2009-06-29, 08:33
Bannlyst
Har hållt uppe ganska exakt 2 månader idag, efter 7 års snusande.
Citera
2009-06-29, 10:12
Medlem
Har snusat i ungefär ett år, funderat på att sluta sen nyår men inte haft någon motivation. Pratade med en tjej som tycker att snus är äckligt och kände att nu är det dags att sluta. Har hållt upp i en vecka nu, mår kasst men Onico hjälper.
Citera
2009-06-29, 10:23
Medlem
Eternys avatar
Snusat i 8 år, har inte snusat på 2 år nu. Jag och en polare slog vad en dag, den som håller sig mest utan snus får 200 spänn. Så jag vann, han kunde inte hålla sig borta från snus i 1 månad
Citera
2009-06-29, 13:47
Medlem
Skuggads avatar
Mysko, efter ungefär nio månader utan snus har jag börjat känna att jag vill börja igen. Tror dock att det är pga att jag feströkt mkt på senaste tiden, måste lägga av helt med det.
Citera
2009-06-29, 19:23
Medlem
BagarenBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caution
Jag har själv tänkt sluta snusa med start i morgon. Jag har flitigt använt tobak i cirka 5 långa år. Har försökt förut, och vet att det är ett helvete. Mig drabbar det värst psykiskt, får mycket ångest och blir väldigt rastlös.

Den här gången har jag dock tänkt använda mig av hjälpmedel. Jag har införskaffat endel muskelrelaxerande bensodiazepiner. Jag hoppas att de kommer att råda bot på ångesten, göra mig mindre rastlös, samt göra det möjligt att sova på nätterna!

Vad tror ni om detta? Kan det vara en bra hjälp mot nikotinsuget? Någon som har provat det själv?

Jag har god kontroll över hur bensodiazepinerna fungerar, så jag kommer inte att byta ett beroende mot ett annat, tänkte bara använda dem den första, och jävligaste veckan.

Utöver detta planerar jag att träna så gott som varje dag, en springtur brukar trötta ut kroppen och göra det lättare att slappna av.

En vän som också slutat snusa rekomenderade att röka en cigarett då och då för att lätta på suget. Rökning har aldrig varit min grej, det är snuset jag tycker om, frågan är dock om det kommer att förlänga abstinensen?

Att röka är ju inte riktigt samma sak som att snusa, jag måste säga att jag verkligen älskar snuset. Att sitta framför datorn med snusdosan och ett glas cola brevid, finns inget bättre.

Är en helt ny idé det här med att använda bensodiazepiner som hjälpmedel med mera, så alla tips och tricks uppskattas varmt!

Ta hand om er, och ha det bäst,
Caution

Personligen tycker jag det låter väldigt onödigt att använda benso för att lindra psykiska besvär du får av abstinensen. Pröva att trappa ned på nikotinet med plåster/cigg istället. Trappa ned lite varje vecka så kommer nog inte abstinensen bli lika hård när du väl slutar helt.

Ska själv sluta nu efter 13 års snusande/rökande, idag har jag låtit bli snuset och nöjt mig med ett par cigg/tuggummin. Har de senaste 7-8 åren haft en konstant nikotintillförsel. Har testat att vara utan snus i ett dygn vid ett par tillfällen och lidit hårt av detta, så cold turkey kommer nog inte funka för mig. Ska trappa ned med tuggummin över 2 månader är planen.
Citera
2009-06-30, 09:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Caution
Jag har själv tänkt sluta snusa med start i morgon. Jag har flitigt använt tobak i cirka 5 långa år. Har försökt förut, och vet att det är ett helvete. Mig drabbar det värst psykiskt, får mycket ångest och blir väldigt rastlös.

Den här gången har jag dock tänkt använda mig av hjälpmedel. Jag har införskaffat endel muskelrelaxerande bensodiazepiner. Jag hoppas att de kommer att råda bot på ångesten, göra mig mindre rastlös, samt göra det möjligt att sova på nätterna!

Vad tror ni om detta? Kan det vara en bra hjälp mot nikotinsuget? Någon som har provat det själv?

Jag har god kontroll över hur bensodiazepinerna fungerar, så jag kommer inte att byta ett beroende mot ett annat, tänkte bara använda dem den första, och jävligaste veckan.

Utöver detta planerar jag att träna så gott som varje dag, en springtur brukar trötta ut kroppen och göra det lättare att slappna av.

En vän som också slutat snusa rekomenderade att röka en cigarett då och då för att lätta på suget. Rökning har aldrig varit min grej, det är snuset jag tycker om, frågan är dock om det kommer att förlänga abstinensen?

Att röka är ju inte riktigt samma sak som att snusa, jag måste säga att jag verkligen älskar snuset. Att sitta framför datorn med snusdosan och ett glas cola brevid, finns inget bättre.

Är en helt ny idé det här med att använda bensodiazepiner som hjälpmedel med mera, så alla tips och tricks uppskattas varmt!

Ta hand om er, och ha det bäst,
Caution

haha Benso för att sluta med nikotin, värsta jag har hört.

"Fan måste bli av med mitt kaffeberoende nu, dags att börja skjuta heroin för att mildra abstinensen!"
Citera
2009-07-01, 01:45
Medlem
Herr_Oins avatar
Nu jävlar!

Nu har Herr_Oin tagit sin sista snus (förhoppningsvis för alltid) och det känns ganska tomt. Får väl vänja mig vid tanken på att inte lägga in min lilla Göteborgs Rapé när jag sätter mig vid Macen, får väl vänja mig vid den hemska tanken på att inte lägga in en snus när jag tar mig en öl på kvällen och värst av allt, vad ska jag nu lugna kroppen med efter ett rejält knull? Lukta på en spritpenna?

Men nu har jag allt bestämt mig, nu blir det av. Viljan har jag, men jag är snusare in i själen. Ska dock inte vara något hinder, jag är en hård
Citera
2009-07-01, 01:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Herr_Oin
Nu har Herr_Oin tagit sin sista snus (förhoppningsvis för alltid) och det känns ganska tomt. Får väl vänja mig vid tanken på att inte lägga in min lilla Göteborgs Rapé när jag sätter mig vid Macen, får väl vänja mig vid den hemska tanken på att inte lägga in en snus när jag tar mig en öl på kvällen och värst av allt, vad ska jag nu lugna kroppen med efter ett rejält knull? Lukta på en spritpenna?

Men nu har jag allt bestämt mig, nu blir det av. Viljan har jag, men jag är snusare in i själen. Ska dock inte vara något hinder, jag är en hård
Lycka till. Går åt helvete här hos mig. Tog min sista snus kl 06:00 måndag morgon, och sedan var det meningen att jag helt skulle lägga av. Har väl dock rökt en tio cigg sedan dess, men skulle döda för en snus. Men nu jävlar har jag varken cigg eller snus, så från och med i morgon skall jag ge fan i allt vad nikotin heter.
Citera
2009-07-01, 02:54
Medlem
bluntcunts avatar
Är det någon mer som har upplevt att tandköttet blir extremt inflammerat när man slutar snusa?
Och då menar jag inte att det bara blir inflammerat där man hade snusen liggandes för det mesta, utan att det är inflammerat i större delarna av munnen.. Även bakom vissa tänder.
Citera
2009-07-01, 03:29
Medlem
Snöblinds avatar
Fem veckor och två (tre?) dagar nu

Jag vet att det låter som en klyscha, men det blir fanimej lättare med tiden. Precis allting förknippades med snus och allt dåligt skylldes på snusbristen, men du lurar bara dig själv. Nu för tiden är den enda gången jag får ett kraftigt sug just efter maten, men nästan bara om någon annan vid bordet tar upp en dosa. Har dock tackat nej till ett flertal bjudsnusar!

Körde plåster tidigare men var på festival i veckan och det blev som inte av att sätta på dem, vetefan om jag ska fortsätta med min "kur" nu eller bara köra cold turkey fr. m nu. Vi får se.

Hur som helst, gratta mig! Hipp hipp hurra för Snöblind!
Citera
2009-07-01, 03:36
Medlem
Efter många misslyckade försök att sluta så ska jag nu sluta på riktigt !
Har endast hållit uppe i 2 dagar so far. Riktigt jobbigt nu, men är riktigt jävla motiverad att sluta nu pga alla polare som inte tror att jag kommer klara det.
Denna gången klarar jag det, det LOVAR jag er här på FB.
Citera
2009-07-01, 21:42
Medlem
TuXIs avatar
Jag är nog inne på min åttonde vecka nu. Tro det eller ej.
Fast, nu börjar det bli lite mycket för mig, så jag känner mig ganska sugen ibland.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in