min egen nyfikenhets skull om det var fler som hade grova problem med sömnen när dom slutade snusa. Jag har max sovit 2h dessa senaste nätter och dessa 2h har varit utspridda i små doser under nätterna.
Citera
2011-02-12, 08:40
  #4272
Avstängd
Chuckyyys avatar
Hur länge sitter det värsta suget i?
Jag har snusat i ca 15 år, varje dag, prilla inne jämt..

I torsdags när jag åkte från jobbet tänkte ne, nu slutar jag, eller iallfall prövar sluta..
Började lida redan efter en halvtimme när jag satt i bilen hem.
Som tur va hade det kommit 2 dm nysnö så fick skotta som en idiot och hade nåt och göra hela tiden.
Igår på jobbet va det inte så jobbigt som jag hade trott, klarade det ganska bra, väldigt arg hela tiden dock, lättretlig och en del fick några dumma kommentar.Men överlevde, äter på nåt nästan hela tiden.

Dag 2, kan inte sova,skakar,ont i huvet,ont i magen, m.m
Vaknade vid 6 imorse och kan inte somna om, nu sitter jag här och tycker synd om mig själv..

Hur länge sitter det värsta i???
Några tips på vad jag kan göra???..
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback