2014-03-31, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MangoChutney
Då får du nog tänka en gång till...

Vi får väl se vem som får rätt, men Djurgården verkar ha fått tillbaka flytet dom hade i slutet på HA.
Senast redigerad av anonym747 2014-03-31 kl. 23:28.
Citera
2014-03-31, 23:26
Medlem
nygards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonte-malmo
Gick bättre än senast.

Dina inlägg är så givande
Citera
2014-03-31, 23:29
Medlem
nygards avatar
MIF är ett varannan match-lag och det skulle inte förvåna mig om man torskar imorgon. För att trenden ska hålla i sig liksom. Det håller inte så jag tror att det blir Dif som tar sista platsen.

Just nu 12 169 biljetter sålda iaf.. kul
Citera
2014-03-31, 23:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nygard
MIF är ett varannan match-lag och det skulle inte förvåna mig om man torskar imorgon. För att trenden ska hålla i sig liksom. Det håller inte så jag tror att det blir Dif som tar sista platsen.

Just nu 12 169 biljetter sålda iaf.. kul
Det bästa för DIF vore att ni tar Rögle och förlorar mot oss. Eller att ni tar endast en poäng mot Rögle!
Citera
2014-04-01, 00:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sparkzor
Det bästa för DIF vore att ni tar Rögle och förlorar mot oss. Eller att ni tar endast en poäng mot Rögle!

Det bästa för Djurgården vore om dom fokuserade på att vinna sina egna matcher

Jag är också Djurgårdare och mardrömsscenariot vore om Djugården förlorade imorgon och Rögle vinner mot Malmö. Helt plötsligt har Rögle 1p mer än Djurgården och då krävs det att Rögle förlorar poäng mot Västerås eller AIK. Vi kan nästan räkna med att Rögle kommer vinna mot Västerås. Sedan lär väl AIK lägga sig i sista omgången för att förhindra att Djurgården går upp...
Citera
2014-04-01, 07:13
Medlem
perry2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anonym747
Det bästa för Djurgården vore om dom fokuserade på att vinna sina egna matcher

Jag är också Djurgårdare och mardrömsscenariot vore om Djugården förlorade imorgon och Rögle vinner mot Malmö. Helt plötsligt har Rögle 1p mer än Djurgården och då krävs det att Rögle förlorar poäng mot Västerås eller AIK. Vi kan nästan räkna med att Rögle kommer vinna mot Västerås. Sedan lär väl AIK lägga sig i sista omgången för att förhindra att Djurgården går upp...

Det är så som Hollywood har skrivit manuset....
Mycket trolig utveckling men då skall Rögle först vinna i kväll...GÖR det då.
Citera
2014-04-01, 08:06
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anonym747
Sedan lär väl AIK lägga sig i sista omgången för att förhindra att Djurgården går upp...

Det tror jag inte ett ögonblick på. Kommer ihåg när Leksand hade Moras öde i sina händer och ingenting att spela för själva. Konspiratorikern såg det som självklart att Leksand skulle ge sig mot Skellefteå. Verkligheten blev tvärtom, man spelade som aldrig förr och tog Mora till ES.

Det kommer att stå mellan Djurgården och Malmö och det kommer att vara deras egen kraft som avgör.
Citera
2014-04-01, 08:55
Medlem
Draedons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Det tror jag inte ett ögonblick på. Kommer ihåg när Leksand hade Moras öde i sina händer och ingenting att spela för själva. Konspiratorikern såg det som självklart att Leksand skulle ge sig mot Skellefteå. Verkligheten blev tvärtom, man spelade som aldrig förr och tog Mora till ES.

Det kommer att stå mellan Djurgården och Malmö och det kommer att vara deras egen kraft som avgör.

Det knyter sig i magen när jag läser det där... Minns det som igår hur jag satt i Tegera och kände mig helt tom inombords när Leksand helt plötslig spelade skitbra och skickade upp mora. Vid den tiden jobbade jag även i mora så det var riktigt tungt att åka till jobbet... Men nu är ordningen återställd!

Tillbaka till topic, det har ju historiskt sett hänt flera gånger att avhängda lag sätter käppar i hjulen för lag som "bara ska vinna" för att säkra en SHL-plats. Leksand-skaik (mora), Leksand-Malmö osv. Ingen lägger sig, det är jag fullständigt övertygad om.

Fruktansvärt spännande matcher ikväll, synd att danmarksderbyt sänds på S24, jag hade tänkt zappa mellan alla matcher. KS är underbar, jag har helt glömt att det spelas något slags SM-slutspel.
Citera
2014-04-01, 12:04
Medlem
Busstations avatar
Spännande möten idag! Om Örebro vinner är vi klara för SHL, medan om vi förlorar "enbart" leder med en poäng över djurgården samtidigt som Malmö blir två poäng efter. Detta med två omgångar kvar.

Börjar bli riktigt nervös nu, hoppas på en riktigt stabil insats från killarna så att vi kan luta oss tillbaka och njuta de sista matcherna. Vill inte att det ska avgöras i sista omgången, mitt psyke klarar inte av det.
Citera
2014-04-01, 13:09
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Busstation
Spännande möten idag! Om Örebro vinner är vi klara för SHL, medan om vi förlorar "enbart" leder med en poäng över djurgården samtidigt som Malmö blir två poäng efter. Detta med två omgångar kvar.

Börjar bli riktigt nervös nu, hoppas på en riktigt stabil insats från killarna så att vi kan luta oss tillbaka och njuta de sista matcherna. Vill inte att det ska avgöras i sista omgången, mitt psyke klarar inte av det.

Det lutar åt att Örebro är snäppet bättre och vinner matchen. Rögle har ju på papperet det bästa matchprogrammet, men "papperet" är inte vatten värt.

Om Djurgården slår Örebro (vilket jag alltså inte tror) så är min bestämda uppfattning att de följer Örebro upp. Om inte tror jag att Malmö tar den andra platsen. Om Rögle hade vunnit mot DIF hade de verkligen legat bra till. Att de inte gjorde det ser jag som ett tecken på att de inte riktigt räcker till när det gäller. Det är upp till Rögle att bevisa att jag har fel.
Citera
2014-04-01, 13:16
Medlem
Det bästa för Djurgårdens del vore om Malmö slår Rögle. Då kan Dif med gott samvete förlora ikväll och då blir den helt avgörande matchen antagligen mellan Malmö-Dif i nästa omgång. Det måste bli fullsatt i Malmö den omgången.
Senast redigerad av anonym747 2014-04-01 kl. 13:35.
Citera
2014-04-01, 13:29
Medlem
ett kadavers avatar
Ikväll får man sin troligtvis sista riktiga KS-fix när det blir ett besök i Percys muffin. Riktigt klantigt av Viasat att missa rättigheterna till denna match. Ska bli kul att känna på atmosfären i det roligaste mötet i denna KS. Stockholms-"derbyna" hade ju potentialen att hamna i toppen bland de mest minnesvärda KS-matcherna men det sket ju sig på publikbiten.

Grymt upplägg denna omgång. Blir nog mycket tittande på andra resultat i Rocklunda ikväll.

Kvalserien, jag kommer sakna dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in