2008-02-02, 00:58
Medlem
Dr.Jekylls avatar
Klarat tre veckor nu utan återfall. Kör plåster och börjar vänja mig vid plåsterdosen liksom. Mår lite dåligt sista timmarna innan ett nytt plåster, känns som mycket nikotin börjar klinga av då. Ska köra på fulla plåster två veckor till sen trappar jag ner till 3/4. Ska fasa ut detta långsamt och målmedvetet, finns ingen anledning att lida mer än nödvändigt.
Citera
2008-02-02, 14:22
Medlem
dynamit-kisens avatar
Jag har snusat i 3 år, ½-1 dosa om dagen. Ganska mycket skruff stark till råga på allt =/
Nu har jag dock lyckats hålla upp i 5 dagar och känner inget sug alls

Metoden som fungerade bäst för mig var att trappa ner. Under 3 veckors tid snusade jag 1-3 snus/dag på vardagarna och lite mera på helgerna, för att orka. Sedan höll jag upp mån-fre (2 snus ons), snusade på helgen. Sedan la jag bara av i måndags. De första 3 dagarna var inte skoj men inte så farliga ändå (förr kunde man ju inte ens vara utan snus till 12.00 utan att männen i vita rockar hämtade in en ). Jag hade ett stort sötsug, och det bästa hjälpmedlet för att jaga bort abstinensen var att lägga salt invikt i hushållspapper under läppen, kändes väldigt likt snus.

Men nu har jag som sagt påbörjat min 6:e snusfria dag och inget farligt sug ännu, tror att det kommer hålla denna gången
Citera
2008-02-02, 23:12
Bannlyst
Shit vad depp jag blir när jag läser den här tråden. Jag har bara snusat 3 dosor är inne på min fjärde (haha låter patetiskt i jämnförelse med er som snusat i år). Har aldrig tänkt på att sluta egentligen men nu blir jag tveksam.. Kanske borde sluta innan jag är fast men jag vill inte! Fan, vad tycker ni? Borde man sluta? Antagligen men jäklar.. All läsning om sjuk abstinens.. vafan jag trodde att det inte skulle vara så svårt för just mig att sluta (dum jävla inbillning förstår ju även jag) Kanske borde ta steget att sluta innan jag är fast för nikotionberoendet. Å andra sidan så snusade farsan sen lumpen och klarade av att sluta efter.. kanske 30 år kanske? Hans trick var tydligen att alltid ha med sig en dosa, för han visste att han var tvungen att ha det tillgängligt men avstå för att kunna sluta. Man kanske har det i blodet Haha, känns jävligt bra att ta en snus, men jag kanske ska sluta..
Citera
2008-02-03, 11:42
Medlem
Skrups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herrk
Shit vad depp jag blir när jag läser den här tråden. Jag har bara snusat 3 dosor är inne på min fjärde (haha låter patetiskt i jämnförelse med er som snusat i år). Har aldrig tänkt på att sluta egentligen men nu blir jag tveksam.. Kanske borde sluta innan jag är fast men jag vill inte! Fan, vad tycker ni? Borde man sluta? Antagligen men jäklar.. All läsning om sjuk abstinens.. vafan jag trodde att det inte skulle vara så svårt för just mig att sluta (dum jävla inbillning förstår ju även jag) Kanske borde ta steget att sluta innan jag är fast för nikotionberoendet. Å andra sidan så snusade farsan sen lumpen och klarade av att sluta efter.. kanske 30 år kanske? Hans trick var tydligen att alltid ha med sig en dosa, för han visste att han var tvungen att ha det tillgängligt men avstå för att kunna sluta. Man kanske har det i blodet Haha, känns jävligt bra att ta en snus, men jag kanske ska sluta..

Du gick/går aldrig i skolan eller?
Citera
2008-02-03, 11:46
Medlem
underrs avatar
Citat:

Sluta nu medan du kan! Du kommer ångra dig om några år annars.
Citera
2008-02-03, 11:52
Medlem
Katastrofals avatar
Citat:
Jag säger som underr, sluta medans du kan. Du har ännu inte dragit på dig något fysiskt beroende (inget att tala om i alla fall), så du har ett försprång på så vis.

