Flashback bygger pepparkakshus!
2014-04-04, 22:48
Moderator
sm910difs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av €ric
Läggmatch känns som det enda rimliga. Inte en chans att resultaten går vår väg för tredje omgången irad.
Ja, det går ju inte att komma ifrån att få med oss ner i HA kan vara skillnaden mellan överlevnad och konkurs för er del. Förvisso vill väl inte spelarna (och föreningen) få sin heder naggad i kanten, men det rationella för Swarting är ju att knalla ner till omklädningsrummet på måndag och beställa tennissiffror i förlust.
Citera
2014-04-04, 22:58
Medlem
€rics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sm910dif
Ja, det går ju inte att komma ifrån att få med oss ner i HA kan vara skillnaden mellan överlevnad och konkurs för er del. Förvisso vill väl inte spelarna (och föreningen) få sin heder naggad i kanten, men det rationella för Swarting är ju att knalla ner till omklädningsrummet på måndag och beställa tennissiffror i förlust.

Att det skulle vara skillnad på överlevnad och konkurs är en överdrift jag inte trodde du skulle skriva.

Hedern är redan naggad till det maximala. Det enda som snarare kan rädda hedern är att se till så inte ni går upp.
Citera
2014-04-04, 23:02
Avstängd
perry2s avatar
Härligt att nyhlander missar tre straffar idag.

Killen med tre klubbar per säsong......
Citera
2014-04-04, 23:06
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Att det skulle vara skillnad på överlevnad och konkurs är en överdrift jag inte trodde du skulle skriva.

Hedern är redan naggad till det maximala. Det enda som snarare kan rädda hedern är att se till så inte ni går upp.
Är det verkligen en överdrift? Jag kan inte se varför publiken helt från det blåa bara börjar dyka upp igen när AIK ramlat ner i HA. Dire straits, är det en överdrift? Jag har ingen aning utan undrar uppriktigt.
Citat:
Ursprungligen postat av perry2
Härligt att nyhlander missar tre straffar idag.

Killen med tre klubbar per säsong......
Säga vad man vill om honom, han var och är en mycket duktig hockeyspelare. Hans klubbhoppande på gamla dar borde inte vara hur man minns Nyllet.
Citera
2014-04-04, 23:08
Medlem
Citat:

Skönt att se att en råttas uppfattning om heder är det mest ryggradslösa, osportsliga och ohederliga beteende man kan uppvisa

Hade Dif lagt sig i en match för att hindra råtta från att gå upp hade jag skämts ögonen ur mig.
Citera
2014-04-04, 23:09
Medlem
€rics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crillecrille
Är det verkligen en överdrift? Jag kan inte se varför publiken helt från det blåa bara börjar dyka upp igen när AIK ramlat ner i HA. Dire straits, är det en överdrift? Jag har ingen aning utan undrar uppriktigt.
Läs texten. Att påstå att det är skillnad mellan kk och överlevnad bara för att dif skulle spela i samma serie är en rejäl överdrift.
Citera
2014-04-04, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dj0h4nn3s
Som VIKare har jag totalt ledsnat nu efter att följt laget sporadiskt sen 2006, inte fått ett skit tillbaka och aldrig upplevt någon riktigt framgång. Allt som var bra i HA har havererat nu och vi är återigen sämst när det väl gäller. Truppmässigt hade vi ett topp3-lag i KS men spelmässigt förtjänar vi att ligga sopsist. Hedersamma förluster kan jag ta, men när man totalt skiter i klubbmärket på magen och går in halvdant för uppgiften så är det bara pinsamt. Hellre ett sämre lag som ger 110% än ett lag med 15 transatlanter som längtar efter sommarlov. Det var bättre på Loppan och Juhlin's tid.

Vill passa på att gratulera Örebro också som har motsvarat förväntningarna. SM-slutspel nästa år?

Hade velat haft med er upp för jag måste erkänna att jag saknar derbymatcherna. Men nu har ju vik varit i ks 4 (?) säsonger i rad så det vore väl fan om det inte lossnar snart o ni häver er upp!

