Yes!!
Nu har jag dansat i en timme eller så, och det känns underbart!
Tips till er som är utsatta för gangstalking:
Sätt på eran favoritmusik och bara dansa loss!! Inga hämningar. Och när ni dansar - fokusera på allt det vackra som är ni längst där inne i själen. Försök hitta den inre sanna glädjen och kärleken.
Som TI har man mycket uppdämd ilska inom sig så det kan vara bra att få leva ut detta i musiken. Välj i så fall låtar med markerade starka trumslag som t ex afrikansk musik eller musik med stackatorytm som hjälper till så att man får ut lite av denna ilska i sina rörelser. Boxa loss i luften, eller vad som helst.
Sen finns det låtar med texter som kan hjälpa att ta fram den inneboende glädjen, ett exempel är Pharrell Williams "Happy"
Refräng:
Because I'm happy
Clap along if you feel like a room without a roof
Because I'm happy
Clap along if you feel like happiness is the truth
Because I'm happy
Clap along if you know what happiness is to you
Because I'm happy
Clap along if you feel like that's what you wanna do
En bra låt för kvinnliga TI's som vill komma i kontakt med styrkan inom sig är Anna Sahlenes "This Woman"
Refräng:
This woman's gonna rise
She's only getting stronger before his eyes
She holds a strength that he didn't know
But she knows, now she knows
That she's worth so much more
Ett tips är att dansa till sådan musik som man mår bra av och blir upplyft av. Jätteskönt att få upp pulsen, skingra tankarna, känna livet i sig och svettas ut lite uppdämd frustration!
Jag har ägnat mig åt frigörande dans tidigare och det kan vara riktigt bra, om man är intresserad av att låta dansen vara helande. Tänk i så fall på att få en balans i rytmer och rörelser, vilket innebär att man använder musik med fem olika karaktärsdrag i följande ordning för bästa resultat:
(1) flödande musik för stora mjuka svepande rörelser, (2) stackatorytmer för att få utlopp för lite ilska som sagt, (3) lite kaosmusik som hjälper till att bara släppa loss helt och hållet, (4) lyriska rytmer som lockar fram glädjen och till sist kan man lyssna på (5) väldigt lugn och stillsam musik, t ex klassiskt med långsam musikpuls eller annan vilsam instrumental musik som man gillar - då är det skönt att bara lägga sig ner och slappna av i hela kroppen, känna att pulsen går tillbaka till det normala och bara finna sig till rätta i lugnet.
Detta var mina danstips som jag kände att jag ville dela med mig av till de TI's som läser här. Dansa och ha kul, om ni känner att det är nåt som ni gillar!! Vi behöver mer sånt