2011-01-17, 22:03
Medlem
Vilket är det bästa sättet att sluta snusa på? Ska man köra en cold turkey?

Har snusat sen 2001.
Citera
2011-01-17, 22:13
Medlem
VanityFairs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ninjamoves
Vilket är det bästa sättet att sluta snusa på? Ska man köra en cold turkey?

Har snusat sen 2001.

Kör cold turkey bara.

snusfri i 17 dagar nu
Citera
2011-01-17, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VanityFair
Kör cold turkey bara.

snusfri i 17 dagar nu

Fan, sjukt nervös bara jag tänker på det! Haha. Man kommer må skit.

OT: Det var du som var från Uppsala va?
Citera
2011-01-17, 23:36
Medlem
Går fan inte sluta för värdena i munnen blir ju helt rubbade och munnen känns bara konstig. Är det bara jag som upplever detta om man inte får sig en snus på ett tag?

Tror allvarligt jag kommer att tappa tänderna om jag slutar. :P
Citera
2011-01-18, 10:07
Medlem
Tjena grabbar! Även jag ansluter mig till "sluta snusa gänget". Jag har tidigare snusat i ungefär 8 år men la av helt. Så otroligt dum och korkad som jag var började jag fest-snusa och så köpte jag en dosa till en utekväll. Dagen efter fanns det ju givetvis kvar snus och dum som jag var så tog jag mig en stor en. Så nu har jag varit fast i ytterligare 2 år. Det gick ungefär 1 år mellan att jag slutade till att jag började på heltid igen.

Igår bestämde jag mig får att lägga av helt igen. Och nu verkligen hålla det!! Har börjat träna en hel del löpning och cykling och på något vis känns det inte som snuset hör hemma där. Har problem med högt blodtryck i familjen osv.

Så, jag spottade ut den "sista" snusen igår vid 19.00 på jobbet, det var den sista hade jag tänkt....
Nu på morgonen var jag tvungen att ta en liten som jag nu har haft i en sisådär 15 minuter. Det gick fan inte att sluta tvärt, jag vaknade och svettades och var darrig på handen. Vet inte om det bara är jag som har den här känslan men det känns precis som om huden i ansiktet "trycks utåt" eller hur man ska säga, skit jobbigt iallafall.

Ni som har lagt av, hur fungerade nikotinplåster med en nikotinfri snus under läppen? Eller ska jag helt enkelt bara ta mig ordentligt i kragen och sluta tvärt som jag gjorde sist?
Citera
2011-01-18, 18:19
Medlem
Hej

Har efter 19 års snusande bestämt mig för att nog får vara nog. Det koastar mer än det smakar. NEJ nu ljög jag det smakar för jävla gott. Men tandköttet börjar krypa norrut och behovet är för stort (dygnet runt) så jag beslöt mig för att kasta in handduken och bita i lädderremmen. Har kört utan prilla i 8 dagar nu, 8 dagar på 19 år. Det känns men det funkar. Det mesta sitter i huvudet och från att ha gått från en dosa om dagen till inget, jag tror på att sluta kall kalkon så känns det bra. Men det som stör mig är att alla tuggummin o sugtabletter bara riktar sig till rökare???? Vad ska vi snusare köra med tycker myndigheterna? Lansera samma sak för oss. Jag tuggar lite nocotinell o det funkar bra som sagt. Håller tummarna för alla andra o jag känner mig hundra gånger friskare i munnen o jag hoppas det håller.
Citera
2011-01-18, 21:00
Medlem
Misers avatar
Har inne min sista just nu, sen blir det till att lägga av med skiten. Kommer sakna dig min vän..
Citera
2011-01-19, 12:11
Medlem
Jag snusar nu och jag finner ingen anledning att sluta, med tanke på att det är den lilla saken som får vardagen att gå ihop. Som gör att man inte säckar ihop totalt under alla dessa långa skoltimmar som jag varje vecka spenderar.

så grabben, fortsätt !!!!
Citera
2011-01-19, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RNorre
Jag snusar nu och jag finner ingen anledning att sluta, med tanke på att det är den lilla saken som får vardagen att gå ihop. Som gör att man inte säckar ihop totalt under alla dessa långa skoltimmar som jag varje vecka spenderar.

så grabben, fortsätt !!!!

Hade du varit nikotinfri hade du ju trots allt inte behövt nikotinet för att inte säcka ihop under dina långa skoldagar.
Citera
2011-01-19, 13:56
Medlem
Roseniuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lazermonkey
Ni som har lagt av, hur fungerade nikotinplåster med en nikotinfri snus under läppen?
Mycket bättre än jag hade väntat mig; det var precis så jag lyckades sluta. Jag tog god tid på mig (speciellt med 21mg, som jag använde dubbelt så länge som de rekommenderar) och taggade ner sakta och gradvis. Det viktiga var att när man väl hade dragit ner ett snäpp till fick man inte halka tillbaks, utan hålla sig till det som ny minsta-nivå.

Sen gällde det bara att vänja sig av med det nikotinfria snuset... Där är tuggummit Big Red ett rätt bra substitut.
Citera
2011-01-19, 23:27
Medlem
Anderrssss avatar
23:30 Onsdag. Anderrsss är nu mera snusfri!
Citera
2011-01-20, 15:07
Medlem
Jag har varit snusfri sedan dagen innan nyår, nu känner jag abstinens igen, går det över snart?

Har snusat i 3 år.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in