2016-02-27, 14:06
Medlem
IndyHermesKinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Indra313
Jag har inte läst igenom samtliga sidor, så svaret kanske finns tidigare, men jag köpte XQS lössnus i torsdags och snuset var hemskt torrt. Efter att haft på flera teskedar vatten går det att använda men är fortfarande hårt och känns torrare än nödvändigt. Är det så snuset är eller har jag fått en dålig dosa? Rent smakmässigt tycker jag att det fungerar ganska bra.
Du ska SLUTA snusa, inte byta från vanligt snus till nappsnus. Det kommer bara att hålla dig fast i snusandets rutiner och beroendementalitet och i förlängningen högst troligt få dig att snusa vanligt igen.

Det är behovet av den mentala kryckan som förslavar, och att gå runt och rutinmässigt skicka in nikotinfritt under läppen gör dig till lika mycket pundare som då du snusade vanligt snus. Du byter smak, det är allt.

Du måste BORT från snuset. Det ska inte vara en del av din vardag längre.

Nikotinfritt känns säkert "soft" för att trappa ner, men ska du bli snusfri måste det någon gång KÄNNAS, och det gör det bara när du naken står och känner abstinensen, fysiskt och psykiskt.

There is no such thing as a free meal.
Citera
2016-02-27, 17:01
Medlem
smellyproofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IndyHermesKink
Du ska SLUTA snusa, inte byta från vanligt snus till nappsnus. Det kommer bara att hålla dig fast i snusandets rutiner och beroendementalitet och i förlängningen högst troligt få dig att snusa vanligt igen.

Det är behovet av den mentala kryckan som förslavar, och att gå runt och rutinmässigt skicka in nikotinfritt under läppen gör dig till lika mycket pundare som då du snusade vanligt snus. Du byter smak, det är allt.

Du måste BORT från snuset. Det ska inte vara en del av din vardag längre.

Nikotinfritt känns säkert "soft" för att trappa ner, men ska du bli snusfri måste det någon gång KÄNNAS, och det gör det bara när du naken står och känner abstinensen, fysiskt och psykiskt.

There is no such thing as a free meal.
Tobak är ju ändå sjukt beroende framkallande. Skulle vara intressant att se en lista på hur beroendeframkallande olika droger är. (inte hur farliga de är). Är ganska säker på att i alla fall cannabis är mindre beroendeframkallande än tobak.
Citera
2016-02-27, 20:35
Bannlyst
Angående de lagliga hallucinogener som finns inrikes nu, nån som provat och upplevt att suget försvann efter trippen var över? Tänker på substanser som ETH-LAD, proskalin, 4-AcO-MET och 2-Oxo-PCE.
Citera
2016-02-27, 22:27
Medlem
IndyHermesKinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qonnieh88
Angående de lagliga hallucinogener som finns inrikes nu, nån som provat och upplevt att suget försvann efter trippen var över? Tänker på substanser som ETH-LAD, proskalin, 4-AcO-MET och 2-Oxo-PCE.
Gulligt.
Här tänker vi på substanser som General, Grov och Röda Lacket. Eller rättare sagt, försöker att inte göra det.
Citera
2016-02-27, 23:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av IndyHermesKink
Gulligt.
Här tänker vi på substanser som General, Grov och Röda Lacket. Eller rättare sagt, försöker att inte göra det.

Exakt... själv har jag snart hållt uppe i tre veckor den här gången. Många beskriver att de kommit över sug för olika droger, som nikotin, genom att använda en hallucinogen. Därav min fråga.
Citera
2016-02-28, 00:43
Medlem
Citat:
Allen Carr-metoden säger att du inte ska hitta en ersättare, annars tror du att du gör en uppoffring när du slutar snusa. Tror du på att snusning har fördelar kan tanken på snus bli för mycket. Tänk: snus ger inget i längden. Det är bara en nikotinillusion.
Citera
2016-02-28, 20:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lyfang
Allen Carr-metoden säger att du inte ska hitta en ersättare, annars tror du att du gör en uppoffring när du slutar snusa. Tror du på att snusning har fördelar kan tanken på snus bli för mycket. Tänk: snus ger inget i längden. Det är bara en nikotinillusion.

