Jag har själv tänkt sluta snusa med start i morgon. Jag har flitigt använt tobak i cirka 5 långa år. Har försökt förut, och vet att det är ett helvete. Mig drabbar det värst psykiskt, får mycket ångest och blir väldigt rastlös.
Den här gången har jag dock tänkt använda mig av hjälpmedel. Jag har införskaffat endel muskelrelaxerande bensodiazepiner. Jag hoppas att de kommer att råda bot på ångesten, göra mig mindre rastlös, samt göra det möjligt att sova på nätterna!
Vad tror ni om detta? Kan det vara en bra hjälp mot nikotinsuget? Någon som har provat det själv?
Jag har god kontroll över hur bensodiazepinerna fungerar, så jag kommer inte att byta ett beroende mot ett annat, tänkte bara använda dem den första, och jävligaste veckan.
Utöver detta planerar jag att träna så gott som varje dag, en springtur brukar trötta ut kroppen och göra det lättare att slappna av.
En vän som också slutat snusa rekomenderade att röka en cigarett då och då för att lätta på suget. Rökning har aldrig varit min grej, det är snuset jag tycker om, frågan är dock om det kommer att förlänga abstinensen?
Att röka är ju inte riktigt samma sak som att snusa, jag måste säga att jag verkligen älskar snuset. Att sitta framför datorn med snusdosan och ett glas cola brevid, finns inget bättre.
Är en helt ny idé det här med att använda bensodiazepiner som hjälpmedel med mera, så alla tips och tricks uppskattas varmt!
Ta hand om er, och ha det bäst,
Caution