Flashback bygger pepparkakshus!
2008-02-07, 22:28
Medlem
Fun_Universitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Byfåne
Fan vad gott det måste har varit. Åh tänk att få lägga in en stoor saftigt nikotin stinn prilla.

DON'T DO IT!

Fan, jag skäms faktiskt att jag tog en
Citera
2008-02-09, 03:58
Medlem
chills.s avatar
Bumpar denna, för jag vill också veta vad läkaren sa?

Jag är så taggad på att börja med Champix nu när lönen kommer, men vill veta om jag ska ladda upp med lögner eller om jag ska kliva in till läkaren med ärlighetens flagga i topp. För nikotinersättning tänker jag inte prova igen. Jag vill verkligen inte misslyckas med att sluta röka igen, det är en sån besvikelse.
Citera
2008-02-09, 20:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Skrup
Du gick/går aldrig i skolan eller?

och vad fan ska det betyda?
Citera
2008-02-09, 21:05
Medlem
Corazons avatar
Sällar mig till skaran som slutat.

Jag har snusat i ca 10 år, de senaste åren ca 1 dosa portion om dagen. För ungefär en månad sen kom jag till en punkt där jag kände att nu fick det fan vara nog. Var less på jakten på snuset vareviga dag och den last som det trots allt är.

Köpte 1 paket nikotintuggumin ( 30 tuggumin ) som har räckt fram tills i förrgår. Dvs, nästan 4 veckor. Det är bra tycker jag. Köpte ett nytt paket idag och det skall väl förhoppningsvis räcka ännu längre.

Men jävlar vad småpengar jag hittar överallt nu!
Citera
2008-02-09, 22:33
Medlem
Skrups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herrk
och vad fan ska det betyda?

Det hör ju inte till tråden men, du skriver värre än vad min tioåriga lillasyster gör.

Ont: Själv har man så gott som börjat igen. Dock försöker man hålla det på en låg invå.
Citera
2008-02-11, 15:13
Bannlyst
Hållt mig nu i 5 dagar, känner mig otroligt rastlös, svårt att sitta still osv.

Dock inte så farligt som jag trode från början, har kört i ca 6år, vore helt jävla underbart om jag kunde hålla mig nu.
Citera
2008-02-12, 17:21
Medlem
frutti_di_mares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Jekyll
Fast... är det okej att klippa i depotplåster? Kunde inte riktigt avgöra hur dem ser ut, insåg bara att de innehåller rätt mycket nikotin och att jag nog inte vill ha i mig hela plåstret på en timma för då kan man ju faktiskt dö. Det är inte så att man råkar klippa sönder filmen och det rinner ut gel ur dem, utan det är en fast massa med jämn nikotinfördelning kring hela plåstret?

Sorry om detta redan är besvarat, jag ville dock ha svar på samma fråga själv (om det är ok att klippa i depotplåster). Nojade lite över att lyckas med en nic o.d. nu när man sitter i taket efter en halv 1mg sugtablett

Enl Docent Fagerström inom Beroendeforskning så är det alltså helt ok att klippa lite i sitt nikotinplåster.

http://rokochsnusfri.netdoktor.passagen.se/default.ns?lngItemID=1077&strView=show&intQuestion ID=1604

Själv är jag inne på vecka 3. Började med steg2 (14mg/24h) plåster, lite tjyv röka och 1mg sugtabletter vid behov - dvs vad som helst utom snus, i ett par dagar.
Nu är jag nere på steg 3 (7mg/24h) plåster och varken cigg, sugtabletter eller annat tillskott. Bytte plåsterdosen när jag började må lite illa.
Har inte haft plåstret på under natten.
Inser att jag är ren nikotinist, har inte haft en tanke på snus sen jag kom i sync med plåsterdosen.

Det är löjligt lätt att sluta med plåster! Har försökt "cold turkey", nic tugg, cigg, osv, hur många gånger som helst. Allt utom plåster har slutat med att jag köpt en snusdosa påväg till psykakuten, bakat in en fet jävel och vänt hem igen.
Nu har jag som sagt varit utan i snart 3 veckor och jag mår toppen.

TILLÄGG: Jag har snusat 1dosa Ettan lös /dag i 17år. Kunde börja grina och skrika på tyska om jag inte hittade min snusdosa.

Abstinens: salivutsöndring, besatthet/tankar på snus, darrningar, svettning, ont/dammsugarkänsla i magen, orolig, irriterad, koncentrationsstörningar och frossa.

