2014-12-21, 03:44
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ubergirl
Du är inte påläst..
Ordern finns i Krigsarkivet, den var inte från Gustav II Adolf den store..
Han var död vid tillfället, ordern var att i grunden ruinera ( Bränna och döda allt och alla dom kom åt) kejsarens uppmarschländer..
Antal döda, förstörda städer ( 531 tror jag det var) antal förstörda byar 17.000 finns noterat...
I 300 år efteråt skrämde tyska föräldrar sina barn med att är du inte snäll så kommer svensken och tar dig..Detta är väl känt i Tyskland, men okänt i Sverige.. Segraren skriver historien...
Englunds Ofredsår berättar lite om det, resten finns i arkiven..
Googla Schwedentrunk så får du en annorlunda bild av historiebeskrivningen än den officiella Svenska varianten..
Detta är på ett sätt OT på ett annat sätt inte då det bevisar propagandan runt ett folkmord (Vissa landskap var de civila förlusterna 80% av befolkningen), i Sverige har det inte hänt, Tyskarna kommer väl ihåg det...

Att lita på propaganda och inte undersöka dokument och siffror är sinnessvagt när man är historisk intresserad...

Nej, det är mycket riktigt jag är inte påläst, även om han är min idol kung i sverige. Men jag liksom vill poängtera en sak. Men jag säger inte det stämmer. Men gå till er sätt tänka så är det då: Så är det bara propaganda det pappret, det pappret säkert bara förfalskning order skriven av påven för försmutsa det protestantiske allierade. Sorry skriver kort, skriver från mobil. Men storyn om de farliga svensken känner jag till. Vanligt i polen o Tjeckoslovakien. Men kul du gillar han. Japp jag har 5:a i historia också, men förstår inte vad det har med detta göra.
Citera
2014-12-21, 03:47
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Har min vattenkokande vän fel så lyser inte dina lampor för du får ingen ström, har min flisbrännande vän fel så blir julafton en kylig historia inomhus i den staden..
Det är praktiska killar som trots sin utbildning jobbar med praktiska saker nämligen att koka vatten och elda flis...
Så där har du faktiskt fel..
Utbildning/bildning behöver inte fjärma från verkligheten..
Nej tro inte det, det bruka stämma bra överens: läs huvud, men dålig med händerna. Bra med händerna, dålig läshuvud. Med vissaundantag
Sorry korta svarar med mobil
Citera
2014-12-21, 03:56
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlizzardKing
Bevisen Tinnitus, bevisen för att krematorierna fungerade bätte än dagens. Bevis Dr Tinnitus?
Finns fortfarande deras hemsida. Men du har inte tydligt läst på där, även efter otaliga inlägg om samma saker. Varför använde inte SS standard då, som var gjorda sedan 1870 talet? Varför ville SS ha med större kapicitet och effektivare? Varför satt ett 30 tal ingenjörer försökte utveckla dem då?
Citera
2014-12-21, 04:01
Bannlyst
Intressant,Det har i alldeles dagarna tagits fram en ny teknik,vilket gör att dom är döda långt redan innan värd kroppen är destrukterad.
Citera
2014-12-21, 04:05
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Jag har en fråga om krematorieugnarna, dom har vid ett flertal tillfällen i tråden kallats för mufflar, skall detta tas för att ugnarna är muffelugnar eller har någon svängt sig med begrepp som någon inte vet innebörden av..
Frågan har en avsevärd inverkan på energiförbrukningen vid kremeringen..
Så muffelugn eller inte??
Tacksam för svar

Alltså läser du de inlägg vi gör?? Vi har upprepade tillfällen länkat dig material om det. Du har inte kunnat missa det med mufflar a' ugnar. Varje ugn hade ett visst antal mufflar. Standard var 1, 2 mufflar/ ugn.
Företaget utvecklade både 3,5 och 8 muffels ugnar. Hur kan man tyda detta annorlunda än det vi menar antal utrymmet där liket brändes. Skrev till och med de hade utvecklat en teknik med pressa upp luft trycket i ugnarna. Vilket det tog patent på efter kriget. Vad tro du lufttrycket användes till ?
Citera
2014-12-21, 04:34
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
De allierades flygfoto över Auschwitz 1944 då kremeringsugnarna enligt uppgift skall ha gått dygnet runt visar ingen rök trots att enligt vittnesuppgifter skall ha stått eldkvastar ur skorstenarna...
Jag har 30 plus bilder på krematorium 4&5 ingen av bilderna som är separerade i tid visar den minsta rök..
Varken de allierades flygfoto eller tyskarnas egna bilder visar rök trots vittnesuppgifter om meterhöga eldkvastar ur skorstenarna..
T.o.m flygfotot på Auschwitz museum visar ingen rök ur skorstenarna...
Jag tycker att det är konstigt att ingen rök kommer ur skorstenarna på något av dessa hundratals fotografier, trots vittnesuppgifter om eldkvastar och aska som regnar ner över lägret..
Men det är bara jag det...

Citat:
Ursprungligen postat av MasterBait
Exakt all dina 30 plus bilder är från tiden då krematorierna gick för fullt?

Vilka har vittnat om eldkvastar och askregn? Eller hittar du på det själv? Källor? Det är inte riktigt så krematorieugnar fungerar...

Det handlar om stora ugnar med flera ugnsluckor, "mufflar" eller "fack" för kropparna.
Nej masterbait. Det är sant, det är sannolikt "soteld" skortenseld". Troligtviss hade de dåligt med tid att sota. . Tro lägret behövde sota på den tiden också Vi har ju en skribent som var expert på lägret, skribenten nämnde ask på kommendantens Höss jordgubbsland. Även folk som bodde runt klagade på "asksot" över deras hus o trädgård. Därför Spielberg hade det i sin film "schindelrs list"?

Men flyg foto har tagits upp förr. Men varför skulle allierade flyga så ofta där?? Tro de lägret ändrades efter varje dag?? Jag skulle vilja se exakta tid angivelserna för dessa 30 bilderna.
Vilken tidspunkt hade de allierade dominans över luftrummet ?
Senast redigerad av Herkulesbig 2014-12-21 kl. 04:58.
Citera
2014-12-21, 04:37
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Jag anser inte att jag givit så många länkar att du inte klarar att klicka lite och läsa, du skrev tidigare att du skulle ta dig tid till det. Personligen så klickar jag oftast på alla länkar direkt och kollar vad motparten har levererat, är det nåt som jag känner igen så behöver jag fotat inte läsa mer än starten, är det nåt som är mer okänt så kollar jag vidare. Oftast hittar man direkta felaktigheter rätt omgående i texter från förintelseförnekarna.
Japp, jag börja också undra nu eftersom vederbörande fråga dessa frågor. Det är ju uppenbart om man hade läst de länkarna.
Citera
2014-12-21, 04:49
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
Detta mess gjorde jag tog tid ändå skriva idag i väntan på flyget ska gå.
Men han erkände själv han inte hade kunskaper i det, för kunna kallas "ingenjör". Litar du inte på Leucher?? . Varför tro du han får inga uppdrag längre?? Vilket jag kan tycka är hårt, han ville vara i rampljuset ett tag. Men tyvärr hällde han vatten över huvudet, liksom många"förnekare".

Han kanske duktig med bygga gaskammare. Men tveksamt, eftersom många som skulle ha avrättats har inte riktigt dött tillräckligt snabbt. Kommer säkert upp någon längre fram. Men det jag vill komma fram med är det pågrund dålig kunskap från Fred Leutcher, som vissa avrättningar har misslyckats ??

Sedan kommer in i mitt ämne. JA !!
Att döda människor med vätecyanid gas tar en koncentration av 315 delar per miljon (ppm) på några minuter.

Att döda löss tar en koncentration på cirka 16.000 för upp till 72 timmar.

Det är så många omständigheter som krävs, för persian blue ska uppstå. De omständigheterna var kanske inte möjlig i just i gaskammarna eftersom miljön var fuktig.
sedan är ju en jäkla skillnad med avlusning o döda människor i koncentrationgräns.
Olika människor hävdar att Zyklon B alltid lämnar Prussian Blue fläckar eftersom de avlusningkammare skjul i Auschwitz fanns det. Detta är sant.