Tror inte jag gör nån uppoffring. Har försökt sluta tillräckligt många gånger för att inse hur hjärnan bara lurar mig att det finns nåt positivt med eländet.

Söker en quick fix som ska ta bort suget efter ett tillfälle, nu och inte om ett halvår.
Eller erfarenheter av att det inte funkar så man kan släppa den tanken.
Citera
2016-02-29, 10:07
Medlem
Spider-Girls avatar
Citat:
Tror inte jag gör nån uppoffring. Har försökt sluta tillräckligt många gånger för att inse hur hjärnan bara lurar mig att det finns nåt positivt med eländet.

Söker en quick fix som ska ta bort suget efter ett tillfälle, nu och inte om ett halvår.
Eller erfarenheter av att det inte funkar så man kan släppa den tanken.
Läsa Allen Carr är lite av en quick fix. Det är ju tänket som ska ändras. Jag hade definitivt inte något sug efter ett halvår.
Citera
2016-02-29, 11:04
Medlem
Access-Denieds avatar
Finns många kämpar här inne ser jag!
Imorgon är det dags för mig också att göra ännu ett försök att sluta med eländet. Jag hoppas att det går vägen den här gången.
Citera
2016-02-29, 12:39
Medlem
SpiritInTheSkys avatar
Har försökt sluta i ca 6 månader men jobbet kan vara så jävla tråkigt ibland att jag måste köpa snus för att orka mig igenom dagen.
Citera
2016-02-29, 14:32
Medlem
har snusat i cirka 4 år, varje dag i 3 år. För ett och ett halvt år sen började jag smått med 4 prillor åt gången. Sedan blev det 4 prillor varje gång. Numera snusar jag 6 prillor åt gången, har gjort det i några veckor. Det är nikotinet jag vill åt, men jag får det bara när jag gjort uppehåll på en dags snusande, ändå fortsätter jag....

Har som mest varit utan snus i 2 dagar. Vad ska jag göra..?
Citera
2016-02-29, 16:42
Medlem
IndyHermesKinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slutasnusaNU
har snusat i cirka 4 år, varje dag i 3 år. För ett och ett halvt år sen började jag smått med 4 prillor åt gången. Sedan blev det 4 prillor varje gång. Numera snusar jag 6 prillor åt gången, har gjort det i några veckor. Det är nikotinet jag vill åt, men jag får det bara när jag gjort uppehåll på en dags snusande, ändå fortsätter jag....

Har som mest varit utan snus i 2 dagar. Vad ska jag göra..?

Hatten av där, dina 6 åt gången klår mina 4.
Mitt snusande var snarlikt, det stegrade sig också pga toleransökning, man ville åt kicken hela tiden.
Det får mig att tänka på tyngre droger där missbrukaren ständigt och förgäves försöker uppleva den där första kicken men misslyckas pga den oundvikliga toleransökningen i hjärnans belöningssystem.

Hela detta scenario med snusande, ökande dosering, önskan att nå samma kickar år efter år, är som det heter på engelska inherently flawed. På svenska heter det att man är torsk från första prillan.

Det. Funkar. Inte.

Som svar på vad du ska göra:
Sluta. Fort som fan, med minsta möjliga "nedtrappningstid" som ofta är en ursäkt för att fortsätta snusa.
Sluta. Utan Onico, som ofta är en ursäkt för att fortsätta snusa.
Sluta. Helst utan nikotinhjälpmedel, som ofta är en ursäkt för att fortsätta snusa. Jag erkänner, jag använde 1,5 förpackning när jag slutade. (Men sen var det stopp)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in