Det är så jävla skönt att slippa nojja över att man har en dosa som räcker hela tiden.
Senast redigerad av frutti_di_mare 2008-02-12 kl. 17:31.
Citera
2008-02-13, 09:32
Medlem
master_bs avatar
Snusat i 8 år, snart 9 nästan. Efter att ha snusat upp en stock på 6 dagar så hade jag ont i tandköttet som fan häromdagen och mina tänder hade samma färg som denna jävla smileyn

Bestämde mig igår kväll för att göra ett seriöst försök att sluta. Nu har jag varit uppe hela natten och darrat, inte sovit en blund. Började jobba 7 imorse, trött som en mört, och nu sitter jag bara framför en dator och sippar kaffe utan att få ta snus!!!!!!!!!!! fyfan...har en dosa med 3 snus i fickan men den har jag duktigt låtit bli....
Citera
2008-02-13, 09:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av master_b
Snusat i 8 år, snart 9 nästan. Efter att ha snusat upp en stock på 6 dagar så hade jag ont i tandköttet som fan häromdagen och mina tänder hade samma färg som denna jävla smileyn

Bestämde mig igår kväll för att göra ett seriöst försök att sluta. Nu har jag varit uppe hela natten och darrat, inte sovit en blund. Började jobba 7 imorse, trött som en mört, och nu sitter jag bara framför en dator och sippar kaffe utan att få ta snus!!!!!!!!!!! fyfan...har en dosa med 3 snus i fickan men den har jag duktigt låtit bli....

Kämpa på, jag har snusat i 6 år, och slutade för drygt en vecka sen. Har faktiskt funkat, helt sjukt.

Dock är det jobbigt att sitta vid datorn med en kaffe utan snus. Men men, ska hålla mig nu. Är jävligt förvånad över att jag inte märkt av några värre absinensbesvär faktiskt.

Fan antalet insparade pengar snurrar redan i huvet
Citera
2008-02-13, 11:10
Medlem
master_bs avatar
Ahh! Räknas det som att man har snusat om man suttit och luktat på en portionsnus i 20 min och sen i en ren reflex hoppar den in under läppen, fast bara för en halv sekund, sen flög den ut igen och tillbaka in i dosan här bredvid mig. Dosan slängde jag långt bort, träffade nästan chefen.
Citera
2008-02-13, 11:30
Medlem
Hallå igen gott folk! Tänkte rapportera in igen. Den 5 maj 2007 la jag ut den sista prillan och har sedan dess inte tagit en enda! Finns något inlägg tidigare i tråden vilket var det som inspirerade mig.
Jag tog det hela som en utmaning för och se hur länge jag kunde kontrollera min kropp över detta hemska begär.
Dock har det förekommit en del ciggaretter så helt fri är jag inte men nöjd för tillfället. Röker kanske 5-10 cigg i veckan i genomsnitt och då oftast på helgerna. Men kan sköta min vardag osv utan nikotinets inverkan vilket var lite av målet med att sluta snusa ifrån början.

Så håll ut allihopa och lycka till!
Citera
2008-02-13, 11:41
Medlem
Kingen_kings avatar
Om hur jag slutade snusa...

Jag slutade snusa 28 december 2006. Jag började snusa när jag var 13 år. Så efter 25 år tyckte jag att det var dags. Periodvis har jag även rökt. Min sista cig fimpade jag i oktober 2006. Jag hade inga som helst problem med att sluta röka. Kände nåt litet sug ibland, men känslan att slippa lukta skit övervägde. I samband med det så bestämde jag mej för att sluta snusa också.
Jag gick iväg till apoteket och köpte nikotinplåster. Satte på mej ett sånt. Ingen effekt. Läste i broshyren att man skulle ha det i 6 månader. Skitsnack, tänkte jag. Här blir det fan inga plåster.

Om jag ska bli av med nikotinberoende så kan jag knappast göra det med hjälp av nikotin!!! Snacka om att folk är lättlurade.

Istället läste jag om Onico, det nikotinfria snuset. Gick iväg och köpte en dosa, helt ok substitut. Efter en vecka så ansåg jag att jag var nikotinfri, slutade prata om det och hade verkligen inget sug efter nikotin.

Att sluta vara nikotinslav var väldigt enkelt. Bara man har bestämt sej så...

Idag har jag inget som helst sug efter nikotin. Men Onico är väldigt bra... Brukar säga att det funkar som napp...

Edit: Är det nån lättlurad som vill köpa 8 st nikotinplåster? Säljes billigt!
Senast redigerad av Kingen_king 2008-02-13 kl. 11:47.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in