Det är därför det finns synliga Prussian blue i avlusningskammare, som inte har varit utsatta för väder och vind. En koncentration 48 gånger starkare och en exponeringstid på 288 gånger längre och väggarna inte spolades mellan behandlingarna för att bli av med avföring.

Så kortfattat det finns inga rester av blåfärg(Prussian Blue) i gasskamamren som stått under hög fuktighet eftersom det spolas bort av H2O(vatten) och att gaskammaren aldrig utsattes för hög koncentration under lång tid, så en reaktion hade startats för bildandet av berlinblått(Prussian Blue).

Det behövs Fe(3) och Fe(2) för att producera berlinerblått.
"ferrocyanide ion, Fe(CN)64-" betyder alltså [Fe2+ (CN-)6]4-, det vill säga en järn 2+ jon komplexerad med sex stycken CN-minus joner, så att den totala laddningen blir 4-.
Cyaniden i gaskammare fanns i luften ungefär en halvtimme per dygn, i koncentrationer på i storleksordningen 1000 ppm.

I gaskammare har säkert uppstått ferricyanid i muren, även under bara en halvtimme. Eftersom järn i tegel osv är helt oxiderat till Fe3+, kan det bara uppstå ferricyanid-joner, [Fe(CN)6]3- Men gaskammare måste rengöras efter varje gasning från all avföring osv. Annars skulle man ha svårt att få in nästa grupp. Ferricyanid är mycket bra löslig i vatten, så därmed har det nog försvunnit en hel del.

Så jag är jäkligt förvånad med deras uttalande och förvåning Du är säker de inte skrev det?? Att HCN är känsligt med vatten(fukt), därför hittade du ingen i gaskammaren. Däremot i avlusningskammaren, eftersom där var det torrt. Att avlusningskammare utsattes så höga koncentrationer under så lång tid jämfört med gaskammre. Det borde självklart för dem. Jag är ytterst jätteförvånad över det.

Sedan har de hittat små rester i gaskammaren, vid en ventil. Nu kommer det roliga. Det kommer från Krakow institutet Eftersom du tycks lita på krakow rapporten, så bör det stämma med de har haft HCN , eftersom de har hittat små mängder med blåfärg.

Hur kan de tycka det är konstigt ?? William B. Lindsey, Walther Luftl med flera?? Det borde de veta. HCN är jättekänsligt för vatten(H2O). Därför de hade det i vattentäta burkar.

Ubergirl ! ingen kommentar till detta inlägg? Du var ju ivrig vi skulle gå in på Krakow rapporten. Jag har mer saker på lager, som jag hade tänkt lägga in. Varför det inte var "blåfärg" på väggarna. En ledtråd är : att det var massor med folk i rummen vid tidpunkten. På grund av den luften de andas ut, så minskas möjligheterna för bildandet av Preuseen blue (blåfärg)
Citera
2014-12-21, 05:00
Bannlyst
Trycket som bildades i ugnarna kanske drev en maskin,, togs spillvärmen till vara på.?..metaller,,skor togs ju tillvara på.
Citera
2014-12-21, 05:20
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TB12P
Trycket som bildades i ugnarna kanske drev en maskin,, togs spillvärmen till vara på.?..metaller,,skor togs ju tillvara på.
Kanske fel ord val , kanske luftflöde är bättre. Det hade något med förbränna bättre med tillökning av syre. Ungefär som en luftbälga som användes förr till smideverkstad. Men det skapade andra problem med typ teglen sprack med mera. Just på grund av den höga värmen. Prüfer's deras chefsingenjör var där X antal gånger besök. Just på grund lära sig av misstag och fel.