Men inget av det vi säger spelar någon roll om du inte själv vill sluta. Känns det bra att snusa - fortsätt då, men var medveten om att du troligtvis kommer att ångra dig om några år.
Citera
2008-02-03, 13:21
Medlem
dynamit-kisens avatar
Citat:

Hur lyckades han att sluta då!? Det är när jag har en dosa jag ABSOLUT inte kan avstå

Men om du skall sluta medan du kan? Det kan bara du avgöra - det är underbart medans man snusar med det är ett helvete när man bestämmer sig för att sluta. Valet är ditt...
Citera
2008-02-05, 11:03
Medlem
Slutade i samband med en förkylning för cirka två veckor sedan. Hade ett par dagar av extrem irritation i början, dock avtog de ganska fort. Viss tendens till att småäta i början, men även det avtog.

Sammanfattningsvis, a piece of cake (då förutsätter jag att det inte kommer någon form av bakslag om ett par veckor, det vet jag ju inte) , efter cirka fem års snusande. De enda bieffekterna av nikotinbristen jag märkt av, är att kroppen känns lätt och tung på samma gång, svårt att förklara. Samt att jag vaknar ett par gånger under natten, men inget som stör mig nämnvärt.

Hade jag vetat att det skulle vara såhär lät (som det varit hittils, med reservation för oväntade händelser), så hade jag slutat för länge sedan. Dock så fuskar jag med Onico bitvis, och jag misstänker att det underlättar väldigt mycket.

Lycka till
Citera
2008-02-05, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tidsresenären
Slutade i samband med en förkylning för cirka två veckor sedan. Hade ett par dagar av extrem irritation i början, dock avtog de ganska fort. Viss tendens till att småäta i början, men även det avtog.

Sammanfattningsvis, a piece of cake (då förutsätter jag att det inte kommer någon form av bakslag om ett par veckor, det vet jag ju inte) , efter cirka fem års snusande. De enda bieffekterna av nikotinbristen jag märkt av, är att kroppen känns lätt och tung på samma gång, svårt att förklara. Samt att jag vaknar ett par gånger under natten, men inget som stör mig nämnvärt.

Hade jag vetat att det skulle vara såhär lät (som det varit hittils, med reservation för oväntade händelser), så hade jag slutat för länge sedan. Dock så fuskar jag med Onico bitvis, och jag misstänker att det underlättar väldigt mycket.

Lycka till

Jag kunde inte hålla med mer. Som jag skrivit tidigare i tråden upplever jag det mycket enkelt att sluta snusa. Min bakgrund är att jag har snusat i 17 år, i snitt 1 dosa/dag. Det handlar enbart om att bestämma sig. Nu har det gått drygt en vecka och visst suger det ibland, men inte så att det stör. Faktiskt.
Citera
2008-02-07, 19:25
Medlem
Byfånes avatar
Utan snus i 9 dagar, känner mig vara några millimeter ifrån total kollaps. Måste lyssna på kamp musik som HEL och ManOwar så jag får energi att kämpa på.
Senast redigerad av Byfåne 2008-02-07 kl. 19:29.
Citera
2008-02-07, 20:06
Medlem
Fun_Universitys avatar
3 återfall denna vecka

Det tredje inträffade nyss i Konsum när kassören som jag känner tog även fast han också har slutat, sen frågade han mig om jag inte skulle ha en.
Citera
2008-02-07, 21:55
Medlem
Byfånes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fun_University
3 återfall denna vecka

Det tredje inträffade nyss i Konsum när kassören som jag känner tog även fast han också har slutat, sen frågade han mig om jag inte skulle ha en.

Fan vad gott det måste har varit. Åh tänk att få lägga in en stoor saftigt nikotin stinn prilla.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in