Citat:
Ursprungligen postat av
dj0h4nn3s
Blir Rögle jokern så har vi skånederby, E18derby och 08derby i kvalserien. Min magkänsla just nu är att Örebro vinner KS hyfsat enkelt, medan AIK byter plats med Malmö. Tror inte på VIK tyvärr, för bra lag man möter helt enkelt, i kombination med magkänsla samt tidigare kvalserier där man vart usla när det gäller som mest. Är Wille borta hela KS är det lite som talar för SHL. Hela laget är beroende av honom. Likt Zlatan är för PSG.
Tyvärr, eller rättare, tack och lov, bönderna från sydhalland har inget i en kvalserie att göra.Det var rent pinsamt att se dem i går, nästan så man frågar sig om inte delar av laget var köpta/mutade för så genomusla som man var igår, så har man ingenting i en kvalserie att göra. Dessutom har bonnläpparna låg attraktionskraft och skånederbyna har på sistone haft svårt att fylla arenorna.
Dt har annars varit en säsong där man som Redhawkssupporter bara blivit gladare och gladare ju längre säsongen gått. Att laget skulle prestera så här bra redan i år är en ren bonus då förhoppningen hela tiden handlat om att ta sig till förkvalet i första hand och det egentligen var först nästa år en kvalserie/serieseger skulle vara målsättningen. Än mer glädjande är det faktum att varje gång Malmö vunnit allsvenskan så har man dessutom kvalificerat sig för elitserien, må denna trend fortsätta.
Nu stundar en kvalserie som blir mycket mer intressantare än på väldigt länge. Synd bara att det är ett uppehåll på 14 dagar innan allvaret börjar. För Malmö kan det iofs vara bra, Malmö har denna säsong kommit ut starka efter längre speluppehåll. För Skansen är det sannolikt mindre lyckat med tanke på den hysteriska form de befunnit sig i.
Om man ska försöka sig på att tippa kvalserien så tror jag att lagen från SHL kommer att få det svårt. Visst såg ÖHK bra ut i matcherna direkt efter OS med imponerande vinst mot Frölunda, det var nog mer en tillfällighet än något annat, i de senaste matcherna har de fallit tillbaka i gamla takter. Råttorna från Solna kan också få det svårt även om de slog både Luleå och Leksand i de senaste matcherna så var det inga insatser som imponerade, mer tur än skicklighet.
Nu är det svårt att jämföra mellan två olika ligor men jag drömmer om en sluttabell i kvalserien som ser ut så här.
1. Malmö
2. DIF
3. ÖHK
4. VIK
5. AIK
6. Förkvallaget