Ja, finns en del info på de ville leda spillvärme till "gas kammaren" bland annat. Så det ska ha funnits ventilationssystem där. Topf & Söhne's hemsida står mycket nyttigt info, även om det är deras museumsida. Jag är inte så insatt i det.
Senast redigerad av Herkulesbig 2014-12-21 kl. 05:23.
Citera
2014-12-21, 12:14
Medlem
Ubergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
Kanske fel ord val , kanske luftflöde är bättre. Det hade något med förbränna bättre med tillökning av syre. Ungefär som en luftbälga som användes förr till smideverkstad. Men det skapade andra problem med typ teglen sprack med mera. Just på grund av den höga värmen. Prüfer's deras chefsingenjör var där X antal gånger besök. Just på grund lära sig av misstag och fel.

Ja, finns en del info på de ville leda spillvärme till "gas kammaren" bland annat. Så det ska ha funnits ventilationssystem där. Topf & Söhne's hemsida står mycket nyttigt info, även om det är deras museumsida. Jag är inte så insatt i det.
Jaha luftflöde i en muffel i en muffelugn....Skämtare där...

Det finns inga muffelugnar i Auschwitz krematorium..

Dom experter och vittnen ni åberopar som kallar ugnarna för muffelugnar eller mufflar vet inte vad dom pratar om..
En expert på krematorier som inte ens kan den korrekta benämningen på den ugn som diskuteras utan svänger sig liksom ni här på forumet med begrepp som ni inte vet innebörden av....

Seriöst....
Citera
2014-12-21, 12:46
Medlem
Citat:
Jaha luftflöde i en muffel i en muffelugn....Skämtare där...

Det finns inga muffelugnar i Auschwitz krematorium..

Dom experter och vittnen ni åberopar som kallar ugnarna för muffelugnar eller mufflar vet inte vad dom pratar om..
En expert på krematorier som inte ens kan den korrekta benämningen på den ugn som diskuteras utan svänger sig liksom ni här på forumet med begrepp som ni inte vet innebörden av....

Seriöst....

Men ta då och läs i de länkar jag givit så får du förklaringar till designen på ugnarna. Dessutom fanns det flera olika designer/typer/modeller av ugnar i de olika lägren, samt vid olika tidpunkter.

Är du verkligen säker på att det inte fanns muffelugnar i Auschwitz...? Jag tror du kanske får ångra det självsäkra påståendet.....

I slutänden spelar det ingen större roll vad ugnarna kallas i texterna så länge som bevisligen kroppar i massor kremerades/brändes/destruerades (eller kalla det vad du vill) försvann på detta sätt. Eller menar du att det hela plötsligt skulle ha varit komplett omöjligt och aldrig hänt bara för att man har benämnt ungarna som ”muffle ovens”??

Fakta är att nazisterna först lät kremering av döda kroppar ske i områdets lokala vanliga civila krematorium, alltså att lik (vanligen i kistor) transporterades till dessa lokala civila kremerinsfacisliteter. Men mot slutet på 30-talet så ökade dödstalen så mycket att det hela blev ohållbart och man beslutade att ta över destruktionen av lik i lägren genom att bygga egna krematorier, samt även ta över registrering av saken för att det inte skulle var lika synligt i de civila kanalerna etc.

Dessa första egna krematorier funkade bara ett tag sen blev behovet så stort att de helt enkelt inte hände med. Då beslutades det att bygga industriella ”incinerators” med extra hög kapacitet som kunde processa fler lik per tidsenhet och med högre bränsleeffectivitet, typ högre verkningsgrad.

Sen spelar det föga roll om brasan som brinner i ugnen är i direkt kontakt med liken, eller om bränngaserna cirkulerar runt kremeringskammaren så att liken förbränns av värmen, för kropparna blir ju trots allt destruerade och jag tror heller ingen påstått att man öste in kol i samma lucka som man lastade in liken. Vi har även serverat dig länkar i vilka man kan se ugnarnas uppbyggnad i genomskärning samt div beskrivningar hur de funkade. Men du har väl inte läst som vanligt utan sitter bara och kastar ur dig saker om detaljer som du tror du kan rucka förintelsens vara eller ve med, med för det krävs det att du/ni får fram bevis för det ni påstår och det har ni inte klarat på 60-70 år vilket är tämligen talande för varför förintelseförnekarna fortfarande står kvar på ruta ett och trampar hjälplöst...
Senast redigerad av Dr Tinnitus 2014-12-21 kl. 12:51.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in