Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-03-07, 20:39
  #1
Medlem
Tjenare.

Jag har sedan cirka 2 år tillbaks (vad jag kan komma ihåg) fått små "attacker" med en obehaglig känsla vid hjärtat. Det känns ungefär som om hjärtat kommer i otakt eller att den får nån sorts kramp. Det håller bara i några sekunder dock. Har försökt söka om vad det kan vara, och om det är farligt eller inte men har svårt att identifiera det jag hittar med det jag känner.

Någon som har någon idé om vad det kan vara?

EDIT: Kan lägga till att jag snusar, om de hjälper.
Citera
2014-03-07, 20:44
  #2
Medlem
Panikångest? Överkänslig mot nikotin?
Citera
2014-03-07, 20:44
  #3
Medlem
Bluebeast72s avatar
Stresss eller oro till 99 %, att ha hjärtfel i din ålder är extrem ovanligt.
Citera
2014-03-07, 20:47
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrunnarN
Panikångest? Överkänslig mot nikotin?

Hm det kan vara en teori. Har dock inte märkt någon speciell koppling mellan snus användning och problemet. Ska försöka hålla koll på de i framtiden och se.

Tack för svaret.

EDIT: Fan nu blir man ju paranoid för att slänga in en prilla.
__________________
Senast redigerad av Magaluff 2014-03-07 kl. 20:51.
Citera
2014-03-07, 20:49
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Stresss eller oro till 99 %, att ha hjärtfel i din ålder är extrem ovanligt.

Tack för svaret. Har inget jag är direkt oroad eller stressad över just nu. Menar du någon sorts panikångest eller stress/oro över längre tid?
Citera
2014-03-07, 20:53
  #6
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magaluff
Tack för svaret. Har inget jag är direkt oroad eller stressad över just nu. Menar du någon sorts panikångest eller stress/oro över längre tid?
Ja, absolut, behöver inte alls vara närrelaterat men det ligger där o gnor.

Men blir det värre vid tex ansträngning, hård sådan, prova o pumpa järnet uppför en backe på cykel tex, då skall du omg söka sjukvård.

Annars tror jag inte på ngt fel annat än kanske just inre stress eller överansträngning.
Citera
2014-03-07, 21:12
  #7
Medlem
ParadiseRoads avatar
Det finns tiotals trådar om extraslag. Läs några av dem. Inget farligt.
Citera
2014-03-07, 23:38
  #8
Medlem
WildPungNr1s avatar
dricker du mycket alkohol? kan bero på det om så e fallet, annars kan de bero på för mycket fet mat samt för lite träning
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback