2008-12-09, 16:04
Medlem
Sheiks avatar
Rökte 2 cigg igår, och söp mig halv medvetslös för att slippa abstinensen.

Idag är jag bakfull det går helt ok faktiskt. Dag 2 utan snus, fan vad najs ;D
Citera
2008-12-09, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sheik

Haha, de där kommer ju inte gå bra, de hör jag! Men, vi kan ju alltid hoppas att du lyckas.. =)

Själv har jag varit snusfri i 9 dagar nu, har förkylnings symptom med torrhosta, ont i halsen, feber ont i huvudet och i hela kroppen, någon som vet om man kan få det när man har slutat? Eller det kanske bara är en vanlig förkylning...

Hur som helst så går det bra, bestämde mig för att sluta snusa, mest för att bevisa för mig själv att jag kan det. Har snusat konstant (2 dosor Göteborgs Rapé portion) i veckan i över 5 år.

Det enda riktigt dåliga jag har upplevt är att hjärnan inte fungerar som den ska, och att de har varit lite svårt att skita på morgonen ibland.
Senast redigerad av Pucco88 2008-12-09 kl. 22:34.
Citera
2008-12-09, 23:09
Medlem
LeonVances avatar
Citat:

Synd att det brast för dig, bättre lycka nästa gång!
Citera
2008-12-10, 03:13
Medlem
Sheiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeonVance
Synd att det brast för dig, bättre lycka nästa gång!

Haha, vad är du för jävla mupp som kommer in här och hoppas på att folk ska misslyckas? Anställd av swedish match eller vad e det frågan om?

Är snart inne på min tredje snusfria dag, och det går bättre än förväntat. Ganska liten abstinens nusåhär på kvällen, och detta trots 8 års storkonsumtion.
Citera
2008-12-10, 14:10
Medlem
Citat:
Haha, vad är du för jävla mupp som kommer in här och hoppas på att folk ska misslyckas? Anställd av swedish match eller vad e det frågan om?

Är snart inne på min tredje snusfria dag, och det går bättre än förväntat. Ganska liten abstinens nusåhär på kvällen, och detta trots 8 års storkonsumtion.

Man blir så mysigt aggressiv när man slutar snusa, blir du också det?
Citera
2008-12-10, 14:55
Medlem
LeonVances avatar
Citat:

Jag är ingen mupp.
Jag hoppas inte på att folk ska misslyckas.
Jag är inte anställd av Swedish Match.

Det jag vill är att upplysa folk om att de har misslyckats, fast än de inte ser det själva. Har man slutat snusa så är det inte okej att röka. Det är bättre att snusa än att röka, så skärp er för fan! Sluta lura er själva. Det värsta är väl att ni tror att ni slutar "cold turkey".
Citera
2008-12-10, 15:48
Medlem
Sheiks avatar
Citat:
Jag är ingen mupp.
Jag hoppas inte på att folk ska misslyckas.
Jag är inte anställd av Swedish Match.

Det jag vill är att upplysa folk om att de har misslyckats, fast än de inte ser det själva. Har man slutat snusa så är det inte okej att röka. Det är bättre att snusa än att röka, så skärp er för fan! Sluta lura er själva. Det värsta är väl att ni tror att ni slutar "cold turkey".

Så vadå, nu när jag är inne på min tredje dag så gills det inte eller? Eftersom jag rökte 2 cigg dag 1?

Pappa slutade snusa för 2 år sedan, men jag vet att han tog en snus eller 2 första veckan, men har sedan dess varit utan. Betyder det att han också misslyckades?

Du snackar ju i nattmössan, bara för att jag rökta dag 1 betyder det inte att jag misslyckats med att sluta. Jag har inte lyckats än nej, men fortfarande inte misslyckats.
Citera
2008-12-10, 17:16
Medlem
LeonVances avatar
Citat:
Så vadå, nu när jag är inne på min tredje dag så gills det inte eller? Eftersom jag rökte 2 cigg dag 1?

Pappa slutade snusa för 2 år sedan, men jag vet att han tog en snus eller 2 första veckan, men har sedan dess varit utan. Betyder det att han också misslyckades?

Du snackar ju i nattmössan, bara för att jag rökta dag 1 betyder det inte att jag misslyckats med att sluta. Jag har inte lyckats än nej, men fortfarande inte misslyckats.

Nej, det innebär inte att din pappa misslyckades - men det betyder att han varit nikotinfri en vecka mindre än vad du påstår. Man ska räkna från det senaste tillfället man intog nikotin, inget annat.

Du är inne på dina andra nikotinfria dag.
Citera
2008-12-10, 22:00
Medlem
Sheiks avatar
Citat:
Nej, det innebär inte att din pappa misslyckades - men det betyder att han varit nikotinfri en vecka mindre än vad du påstår. Man ska räkna från det senaste tillfället man intog nikotin, inget annat.

Du är inne på dina andra nikotinfria dag.

Ska bli snusfri, sen om jag feströker är en annan femma. Min tredje SNUSfria dag.
Citera
2008-12-10, 23:16
Medlem
LeonVances avatar
Citat:
Ska bli snusfri, sen om jag feströker är en annan femma. Min tredje SNUSfria dag.

Jaja, en vacker dag kanske du inser att det är nikotinet du vill göra dig fri ifrån!
Citera
2008-12-11, 15:01
Medlem
Citat:
Det värsta är väl att ni tror att ni slutar "cold turkey".

Du tror inte att man kan göra det? Jag är ett levande exempel på att man kan göra det efter över 5 års flitigt användande av snus. Det gäller bara att man verkligen vill och har ett starkt psyke (i begreppet att man inte faller tillbaks).

Så de så!
Citera
2008-12-11, 17:13
Medlem
kubiken_86s avatar
jag har försökt att sluta snusa ett par ggr men faller tillbaka efter ett par timmar....(har snusat isnart 9 år)

längsta jag varit utan snus sedan jag började är nog 5-6 timmar mer går inte, men har trappat ner såpass att jag bara tar en dosa på ca 4 dagar.

funderar på att sluta helt till nästa år eftersom det kostar och är onödigt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in