Seriöst, om än med färgad blick, så tror jag örebro spelar en sm-final inom 3-4 år. Det är en genomarbetad förening numera. Spelare trivs o stannar länge samt att juniorverksamheten är på gång. Hoppas o tror att vi slipper kvala nästa säsong!
Citera
2014-04-04, 23:16
Moderator
sm910difs avatar
Citat:
Överdrift och överdrift, jag konstaterar bara att ni har ett tufft år framför er som i värsta fall mycket väl kan sluta i KK, precis som vårt. I den kampen behöver båda våra klubbar alla faktorer som kan tippa våra klubbar åt rätt sida ruinens brant, blir det tight ser jag inte varför det skulle vara kontroversiellt att skriva att den rivalitet, det ökade hockeyintresset och derbyna som kommer av att spela i samma liga kan vara tungan på vågen. Och om inte det, så i alla fall utan varandra sänka vårt budgetutrymme och minska chanserna i racet om avancemangståget nästa år innan avancemang blir betydligt svårare. HA-härvande är ju också en ekonomisk utmaning.

Citat:
För supportrar köper jag det fullt ut, men många av era spelare har ju trots allt en egen karriär och prestige att tänka på där det inte ser så bra ut med en riktigt usel insats.
Citera
2014-04-04, 23:17
Medlem
€rics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av postkodmiljonar
Skönt att se att en råttas uppfattning om heder är det mest ryggradslösa, osportsliga och ohederliga beteende man kan uppvisa

Hade Dif lagt sig i en match för att hindra råtta från att gå upp hade jag skämts ögonen ur mig.
Visserligen klantigt av mig att skriva rädda hedern, då den inte går att rädda efter en säsong som denna. Men att minska förnedringen kanske är ett bättre ordval.

Vi har inte presterat i någon match där det krävts på hela säsongen. Vi tappar en 2-0 ledning i ett derby. Varför skulle jag tycka det vore bra om vårt lag plötsligt skulle prestera när de enda som tjänar på det är dijf?

Synd att inte malmö ligger bättre till, ser hellre de än rögle går upp. Tyvärr visar kvalserien dess största problem iår igen om rögle går upp och samma som med örebro. Man bör inte kunna sluta 7 i en serie av 14 lag och ta sig upp till en högre liga. Även om jag tycker man kunde löst det på bättre sätt än det nya som kommer.
Citera
2014-04-04, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leksingen
Har väl aldrig varit en mer lättare match att tippa än viperz - aik idag. I örebro finns det ingen moral så aik kommer vinna med minst 5mål idag.
Ingen moral? Du är så världsfrånvänd så det är fan synd om dig.. Lycka till att krossa en kvalserie utan moral
Citera
2014-04-04, 23:20
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Läs texten. Att påstå att det är skillnad mellan kk och överlevnad bara för att dif skulle spela i samma serie är en rejäl överdrift.
Jag kan läsa, inga problem alls. Frågan kvarstår... Vad skulle få publiken tillbaka till Hovet för AIK? Det enda jag kan tänka mig är derbyn. Utan derbyn kommer AIK:s publiksiffror att fortsätta dala, det är min ärliga uppfattning. Hur pass mycket det påverkar AIK:s ekonomi är vad jag undrar över.
Citera
2014-04-04, 23:22
Medlem
€rics avatar
Citat:
Överdrift och överdrift, jag konstaterar bara att ni har ett tufft år framför er som i värsta fall mycket väl kan sluta i KK, precis som vårt. I den kampen behöver båda våra klubbar alla faktorer som kan tippa våra klubbar åt rätt sida ruinens brant, blir det tight ser jag inte varför det skulle vara kontroversiellt att skriva att den rivalitet, det ökade hockeyintresset och derbyna som kommer av att spela i samma liga kan vara tungan på vågen. Och om inte det, så i alla fall utan varandra sänka vårt budgetutrymme och minska chanserna i racet om avancemangståget nästa år innan avancemang blir betydligt svårare. HA-härvande är ju också en ekonomisk utmaning.
Det är självklart att det skulle ekonomiskt vara en fördel om ni stannade kvar i allsvenskan, det säger ingen emot. Som du säger finns tyvärr risken för KK, men jag är extremt övertygad om att detta inte skulle väga över just om dif stannade kvar eller icke. Det handlar om andra saker än just den inkomsten nästa säsong.

Citat:
För supportrar köper jag det fullt ut, men många av era spelare har ju trots allt en egen karriär och prestige att tänka på där det inte ser så bra ut med en riktigt usel insats.
Fast nu är ju problemet att de har genomfört hela kvalserien i en usel insats. Kan faktiskt inte se någon spelare som skulle tjäna karriärmässigt på att göra sin bästa match mot rögle.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in